Underbara Celadon
Tänkte att jag skulle prisa min Celadon lite. Han får rykte att vara monster och full av hyss ;) Men så är det inte alltid såklart.
C är smart och löser såklart många problem som inte andra illrar gör men han är klok dessutom.
Han fungerar fantastiskt bra med katterna. Jagar dem aldrig men hälsar på dem då han träffar dem. Är han för nära en längre tid så respekterar han då katterna säger ifrån. Just nu leker han och en av katterna. Hon jagar honom :)
Han gräver inte ur blommor eller förstör andra saker.
Han lyssnar på mig. Verkligen lyssnar. Är han på gång att gruffa med ngn annan iller så slutar han direkt om jag höjer rösten. Är han på bordet hoppar han ner då jag höjer rösten. Han är otroligt känslig på att läsa av mig och situationer.
Även om han oftast inte uppskattar mycket gos så är han extremt social. Är med hela tiden och vill ha uppmärksamhet. Nu när han är vuxen ber han dock inte om det på samma sätt som då han var liten och hoppade på en. Han bara är med.
Han är 99% rumsren.
Han är inte som andra illrar. Då han var liten hade jag för lite tid tyvärr och han var hyper, men nu som vuxen är han den häftigaste iller jag mött. Så glad och busig och smart. Han är enkel eftersom han är så klok, knepig eftersom han är listig ;) Tänker först och gör sen.
Underbar helt enkelt :)
Så härligt.

Ja han är härlig, trots att han varit skitjobbig när jag haft Mary i "halvbrunst" och han i helbrunst så förtjänar han inte att folk tror att han är ett monster.
Vad kul att höra! :)
Paulina
Han är såå fin! Härligt o höra att han är så charmig. Razz hälsar till sin stiliga bror.
Åhhh fina fina mormors bebis! Den här tråden gjorde mig väldigt glad :D Det här med att han verkligen lyssnar känner jag igen, systrarna är likadana (fast det hindrar såklart inte att dem inte försöker igen en stund senare med vad det nu var de gjorde), och jag vet att 4 av de andra i syskonskaran är lika duktiga som Celadon med det :D
#4 Hannah hur är Razz med den biten?

Vilken härlig kille!
Vad roligt att han är så intelligent och listig, men att han ändå verkligen lyssnar när du säger till honom!
Gud vad skönt att han är rumsren… det är inte min Frotiof direkt. Han gör sitt lite varstans, speciellt i de hörn av rummet där det INTE står någon kattlåda…
En gång ställde jag en låda i varje hörn av vardagsrummet och så fick han vara därinne. När jag senare kom dit hade han kissat och bajsat på mattan istället! Luring eller?!
Men det är rätt kul, för nar han ser att jag sitter i soffan dår går han så plikttroget på lådan, det är bara när jag inte ser (förrän efteråt!) som han går där han vill! hihihi. Hn kanske är lite smart ändå? Helt klart har vi att göra med en liten ögontjänare!
Jag vet inte riktigt hur jag ska få honom att bli mer rumsren. Nån som har tips?
Nu när han är i brunst så skvätter han småpölar överallt och det är "ok", för han har ju sina instinkter; han gnider sig över ungarnas leksaker och skorna i hallen mm. Det får han göra, jag ska sätta in ett sånt där chip tänkte jag så slipper jag kastrera…
Goooos!

Ja listig är kul med undantaget att det är svårt att illersäkra ;)

Han är så otroligt vacker:)

Hmmm, han kom precis och naffsade mig i benet! Sprang direkt ner till källaren och ställde sig vid röret ut till utegården. "Matte, du har glömt att öppna. Jag vill gå UUUUUT!"

Myyys. Min hankatt, Celadon och Cliff har legat och sovit ihop i mitt knä i en timme nu. Katten är större än Celadon men ser så liten ut ändå:)