livförsäkring.
Hej
Jag tecknade yttligare en livförsäkring i dag på maxen.. Är det något som någon har en bra erfarenhet av?
Har ni alla försäkrat upp till 10 000?
Vad menar du med en till?
Veterinärvårdsförsäkringen är alltid 10.000:- och täcker vet.vård i händelse av olycksfall eller sjukdom.
Livförsäkringen är en separat försäkring och beloppet är ett engångsbelopp, som brukar vara baserat på inköpspriset eller ett genomsittspris för en illervalp.

Ja jag täcknade en livförsäkring eftersom jag bara har veterinärvården.
Så jag undrade om livförsäkringen är bra att ha?
Jag har alltså veretinärvård och livförsäkring, hade enbart veterinärvård innan ..
Aha, då förstår jag. La nyss upp en tråd med info om AGRIA Favorit.
Jag har mina illrar och valpar vet.- och liv-försäkrade. Tycker det är en trygghet om något skulle hända.
Pengarna som utbetalas på livförsäkringen, täcker kostnaden för en obduktion, vilket inte täcks av veterinärvårdsförsäkringen.
Lägger man inte pengarna på en obduktion, kan dom vara till hjälp om man behöver göra något extra, för att skingra tankarna och lindra sorgen eller för att skaffa en ny liten pälsboll.

jag har alla mina illrar vet- och livsförsäkrade. tycker att det är en trygghet. precis som Gottfridsson skriver.
Jag tycker det är bra att ha livförsäkrat.
Ofta så är illern sjuk innan och behöver en del veterinärvård. Då är det gott att ha lite pengar komma tillbaka in om illern går bort, ifall man vill obducera eller kremera enskilt.
Det är inga roliga pengar man får men de kan vara välbehövliga.
Sara
kostar livförsäkringen? Vad får man ut för det? alltså säknar dem en obduktion ska kosta?
Priset beror på vilket livvärde djuret har. Jag betalar 150:-/år för livvärde mellan 2500-3000 kronor och 157:-/år för Delsin som har 4000:- i livvärde.
Agria favorit livförsäkring
Agria Liv ger dig ersättning om ditt favoritdjur dör till följd av sjukdom eller olycksfall.
Vilket värde ska djuret försäkras i?
Du kan teckna försäkringen för ID-märkt eller registrerat djur med ett marknadsvärde eller inköpspris på lägst 1 000 kronor och upp till högst 5 000 kronor. Papegojor kan försäkras för ett högre livförsäkringsbelopp.
Vad får jag ersättning för?
Du får ersättning med hela livförsäkringsbeloppet om djuret
- dör
- skadas eller insjuknar så svårt att en veterinär anser att den måste avlivas
Vad får jag inte ersättning för?
Försäkringen gäller inte för en sjukdom eller en skada som redan fanns när försäkringen tecknades.
#5 Roliga pengar är det inte, men många gånger ack så välbehövliga.
# 6 Du sätter vad din iller är "värd", jag har mina på 3000:- st (normalpris inköp valp) och det kostar 150:- om året per iller. Blir din iller 10 år så har livförsäkringen kostat dig 1500:-.
Du får ut summan om illern dör av en skada/sjukdom eller avlivas på grund av det. Men hur många illrar dör av ålder idag? Jag räknar kallt med att mina illrar dör mellan 5-7 år och av cancer eller hjärtsjukdom.
Pengarna du får ut sedan gör du vad du vill med. Du behöver inte obducera för dem.
Sara
Okej, men mina är inte chippade =/
Men mina som är omplacerade, kan dem få en "normalsumma" på 3000 kr då?
Jag räknar inte heller på många år kvar med pälsarna =(
Chippade måste de vara.
Jag har satt 3000:- på mina omplaceringar oxå.
Sara