Filton gömmer mat
Tidigare har han enbart gömt godis och annat han har velat ha ifred, men nu går han även och plockar direkt ur amtskålen och gömmer lite överallt..
gör alla så? betyder det något speciellt? tecken på otrygghet?
nope..det e ett rätt normalt iller beteende… mina hamstrar mat lite då och då ;)
ok..skumt, han har aldrig hamstrat mat tidigare..men som det ser ut nu ahr jag mat i hyllor, garderober och under sängen… hmm
jo toxi gjorde så den första veckan hon kom hit… men nu har hon lärt sig att hon får ha sin mat ifred så nu vänder hon sig bara om så man inte ska se henne hehe
ok…jag blev rädd att han itne tyckte att han fick tillräckligt med mat, med tanke på att han itne gjort så tidigare..
nåja
nu vet jag ju
läs i tråden, milton tossig om allt annat han gömmer :)
Hihi. Lilla sötmilton gömmer mat :) Så gjorde han när han bodde hos oss också. Han tog en mun mat, sprang in under sängen, åt lite och så gömde han undan lite. helt normalt.
Spiecher gömmer dock inte sin mat. Än så länge i alla fall

våra illrar har mat över hela huset! När Berit är på besök hemma hos mamma så gömmer hon ALL sin mat under min gamla säng 180x200 den går inte att flytta på en millimeter:S sen när mamma försöker dammsuga under sängen så klänger Berit fast sej på dammsugar munstycket så att det inte går att dammsuga!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
mina gömmer helst maten när den är nyupphälld! då ska det hamstras både här och var.. jobbigaste var när jag hade katten hemma hos mig och skulle prova att ge honom burkmat (som han ratade) som jag glömde kvar på golvet.. plötsligt ser jag Pegasus komma farandes hit och dit med mat att hamstra… BURKMAT! *äckliga burkmat, urk*
Sajtvärd på Iller.ifokus

de hamstrar precis som vilda djur för att ha mat i sämre tiden. Ja, man vet ju aldrig när de kommer??? 
Mina illrar har hamstrat när de varit ensamma (alltså ingen annan kompis) men så fort jag skaffat en till iller så de varit 2 så har de slutat hamstra. Sånär på några enstaka bitar. ger man dem något extra gott och de råkar vara proppmätta så gömmer de det under soffan/i garderoben/bakom tvättmaskinen/osv osv… Get used to it! :-)