Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 185 ggr
Faxlin
0

Vacination

Är så otroligt faschinerad att det än idag finns veterinärer man måste berätta för vilken spruta de ska ge till illern när den vacineras. Inte ens de veterinärer man brukar gå till kommer alltid ihåg. Fast det har blivit bättre. Hur är det med era veterinärer? Har de koll på att de ger rätt vacin till eran iller, eller har ni liksom mig fått åkt hem igen utan vacination för att de tänkt ge din iller en parvospruta för hundar.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JohannaR
0

Nepp, mina illrar var de första som de hade att göra med…(ringde runt till många veterinärer, men ingen i närheten hade illervana…) Men det var inga problem, de läste på om illrar och nu har de både vaccinerat och kastrerat båda mina småkillar… med gott resultatFlört

Faxlin
0

Vad skönt att höra. Det finns ju tyvärr de veterinärer som inte bryr sig om att läsa på utan bara kör på att det är en konstig hund eller katt som råkar heta iller.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Nej, jag behövde inte ens fara till veterinären. Jag ringde dit och han sa: illervaccin? Äh, man kan använda parvo för hundar. Bytte veterinär omedelbart och det var nog det bästa jag kunde göra för hon vi har nu är underbar. Fast vaccinet Fervac-D tar dom inte in hit för att det är för dyrt. Iom att det bara finns 3 illrar här.

Faxlin
0

Det är trist att de måste köpa så stora förpackningar av Fervac-D vacinet. Vore bättre om de hade möjlighet att beställa hem det som går åt liksom. Skulle underlätta för er om inte annat. Och hjälpa många att kunna hålla ett lägre pris också.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

tessa
0

Åsa, vet du hur stora förpackningar det handlar om, som måste köpas in..?

Mvh Tessan

Faxlin
0

Inte säkert. 12 har jag för mig. Men de måste i alla fall köpa en hel ask.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

tessa
0

ajdå, svårt att övertala min veterinär till att fixa detta då.. Fundersam - får kanske kolla med någon klinik istället. Synd för vår veterinär är verkligen helt underbar och jag tycker att det personliga, lugna mottagandet vi alltid får, är guld värt!

Mvh Tessan

Faxlin
0

Ja, det är så trist att de inte kan köpa dem styckevis. Kan tycka att det inte skulle spela någon roll.

Vi får kanske dra igång och jobba för att få egenom det.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

tessa
0

nej, faktiskt, det är rackarns synd.. men visst är det väl så att man lätt tänker att man inte kan påverka så mycket men om man går ihop så kanske man faktiskt kan få igenom något.. kan ju vara värt ett försök =)

Mvh Tessan

Faxlin
0

#9 Japp, tror säkert att fler illerägare har detta problem. Om man startar en namninsamling och skickar den till rätt myndighet kan det gå. Värt ett försök tycker jag.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars