Skillnad.

Men tjena vilken skillnad, säker på att det är samma iller? ;)
golf.ifokus.se

Ja Lilleman är nog den illr jag stött på som ändrat sig mest. Han har gjort en dunder förändring den herrn.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ändrade Lilleman färg efter just kastreringen? Eller var det vid någon speciell ålder?
#3 ja, man kan ju undra hehe! Typ alla tecknade illrar bleknar och slutar till slut som någon form av silver.. illrar med "risk-teckning" är dom som jag sett ändrat färg mest! De brukar blekna mer för varje pälsbyte. Första vintern började dexter bli lite mer silvrig och sen försvann det mörka helt på bakbenen.. nu ser han ut så här!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jätteskillnad
golf.ifokus.se

#10 Varför skulle du vilja ändra färg på han? han är ju superfin! :)
Mest på skämt faktiskt :) Melwin är helt underbar, men jag är svag för silverillrar ;)
#10 ja, men han blir nog inte så ljus så snabbt som de här riktigt tecknade illrarna- men sakna men säkert kommer det nog ske allt eftersom ska du se! =) man brukar märka att dom får mer och mer vita täckhår i den mörka pälsen. Låren brukar först bli silvriga.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#13 Så du tror det? Det ska bli intressant att se!
I vilken ålder brukar de börja skifta färg?

10# ååh alla melwins är så jäkla underbara!! :P jag ska kidnappa alla och ha en melwinsamling..
#14 dexter fick jag som 6 månader gammal. han var ganska silvrig då, men till andra vinterbytet tror jag det var som fägen på låren helt försvann. tycker det verkar gå fortare på illrar med mycket fläckar. Det kan ju även bli så att han kommer vara mer eller mindre brun tomte under sommaren och sedan bli mörk silvertomte under vintern, så det är lite olika. håll koll på ovansidan av låren- där brukar man se först!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#15 Hehe, ja det måste vara någonting med namnet Melwin. ^_^
#16 Ok, det ska jag hålla koll på. Tack för nyttigt svar, det ska bli spännande att se ifall det händer något :D
Lilleman ändrade färg ca 1-1½ år efter sin kastrering som gjordes på honom när han var ca 1½ år gammal, dvs att han ändrade färg när han var omkring 2½ år eller så
#10 F*N. va söt din kille är! man bara smälter! as söt… *drömmer och planerar kidnappning :P*
Hihi, ja visst är han snygg? ;)
Ooooh, jag får låsa in honom ordentligt nu då! 

17# haha jo ;)
20# u wish (; alla melwins är mina! :D

Thyne: Inte råkar Melwin vara en av valparna från Ixid? Tycker han likar så mycket på min Burton.
#23 Han är från Ixid. Från Biancas kull :)
#23 sofieManne svarade bra på den frågan ;) Det stämmer precis, han är från Ixid.
Kan du kanske lägga ut ett kort på Burton så får jag se? :)