Saga i 4:e veckan
Saga börjar verkligen bli mysigt rund nu, så rund att hon tycker lådan är för hög så hon började göra sina behov endast på golvet så jag fick ta fram en vanlig låg låda istället för den här som jag tycker om där jag kan sila ner spånet(lådor från ikea).
Det blir fler kvällar som Saga och jag sitter i soffan och myser. Hon mår som en drottning när hon får ligga i mitt knä medans hon blir kliad/masserad.
Men jag vill fortfarande inte hoppas för mycket förns jag är helt säker att hon gömmer valpar i sin go mage.
-------------------------------------------------------
Sagas vikt uppgång efter parning
25 Mars (vecka 1): 840g
1 April (vecka 2): 931g
8 April (vecka 3): 994g
14 April (vecka 4): 1.080g
-------------------------------------------------------
Sen lite bilder som vanligt:)
Goa runda magen
Klart det finns härliga sötisar där inne, de kan inte vara nått annat hehe

#1 Tyvärr kan risken vara lika stor att hon är skendräktig, då ser dom ut som dom är dräktig. Förra året blev Saga skendräktig efter första parningen men då svällde hennes mage som om hon hade svalt en fotboll. Men förhoppningsvis är det valpar den här gången, bara mamma/matte som är nojjig av sig.
Tjockisen sträcker på sig för att komma åt vitaminpastan ;9

Vi får hoppas det är små troll där inne :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#7 Ja och denna väntan är helt och hållet snäppet värre än tortyr;) Vill kunna känna valprörelser i magen snart:)

Det ser ju helt klart lovande ut :)
#8 visst är det tortyr att vänta, men det närmar sig :-)

#9 Ja det gör det, hoppas verkligen på valpar
#10 Ja o ja.. men ju närmare man kommer valpningsdagen ju saktare tycker man att dagarna går:P Men snart så:)