Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 1797 ggr
Loveferrets
0

James Wellbeloved Ferret Complete

Finns det någon som har innehållsförteckning på detta foder ? Letade på nätet men fann inget, Vet nån vad de kostar för.t.e.x. 2 kilo ?

Att blanda Vitalin med detta sägs vara vanligt i England (har jag för mig det var) , Vad anser ni om det ?

Bogey
0

Här är länk till analysen på JWB's hemsida

Aviendha
0

Det anses ju av en del vara ett av de bättre illerfoder så att blanda det med vitalin är väl inte helt idiotiskt iaf ;)

Dock ska man inte förväxla JWB ferret complete med versele-lagas variant som även den heter ferret complete.

Bogey
0

Fast ärligt talat så känns inte JWB's analys mycket mer upphetsande än Versele-Laga's. Versele-Laga har f.ö 2 olika illerfoder numera.

V-L Ferret Complete

V-L Ferret Nature

Inget bättre än de andra som det ser ut.

Så vidt jag kunnat se så är Vitalin och Orijen bäst tätt följt av Totally Ferret. Men då bara bedömt utifrån andel kött. De tillsatta örterna i Orijen kan jag inte bedöma.

Loveferrets
0

#1, Aha, tack för länken, vad jag hört ska detta vara ett av de bästa foder men så slutade dom att tillverka det så då övergick man till bla, vitalin.

#2, Okej.

#2, Den V-L Ferret complette visste jag inget om, det var den James wellbeloved dom hade på zoo här , så han skulle ev beställa den som var special baserad till iller. Orijen var tydligen inget dom sålde här alls.

Aviendha
0

#3 Hahaha, det var ett fint sätt att uttrycka det på! :)

Har JWB ändrat sitt innehåll? Eller minns jag galet? :S Jag vet att man förr iaf kunde rekomendera det, men att man inte brukar göra det längre..

Nussen
0

Men nu blir jag förvirrad det står ju : min 26% vegetables.

och sen står det: Protein 36%, oil 19%, fibre 3%, ash 9.5%.

Så varför står det 26 % vegetables? när det är 3 % fiber? Jag behöver alltså lite hjälp med att förstå innehållsförteckningen Skrattande

JossanH
0

#6 Dom har helt enkelt inte listat hur mycket kolhydrater fodret innehåller.. Samma sak gäller vattenhalt i flera illerfoder.. Lite förvirrande.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Nussen
0

# 7 Aha tack för hjälpen Glad

Loveferrets
0

Ha ha det är en riktig djungel. Att man inte rekommenderar det längre är väl pågrund av att det slutade tillverkas, men jag vet att folk pratar gott om detta på bla. engelska forum i alla fall. Det kanske inte har blivit lika känt här sen dom började med det på nytt.