Skadade chip.
Freja fick ett sår förra året med efterföljande varböld. Jag höll såret öppet och rensade på var länge innan varet försvan. Precis då infektionen var borta och ny päls hade börjat växa så hade ett nytt sår öppnat sig i samma område i nacken. Jag tryckte lite för att se att det inte var något var under. Ut ur såret kommer till min stora förvåning chipet som då jag tittade på det visade sig vara skadat. Såret läkte genast utan komplikationer. Har någon annan hört om att ytterhölje på chip kan släppa och lämna vassa ytor efter sig? Tanken på att chipet måste ha legat och skavt i henne innifrån är inte så rolig. Vad hade hänt om chipet vandrat åt ett annat håll? Har svårt att se att en veterinär skulle kunna hitta något sådant fel så man blir lite orolig för hur vanligt det egentligen är.
Oj vad läskigt!
Sara

oj då!! det där lät ju jätte hemskt. Och folk som sa att chippet inte skulle vara farligt. Tur att jag inte har chippat smeagol ännu. nu blir man ju ännu mera tveksam till att göra det!!

Nej vad hemskt. Det är faktiskt första gången jag hört om detta. På hund vet jag att det hänt en gång efter ett rejält slagsmål.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Har jag hellre inte hört talas om, och alla mina är chipade. Den äldste är snart 6 år, och jag har aldrig märkt något. Och alla valpar som jag har fött upp (ca 40-tal) är chipade när dom flyttar vid ca 10 veckors ålder. Och jag har aldrig hört något om att chipen har gått sönder, och jag har i stort sett kontakt med dom allra flesta av mina köpare, från dom första som köpte valp av mig under sommaren 02 fram till dom som köpte valp av mig förra året. Och detta är första gången jag har hört något om att ett chip kan gå itu.

Blev hon inte biten så att det gick sönder?
#: misstänker även att det här chipet skadades av illertand. Freja måste ha haft extrem otur.
Woodo ser inte alls skyldig ut…