verkningstid chip
Ni som satt in suprelorinchip på era brunstiga hannar. Hur lång tid efter har ni sett ett resultat? Jag har hört att de kan bli lite värre ett tag och det kan jag säga att Celadon blivit ;) Kåtare än någonsin! Men grejen är den att jag inte kan känna chipet på honom och jag undrar om det kan ha åkt ut…
Jag har inte upplevt ngn "förvärring" alls på mina 3 hanar i början. Efter 3 veckor på samtliga så har allt brunstbeteende försvunnit.

Nisse blev mycket varre nar han fick sitt chip, men brunsten forsvann efter ca 3 veckor. Lars daremot gick ur brunst efter redan en vecka.
// Amanda
Vet inte om det blev så mycket värre men det tog ca 3 veckor på Bogey ocskå

Captain Morgan förändrades inte så mycket, han lugnade väl ned sig på en vecka ungefär. Men sen så är han ju lite mesig också.

Hmm, tack. Amon var i förbrunst då jag chipade honom så jag har inget att jämföra med. Kanske dessutom är svårt att avgöra om de blir "värre" eller inte om man inte har honor. Eftersom jag inte hittar chipet är det ju inte omöjligt att det trillat ut heller :(

Nu är han lugn iaf :) ligger i mitt knä och tittar på hollywoodfrar:)

Hollywoodfruar? Han börjar bli desperat med andra ord;)

Hahahahaha
Tony vart totalt tokig när han fick sitt chip så vi va nära på att ringa tillbaka och fråga om dom kanske glömt att sätta in chipen men efter ungefär 3-4 veckor vart han mycket bättre.
I think more things before breakfast than people think all day 

Suck 1½ vecka och ingen skillnad. Har fruktansvärt svårt att skilja alla ordentligt. Varje gång jag tror att jag lyckats så hittar C ett sätt. Varje gång blir Mary runtsläpad på. Inte kul för någon. Hon är dessutom fortfarande i brunstlimbo… mitt emellan.
Camaro hade just börjat gå in i brunst så sakteliga, men efter chippet så tyckte jag att det kickade igång rejält, iaf luktmässigt (vilket i hans fall var det enda som ändrades, samma beteende som innan och nu efter)
Det tog sin lilla stund innan han var helt ur brunst, men 1,5 vecka så hade då inte jag märkt någon enorm skillnad kan jag säga ^^ Men det kom senare :)
Paulina

Captain Morgan verkar ha tagit efter sin stora idol (Celadon) och försöker leka med Lilly på samma sätt som Celadon "lekte" med honorna.. Stackars Lilly…

#12 Suck… :)
Har pratat med Marianne och hon sa att det var mer eller mindre omöjligt att känna chipet, men att jag ska stå ut en vecka till och se vad som händer. Iom att han sövdes då de satte i chipet sa hon att det var nästan lika omöjligt att det skulle åkt ut.
#13 Är det Celadon det gäller? Jag vet en bror till hnm där inte chippet heller verkar ta fart. Vet du om de andra kullsyskorna har samma problem?
#14 de andra 2 är ännu intakta. Pappa Avanti fick implantat i Januari, då hade han varit i brunst ett tag, och det tog nog nån månad innan det helt gick ur. Jag har hört om verkningstid på upp till 6 veckor, innan hanar gått helt ur.
Okidoki!

Uuuuh, 6 veckor är lååång tid. Hehe, kanske hinner Mary komma i ordentlig brunst innan… haha. En mening med allt.
Då har du några veckor på dig att njuta av lukten och hetsen hehe :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

För oss tog det drygt 2 veckor innan full effekt märktes. Efter dryga 1 vecka med chipp var grabbarna inte på en lika intensiv tjej-jakt som innan chippet.

Jag har hittat chipet ;) det sitter nu på hans bröstkorg ;) Han har nu blivit en aning lugnare, men bara en aning. :) Kulorna ärlika stora som tidigare.
#20 Vet du var det sattes från början?
Dessa chip vandrar rätt duktigt har jag märkt. Theos tex sitter precis i "armhålan".

Vid skulderbladen.

Mja, händer inte mycket här… utom att Mary är i full brunst och att de fått hänga lite. Antingen tas hon ur brunst eller så blir det bebisar om 6 veckor… spännande. :)

Så hon har kommit igång nu? Jag hoppas verkligen att chppet inte fått effekt då:)
Men jisses vad dom ska strula. Jäkla dramaqueens du har haha!
Hoppas på små valpar då om 6 veckor!! Är Celadon intresserad av henne?
Sajtvärd på Iller.ifokus
#23, Oh så spännande 
#23 Hoppas det blir det resultat du själv önskar :-)

Ja dramaqueens är det verkligen, precis som matte. Ska dock erkänna att det var C som tog sig över den nya avspärrningen till köket och att det inte var en planerad parning. Satt ihop när jag hittade dem. Jag hade ställt in mig på att inte ha valpar i år så det blir ju extra spännande.

3,5 veckor… inget ännu. Han är hyfsat lugn men det kan lika gärna bero på att ingen är i löp längre…
#31 Men vad skumt!.. Jag tycker själv att det är lite underligt att Skit fortfarande har sommarsvans längst ut på svansen som han har haft sedan november/december. Han är både chippad och har fått ena binjuren bortopererad.. Hoppas att pälsen kommer med sommarpälsen nu men jag har aldrig varit med om att sommarpälsen vuxit först med svansen sist, brukar alltid vara svansen som får finast päls först… Skumt!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Har läst lite om det här chippet, men man blir ju lite feg ifall det inte börjar verka.
#33 Jag skulle absolut prova framför en kastrering… Skulle det inte börja verka så kan man ju kastrera då istället.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#34 Jo, nu är ju mina djur redan kastrerade. Och det lär dröjja många år innan det blir en iller till. Så jag har lang tid på mig att följa det här chippets utveckling.
Men hur vanligt är det med detta chip?
#35 Det är ganska nytt här i sverige men har används ett tag i andra länder. De bästa illerveterinärerna i Sverige känner väl till chippet och verkar vara väldigt positiva till det. Det minskar ju förhoppningsvis bredden av binjuresjukdom.
Det är samma här med mina djur- kastrater- men ska chippa nästa iller jag skaffar :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det är skillnad om man stoppar in det i full brunst och i förbrunsten. På min andra hanne hade jag inga problem alls. Sen är Celadon en stor och kraftig pöjk. Kanske tar lite extra tid då. Väljer det framför kastrering varje dag i veckan;)
#36 Det är bra om veterinärer som är specificerade på arten utalar sig. Då känns det mer tryggt. När vår orm blev sjuk så blev det jävligt svårt när hund och katt specielisten skulle se vad som var felet.
Men det blir tyvärr så när bor avlägset.
#38 Ja, visst är trist när man själv måste komma med en diagnos när man åker till veterinären och berätta vad som måste göras… Men, men jag åker gärna några extra mil och betalar lite extra för en operation så det görs av någon riktigt kunnig. Så fort det gäller större ingrepp så åker jag till Sthlm och Mälarens Smådjursklinik för att få den bästa vården till mina illrar.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag tror att det börjar verka lite nu. Kulorna är fortfarande stora men han börjar få ny päls på hela kroppen samtidigt. Okastrerade hannar brukar byta några hår under en längre tid och nu är det pågång över hela honom. 4 veckor och 1 dag innan någon synlig verkan. Luktar lite mindre och är lugnare.

Fem veckor och han är nästan helt ur brunst!! Herregud vad jobbigt om jag hade väntat tills M var i brunst, då hade det handlat om 3veckor till. :) Nu blev hon ju parad ändå. Haha
Nu har jag iofs en hona som chippades i torsdags, e dock osäker om hon var i högbrunst eller ej, men hon är väldigt aktiv nu förtiden he he.
Skönt att han är på väg ur brunsten nu o hoppas M blir med valpar om de e de du önskar.
Han ville ju bara slutföra uppdraget.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Haha, skönt att höra att det äntligen lugnat ned sig lite, hur har det påverkat honom i övrigt? Lite lugnare eller samma fart och fläkt?
Capt. Morgan har börjat punga allt han kommer över igen=/

Lugn, gosig och inga slagsmål. Uteburen är ju iofs öppen igen så han får utlopp för en del av sin energi där.
Jobbigt med Morgan!! Är Lily i brunst?

Nej, det är hon inte. Hon är chippad sedan länge.

Skumt, men den här vintern har ju spelat hormonerna en del spratt.