Ang Simon.
Hej
Jag förstår om det kommer upp frågor om min tidigare älskling Simon som jag behövde omplacera för inte så länge sedan.
Vad folk inte verkar förstå är att det inte var ett lätt beslut. Men jag tog mitt ansvar som djurägare att sätta Simon främst. Pga av min ohälsa så kunde jag inte ha honom kvar hemma hur mkt jag än ville.
Nu har jag återhämtat mig och det har gjort ont i hjärtat varje dag när jag har tänkt på Simon, men samtidigt blir jag glad över att han lever ett lyckligt liv, med en liten illerkompis hos sin nya Matte.
Så snälla, påpeka inte Simon överallt där det låter som jag har övergivigt honom för att jag tappade intresset, för så har det aldrig varit!
Mvh Eva
Jag kan nog inte ens föreställa mig hur det känns att lämna iväg sin älskling för att man absolut måste. Jag tycker att du var stark som gjorde det bästa för honom.
#1, Tack, Det är det värsta jag varit med om, jag led helvetes kval av att jag var tvungen. Jag hoppas ingen få uppleva detsamma.

Jag vet inte hela historien bakom den här omplaceringen och jag har heller inte sett att någon hoppat på dig för att du skaffat en ny iller eller frågat om Simon överallt. Men jag är sällan härinne nuförtiden så självklart kan jag ha missat det.
Tänker inte säga någonting alls om det hela för jag vet ingenting om det MEN om någon annan som ingen av er kände på forumet hade omplacerat en iller för några månader sedan och nu skaffat en ny så hade ni båda två varit några av de första att fråga varför, kanske inte bara en gång utan flera. Och tråden hade troligen spårat ur till slut för det har ju hänt förr.
Så om någon har frågat så är det inte konstigt, att inte fler har gjort det är nästan märkligt. Och i och med att man själv ifrågasätter så måste man ju klara av att själv bli ifrågasatt.
Och som sagt, trådar med folk som skaffat iller, omplacerat och sen skaffat ny brukar sällan vara snälla. Det här har jag inte ens läst någonting som är till Loveferrets nackdel. Som då faktiskt, helt ärligt, i sann iller.ifokus anda är väldigt ovanligt.
#3, Tycker det är stor skillnad på omplaceringar och omplaceringar, Som du vet har jag haft iller i många år och detta är första gången, trodde aldrig i mitt liv att det kunde gå så illa som det egentligen gjorde.
Dom som härjar här inne och som verkligen är illerfantaster i grunden vet hela historien då jag nämnt de i trådarna förrut.
En sak har jag lärt, vad som helst kan hända, när som helst och tyvärr har man inga garantier. det kan drabba dig eller vem som helst, vad gör man då om man inte har nån omgivning som vill hjälpa alls ? Dock är det fixat nu OM nått skulle hända men de hoppas jag verkligen inte. Vill inte ens tänka tanken.
Jag har tydligen haft enormt tur alla dom andra åren.
en del Människor har en förmåga att se allt i svart eller vitt och lyssnar gärna bara på det de vill.
Att behöva göra svåra val i livet är inget någon är ute efter. Önskar att när något sådant hände att alla skulle ställa upp i stället.
Världens bästa person, världens största djurvän kan någon gång behöva göra det svåra valet att lämna ett djur.
Och tro mej samvetet får än att må tillräckligt dåligt, ingen behöver spä på det.
Den som inte får dåligt samvete bryr sej heller inte om vad någon säger.
Skriv att du älskar simon där d står "välkommen hem Elin <3"
Så kanske folk fortfarande förstår att han fortfarande finns i ditt hjärta. Om han nu gör det. För nu ser det lite ut som om du bara bytt och lilla simon är inte lika intressant längre som han verkade va innan.
Kan inte va lätt å lämna bort sina små liv. Kan inte tänka mig att göra mig av med mina 3 skruttar.
I think more things before breakfast than people think all day 
#3, Exakt,
#6, Jag vet själv att jag fortfarande älskar Simon och kommer alltid göra det, sen får folk tro vad dom vill, Jag älskar även dom som har gått vidare lika mycket oxå. Bara för att det inte står i mina inlägg om honom längre så betyder det inte att jag älskar honom mindre.
#4 Men Ulrika ifrågasätter ju inte heller ditt val och säger inte att det du har gjort är fel. Folk har varit jättesnälla mot dig och du verkar ta illa vid dig för att någon frågat en gång om vad som hände med Simon(?).
Det är helt naturligt att ställa en sådan fråga och så länge man står för sina handlingar och sina beslut så borde det inte heller vara något konstigt i att svara. Har inte heller sett något som tyder på att du skulle ha övergivet honom eller att det skulle varit ett lätt beslut.
Men läser man här finns det inga elaka kommentarer vad jag har sett, och jag håller med Ulrika i det hon skriver.
Man måste kunna svara på en fråga när man själv ställer hundra.
Som säkert många vet så är jag inte emot omplaceringar! Jag är dock emot ogenomtänkta köp av illrar, för sker ett sådant så blir det lätt att ägaren tröttnar och då får illern må dåligt- vilket resulterar i en omplacering (som verkligen behövs för att djuret ska komma till ett hem där den blir älskad).
Och för att förtydliga så tyckte jag att du gjorde rätt när du omplacerade Simon och inte menar jag att han var ett ogenomtänkt köp heller.
Man kan omplacera av tusen olika anledningar och det behöver inte vara en skam att göra det.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#8,Nej jag tar inte illa vid mig och har heller inte sagt att Ulrika har ifrågasätt mig.
Det var en annan på forumet som drog upp honom i andra trådar, och för att göra de klart för samtliga så starta jag denna tråd om honom.
Jag tycker det är självklart att man frågar , speciellt om man haft iller i många år, troligtvis är de ju nått allvarligt som hänt o då undrar man för att man bryr sig, inget fel i de.
#7 okej :) tänkte bara så folk slipper ifrågasätta men du har rätt i det du säger :)
I think more things before breakfast than people think all day