Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 625 ggr
Ulle70
0

Hemi, lilla gubben.

Hej, som storasyster till Johan och "faster" till Hemi, tänkte jag här berätta lite om en saknad kompis!

Jag är från början hundmäniska men numera kattägare har träffat en iller innan Hemi, en vild sak som älskade att bita allt och alla i tubsockor. INTE roligt!

JAg måste erkänna att jag var SKEPTISK till brosans djurköp, en "stinkbomb" det var det jag visste om illrar. FY varför då?

Jag träffade en underbar liten vappe (valp) som älskade sin husse och som älskade livet. Det bästa som fanns var att gå LÅÅÅnga promenader och träffa nya spännande mäniskor. Hos mormor sklle det alltid tiggas rökt skinka och när han inte orkade mer gömdes den i hallen bakom ett av benen på byrån. Efter skinkan villa han alltid ha en lite bit BULLE. GOTT! Grädde och kokt ägg var sådant som han alltid fick när han hälsade på hos mig och våra tre cornish rex katter, som jag nåste erkänna var de enda varelser Hemi inte kom överens med kanske för att de alltid gaddade ihop sig mot honom eller fpör att hab åt av deras mat. Vad vet jag. Men det jag vill ha sagt med denna LÅÅÅNGA runa är att det spelar ingen roll om brosan skaffar en ny iller, den kommer att bli högt älskad men det blir inte HEMI.

Vad jag kommer att sakna mest? Enkelt, hans BUS humör, vi alskade att busa tillsammans jag hoppade på golvet och han studdsade fram med krum rygg, öppen mun och så stor han bara kunde bli,sedan var jakten i full gång. Över mattor och undermattor. MEN ALDRIG ETT ENDA BETT! Bara pussar!! Tom. när jag klippte hans klor, bara pussar fast han hatade det.

LILLA VÄN!

JAG SAKNAR DIG ALLTID!!!!

//Ullis

[jennyrapp]
0

Läste om vad som hänt i andra tråden, riktigt sorgligt det som hände :(

Gottfridsson
0

Visst är det så, ingen annan iller kan ta den speciella plats Hemi kommer att ha hos dig, Johan, och de som lärt känna honom. Det är så mycket som skapar detta band och gör att ett nytt djur inte känslomässigt kan ersätta det djur man förlorat.

Hoppas ni orkar glädjas åt de roliga minnena ni har från den tid ni och Hemi fick dela och låta dessa hjälpa till att lindra sorgen.

//Ammi

Ceciliaolucifer
0

Vissa individer lämnar ett stort avtryck i våra hjärtan och jag tror att det är många här inne som har haft samma känsla för en individ, eller flera.

Det låter som att Hemi var väldigt speciell för många i er familj. Jag beklagar att ni råkade ut för det här. Men jag hoppas att ni snart är redo att älska en ny liten familjemedlem.

Loveferrets
0

Usch det är så hemskt att det ska behöva hända, de små liven sätter så djupa spår och kärleken är obeskrivlig, förstår att han betytt mycket för er allesamman. Kramar om.