Skunk!
Läs det här…. http://www.ferretlove.co.uk/skunks.htm …nån mer än jag som känner för att skaffa skunk? hihihi
Visst är de underbart söta!
Såg två vilda sånna på ett tivoli i Kansas city, USA. Japp, de var vilda men inte det minsta rädda. De sprang runt och åt mat som folk tappat.
Sara
ja de är super söta! å det där med att de följer en som en hund i koppel låter inte fel hehehe

Hur tuffa som helst! och dom var ju inte så små heller, såg att hennes ena vägde 4.32kg!

dom var ju riktigt breda. som curling-stenar :P

haha, de var lite söta. Men jag håller mig nog till mina illrisar jag ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag som tycker illerfisar stinker tänk då hur en skunkfis skulle stinka. ;-)
hahaha tyvärr så tar de bort analkörtlarna innan de säljs´….
guuud va söta !! haha va häftigt

Fasen va häftigt. Hade ingen aning om att man kunde ha skunkar. Men inte det bästa att analkörtlarna tas bort…

Jag tar gärna en skunk eller två.
Såg ett program på tv i Usa där hade de skunk-utställningar precis som katt-utställningar. Vet inte om skunkarna såg så himla roade ut, men…

#7: Japp, men det gör de på många illrar också. Dåligt som sjutton anser jag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skunkar, ååh! så fina! haha men ni skaffar ju karlar så varför inte 
Otroligt söta måste jag säga!! Undra hur många år det tar innan den första husdjursskunken kommer till Sverige..?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Men är skunkar verkligen domesticerade!? Tycker det verkar som att någon fångat och tämjt vilda skunkar och sedan avlat på dem. Det irriterar mig att det inte står någon info på några sidor om och isåfall hur länge sedan de blev domesticerade. Det står bara att de är "domestic" vilket ju egentligen bara betyder att man har dem inomhus!
Och ta bort analkörtlarna? Om man inte tål skunkens skunkningar, varför ha dem som husdjur?

Jobbigt om skunken blir arg och man får skunklukt i hela huset.. Fast väldigt söta ser ut som små tjockisar när de ligger på rygg.
Ja, alltså bör man inte ha dem i huset överhuvudtaget 

Hahah. Vad söta dom är =) Min brorsa sa en gång att han skulle skaffa en skunk eftersom jag hade skaffat en iller. Storebröde. ska alltid vara värst!!

Jag skulle aldrig vela ha en skunkfis innomhus, då jag känt lukten och det går knapt att andas.

eM lukten går bort med tomatjuice. ;-)
ja, dom är verkligen söta, men som sagt, då ska dom ju vara intakta gällande analkörtlarna vilket iof nästan är helt omöjligt om man håller skunkarna inomhus.. men ser ut att vara såna charmtroll!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Har sett ett program om skunk som husdjur i USA (var annars), dom skunkarna som såldes där var alla av med körtlarna som dom sprayar med. Och färgerna var ungefär dom samma som vi har inom illeravlen + att dom även hade fläckiga djur, inte bara den vanlga randiga som finns.