Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1005 ggr
PernillaM
0

Prestige illerpellets

Någon som har erfarenhet av detta? Grossen Imazo har som jag kan få beställt till min närmsta zoo butik. Men då dom ej har i lager och det inte står nån innehållsförteckning på grossens hemsida så är jag osäker på innehållet.

Någon som vet något?

Fått tips om Vitalin, men hade vart smidigt om jag kunde handla via zoo butiken istället för att beställa via postorder.

HannaM
0

Vitalin, Totally Ferret eller James Wellbeloveds Ferret Complete är bra illerfoder.. och ANF. Resten är inte bra. För att göra det enkelt=)

Loveferrets
0

#1, De kom jag oxå på, ha ha ha.

Ts, enklast är ändå att du beställer via nätet, även om de tillkommer frakt, man vet vad man ger sin iller då och man behöver inte oroa sig för nått. Jag tänkte som dig oxå innan.

Det är ett himla ståhej och läsa alla innehållsförteckningar på vad dom säljer på zoo, det får inte vara för mycket av de o inte för lite av de och ena med de fjärde.

Lycka till.

Bogey
0

Och Orijen kattfoder som lär vara det enda kattfoder som även duger till iller.

Sara
0

# 3 Royal canin kitten fungerar väl oxå?

Sara

Bogey
0

#4 Jo sant, några kattungefoder duger också. Hills kitten ska visst också gå ganska bra.

JossanH
0

Så med andra ord är prestige inte ett lämpligt illerfoder :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

Jag personligen tyckte dom var lite dyra. RC kitten o Hills kitten.

PernillaM
0

Det lutar nog åt Vitalin hållet :)

Men ni som har katter, vi har två. Vitalin måste ju vara rena godiset för dom, blir ju rätt svårt att hålla iller maten ifrån katterna.

Tänker på fetterna i Vitalin, fetthalten var väl rätt hög där. Och vi har innekatter :)

Vad har ni för erfarenhet?

TottsiGirl
0

#8 ja vet flera som har katt/hund och iller ihop och dom har ofta byggt ihop någon typ av låda eller liknande dit bara illern kan ta sig och där inne har dom ställt maten. Sen har dom på samma sätt haft katt/hundmaten på något ställe dit illern inte når :) För annars finns de många katter och hundar som tycker att Vitalin är rena godiset precis som du skriver :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Aviendha
0

Jo, kattem hemma älskar Vitalin och skulle gå över glödande kol för att få bara en bit av det :P

Loveferrets
0

Vet en som både har katter o illrar, dom har Hills kitten till sina. Du kan ju göra som "9" skrev så kan man ju ha illerns mat för sig så inte katterna kommer åt de.

Bogey
0

Hon som har systern till vår Bogey har kattmaten på ett bord som inte iler kommer upp på och illermaten i en stor råttbur som bara illern kommer in i.

Verkar funka bra för henne, så länge inte katterna puttar ner sin mat då.

illernettan
0

Här hemma har vi Tango och han äter väldigt sällan ur illrarnas matskål. Kan bero på att han är lite rädd för dom.:-))

Hillbiörns illrar finns på Facebook.