Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 1457 ggr
sarae
0

Få bort iller lukt!

Här kommer et tips på hur man kan få bort illerlukten från filtar och dylikt. Släng i några matskedar bakpulver nästa gång du tvättar iller grejer. tar bort lukten, och du slipper stark lukt av tvättmedel, klorin etc som annars behövs mängder av för att få bort lukten.

Alwyn
0

Kan man hälla bakpulvret i pälsen på dem med? :P hehe skojja bara

sarae
0

hahaha det hade inte vart så dumt ;)

HighLander
0

Tack för ett underbart tips:D

Theres
0

Jag kör bara med massa sköljmedel, luktar gott det med :D Sen luktar Melwin gott när han har legat på filtarna :D Men bakpulver lät coolt.

golf.ifokus.se

Nettan
0

Hur mår tvättmaskinen av bakpulver??

Alwyn
0

Haha, den kanske sväller upp! *asg*

sarae
0

tydligen skall det inte vara någon fara!

Faxlin
0

#6: haha, den var bra :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smeagol
0

hm..intressant. Men skulle man då kunna använda bakpulver för att göra rent golvet efter olyckor?? Bajs olyckor alltså..-

sarae
0

jag har kört med bikarbonat blandat med vatten för att torka bort bajs…och ja..det tar bort doften ;)

elinn
0

Hmm… jag som inte är så smart…. vad är bikarbonat, vart köper man det?

sarae
0

bikarbonat köper man på bakavdelningen i mataffären ;) det finns i bakpulvrte oxå om jag inte minns helt fel

Madde
0

ok, jag ska nog testa med lite bakpulver när jag tvättar på torsdag, =) Så får vi se vad som händer. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

MiaLemon
0

Jag använder vitvinsvinäger för att få bort kissdoften från mina marsvin man tar någon matsked i tvättmaskinen istället för sköljmedel samma sak när jag städar burar fyller en spreyflaska med 50/50 vitvisvinäger och vatten och spreyar. Kanske funkar till illrar med det är ganska starkt iaf men inte farligt.

Velsan
0

man kan ställa in vatten med citron och bakpulver i micron också å sätta på full fräs ett tag ås en torka ur :) funkar bra :)