Det börjar närma sig
Hej allihopa
Så sakterliga börjar dagen D närma sig :)
Vad kan vi nu ha missat/ vad ska vi ta hem??
Ge mig alla tänkbara tips, allt ni kommer på! Hittils har vi illersäkrat så mycket vi kan, men tips på ställen man kan missa mottages gärna! Jag har sytt tunnel, sängar och prassel leksak :)
Rummet som ska bli "hans" till en början är bestämt (tanken är att ha han lös i hela lgh:n senare, men i början och med katterna är det skönt att ha ett rum när vi sover eller inte är hemma)
Godis tips, tips på favoritmat…allt… allt
Ge mig expertis råden :)
//Pernilla
Hm, svårt när man inte vet exakt vad som tänkts på redan. Ett gott råd har jag dock: ta det lugnt när han anländer, ge honom tiden att utforska och ha förståelse för att flytt och allt vad det innebär tar på krafterna.
Annars är det ju sedvanlig illersäkring. Det viktigaste är väl småsaker, att det inte finns något smått löst eller som går att ta lös så de inte fastnar i tarmen. Annars lär ni bli varse vart säkringen brister när blomkrukorna flyger och när ni måste bryta upp den inbyggda garderoben för att illern hittat ett hål att krypa inumder den :P
Lycka till!
Paulina

Haha…tack!
Jo det där med garderoben har vi redan hittat. Hade troligen behövt bryta upp den om vi inte upptäckt det INNAN lilla grabben kommer hem.
Som Aviendha säger, viktigast är se till att man har koll på småprylarna. Speciellt om det är gummi eller skumgummi, tänk suddgummin, öronproppar, gummipluppar för bättre grepp på vissa saker osv.
Vi hade ett duschhandtag med justerbar stråle som hade lite greppgummi på kanten. Ingen av oss som tänkte på att dessa skulle gå att pilla bort tills den dan duschhandtaget blev liggande på golvet i dushkabinen och Bogey lyckade pilla loss en av dem. Som tur var hade den rätt form för att passera igenom honom men det var en nervös kväll/natt innan vi visste om vi skulle ringa vetten på morgonen dan efter.
Annars ger det sig med tiden. Var bara beredd på att nån eller några av de första veckorna kommer ni antingen att bli tunnhåriga för ni sliter ert hår eller, som det beskrivs i HerrDevlins tråd, att ni sitter i ett hörn med tom blick och vaggar fram och åter
.
Med stort tålamod och mycket kärlek till pälsen så går även det över och håret växer ut igen. Med tiden börjar även ni sjunga illerns lovsång och dela med er av era solkenshistorier här på iller iFokus. 
Som godis funkar små bitar av gurka och torkad kyckling här. Torkad kyckling finns färdigskuret för katt och i större bitar till hund som man kan dela. Olika typer av vitaminrika oljor funkar också bra som vetegroddolja, fiskolja, kallpressad rapsolja m.fl.

De viktigaste har redan nämnts så jag kan bara önska er lycka till. En sak jag kom på e att köpa hem parrafinolja, laktsofri grädde, vetegroddsolja, klosax, sele, om det inte redan har gjorts.

Koll på försäkring och numret till bra illerveterinär både dagtid och jourtid.
Ett ställe man ofta missar, är i ytterkanterna under köksbänkarna. Ofta finns passbitar i ytterkanterna, men tyvärr brukar inte montörerna sätta passbitar under bänkskåpen. Vilket gör att det kan finnas öppningar ovanför golvlisten vi väggarna.
//Ammi