Djurskydd på Bali
Är nyss hemkommen från en fantastisk resa till Bali. Underbart vackert och exotiskt. Men som vanligt kan jag inte låta bli att spana efter katter. Lyckligtvis såg jag bara ett fåtal, däremot fanns det många hundar som verkade springa vind för våg.
Under en utflykt hittade jag en lokal där djurskyddsföreingen Bawa (Bali Animal Welfare) höll till. Självklart gick jag in för att ge en donation och frågade om deras arbete och om situationen för djuren på Bali. De arbetade främst med hundar som var det stora problemet, men även katter. Just nu hade de ett trettio-tal kattungar för adoption.
De tar hand om hundvalpar och adopterar ut, men kör en slags TNR för vuxna gatuhundar och åker ut varje dag med ett hundratal portioner mat till hundar i olika områden på Bali. Föreningen har även en djurambulans i beredskap dygnet runt som åker ut och ger akutvård till sjuka och skadade gatudjur.
Vill du läsa mer om dem kan du kika här www.bawabali.com
Bali tillhör Indonesien och landet har ingen djurskyddslagstiftning överhuvudtaget. Bawa arbetar med att få till en sådan. Hjälp dem genom att skriva under följande petition
Det krävs 5000 namnunderskrifter. Hjälp till att sprida detta till alla du känner.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se