Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 608 ggr
Theres
0

Flygande illrar

Jag har 3 bänkar som står på varann. Den understa kan de komma upp på och leka på för där är deras prasseltunnel.
Den mellersta kommer de upp på ibland, där förvarar jag rena filtar och dyl. De brukar kunna riva ner en låda med rena leksaker i, som nu är tom, för jag pallade inte sätta tillbaka allt i den hela tiden, så nu har de alla leksaker på golvet.
Den översta ska de då fan inte komma upp på, där jag har godis, våg, ren sand, pipleksaker, våtservetter, paraffinolja osv…

Men någon har lärt sig att flyga, så de fyra senaste gångerna jag har gått in till dem så har hälften legat på golvet.
Varför ska de lära sig att flyga nu när den "hyllan" har fått vara orörd i flera år?

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

Dom försöker bara berätta hur mycket dom älskar dig Skrattande

Aviendha
0

För att dom kan…? :P Det är illrar vi pratar om, att invagga oss i falsk trygghet för att en dag ställa till det är ju inskrivet i deras grundförfattningar ;)

Theres
0

Ställde iordning allt på hyllan igår igen… stryk ska de ha om de har rivit ner allt igen :P

Misstänker att det är Epona, för Melwin och Denver är för feta för att komma upp :P
Hon river nog ut den tomma lådan på våning två lite halvt, sen hoppar hon på den upp till tredje… jädra fruntimmer ^^

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

#3 hahahaha

Trollmusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hahahaha, då skulle du sett Aslan när han levde. Hade alla sådan saker uppe på en garderob som var ca 2 m eller så hög. Där var ett gapp på ca 30-40cm mellan taket på garderoben och taket, så där förvarade jag sådant som dom inte skulla ha och leka med, samt deras medecinskåp med vetegroddolja, pasta, parafinolja och liknande grejer. Ställde det där för där viste jag att ingen av dom skulle kunna ta sig upp, men det var tills Aslan kom på ett sätt att komma dit. Hur vet jag inte än idag, men första gången han var där uppe förde han ner allt på golvet, så när jag kom i rummet hade dom tuggat sönder pastatuberna och käkat nästa hela den ena, och knappt hälften av den andra. Så dom fick inte mer pasta det året (Aslan var där uppe i mars eller om det var april), pastan är en vitaminpasta som bl.a Amhs illertorg säljer/sålde. Sen efter det så började jag ha allt sådant i ett skåp i köket istället, för Aslan tog sig upp fler gånger än denna första, så efter det så hade jag deras rena täcken, filtar och hängmattor där uppe. Hittade honom många gånger sovandes där uppe efter det, men det fick han gärna, för nu var där inget han kunde putta ner som dom kunde äta sig fördärvade på.

På fotot är det Aslan som har lyckats ta sig upp på hatthyllan, hur han kom upp vet jag inte då där inte hängde något som kunde hjälpa han att  klättra upp där. Alla ytterkläder hängdes in i min stora garderob, så jag anv. som synses mest hyllan som skohylla. Annars så raffsade dom ut alla innersullor eller bet i sulor på skorna om dom stod på golvet.

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var stökigt på översta bänken nu igen…

golf.ifokus.se

Sara
0

Ta bort kartongen så kommer hon kanske inte upp.

Sara

Loveferrets
0

Eller stolen, jag vet inte om hon kan hasa sig fast på de tyget du har bänken med och på så vis klättra upp.

Theres
0

Har lagt upp kartongen på översta nu :) Kan ju iofs lika gärna slänga den eftersom den ändå är tom, men men… Bänkarna är i plast, så tror inte hon kan få ngt grepp i dem.

golf.ifokus.se