Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 877 ggr
Anyway
2010-03-21 01:51
0

Idé-torka.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis gjort i ordning bebbarnas iller-rum.

Men det ser liiite fattigt ut. Kom gärna med idéer på leksaker som ni har till ERA bebbar!

Tycker ju synd om Sessan och Tischa!

Anyway
2010-03-21 01:52
0

Sessan =)

zickan
2010-03-21 03:24
0

Ikea plastlåda med lock, såga ut en rund ring i typ sidan, tejpa runt kanter för att bli av med det mesta vassa, kör ned jord/sand.. kan även minska städbehovet av jord/sand i hemmet med att köpa dräneringsrör på typ bauhasu och sätta till det där hålet och tejpa fast. Då får de inte ut lika mycket av burkens innehåll.
Men sedan har de jädra kul :-)

låga, mellan höga kattställningar, papperspåse, gammal flyttkartong med hål i, eller även tom hål på fler än ett håll.
rusta har prassel "byxor" billiga sovkojar och annat skoj. Finns lite på Öb också. slitna gamla jeans är riktigt kul att krypa runt och sova i.
Lång dag i sthlm men kom på lite iaf ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

-lillan
2010-03-21 09:21
0

ja kartonger och rör kan det nog inte bli för mycket av:-)

en resebur o hänga hängmatta i.

smånallar från second hand eller vänners barns gamla smånallar.

filtar o trasor att sova i finns billigt på loppis. känns helt ok om man bara tvättar igenom först.

även gamla jeans som zickan sa finns billigt på loppis om man inte kan slita sig från sina egna:-)

förresten så är loppis bra till nästan allt:-)

även hittat jättefina reseburar där och en helt ny klösställning.

Man ska väl ha lite tur också förståss:-)

Har hjälpt mig många gånger när ekonomin inte riktigt varit överens med min vilja att skämma bort de små.

Aviendha
2010-03-21 11:33
0

Tycker själv att mitt hem ser "fattigt" ut i det avseendet med, men det är svårt när det är få saker som de verkligen gillar.

De har högar med små mjukdjur och ihopknutna strumpor och bollar. Ett klösträd, grävlåda, rör, puffar, hängmattor, filtar och sådant. Men det roligaste är nog ändå människosakerna som sängen och soffan, tvättkorgen, ouppackade matkassar och väskor och kartonger. Ligger nog alltid någon gammal kartong på mitt golv och skräpar, skitkul tydligen ^^

Sen för att inte glömma alla garderober och skåp som vi dagligen slåss om härraväldet över…

Loveferrets
2010-03-21 13:30
0

Håller med Aviendha , de roligaste är nog att leka med de som egentligen inte tillhör dom, som t.e.x klädskåp, tvättkorg o hoppa runt i sängen he he.

Trollmusen
2010-03-21 14:07
0

Mina älskar upp och nervända papplådor med filtar i (är där inte redan handtag i, så brukar jag skära ut så att dom kan ta sig in i den), stora pälsmöss, plingbollar, hundknutar modell mindre och prasselpåsar är annat som roar dom när jag inte kan leka med dom. Brukar spara dom plastpåsarna man får på apoteket eller från vissa skobutiker, sen tar jag fram dom en och en och klipper sönder handtagen så att dom inte ska fastna i dom. Ibland klipper jag även upp bottnen sä att dom kan ta sig även den vägen. Sen köper jag kattfiskespö och dom kattleksakerna som man hänger i dörrkarmarna, leksaken sitter i ett gummiband som dom kan dra och dra tills dom inte orkar mer. Då släpper dom taget och leksaken far iväg, sen börjar dom om igen. Detta tycker mina är skit kul att hålla på, och dom kan hålla på timmsvis med det när jag inte kan ligga på golvet och busa med dom.

På fotot är det Laban sin leker med en hundknt modell mindre, han älskade denna knut hela sitt liv. Så han fick med den och en kalv som jag hade köpt på McDonalds när han var en liten liten valp på 8 veckor.

becka89
2010-03-21 19:09
0

#6 haha det låter som våran tjej, hon släpper inte sin hundknut i första taget, hon till och med sover med den nu:P

Nussen
2010-03-22 02:10
0

Jag har gjort ett hus av en stor dammsugarkartong med en mindre kartong innuti så att det blir som två "rum". Inne i den lilla kartongen gömmer Hobbe sina pipisar i den andra delen finns hans gosefilt. Han älskar kartongen Skrattande

Vi har en plast låda från IKEA  som vi fyller med vatten och massa med leksaker i (se bilden) som Hobbe plockar upp och sen springer och gömmer Skrattande

En stor hög med ett täcke och några kuddar uppskattas mycket ibland gömmer jag lite illergodis (Toastis) där så får han nosar runt och leta. Har också småkartonger lite överallt på golvet där jag också stoppar något gott ibland, inatt så har jag staplat 3 olika kartonger uppe på varann så att det blir lite variation och Hobbe fick fundera ett tag tills han lyckades klättra upp och välta ner den översta kartongen. Petflaskor utan kork är också roliga att stoppa mat eller godis i.