2 töser omplaceras
Hej skriver nu igen om systrarna Nora och Dede då jag har mer info från nuvarande ägare.
Tyvärr har den lilla dottern i familjen blivigt allergisk så tjejerna måste flytta.
Färger: Båda viltfärgade
Födda: 2004-08-24
Uppfödare: Norsk
Bitning: Dessa töser är helt bitfria i det nuvarande hemmet, men som dom flesta illrar så kommer dom testa nya personer dom träffar.
Låda: dom är mycket bra på att gå på lådan.
Allmänt: Detta är två ganska bestämda damer så det är inget för Nybörjare. Man ska veta vad man ger sig in på så att säga. Annars är dom super mysiga och busiga till tusen.
Medföljer:
reseburen
Ett antal mys filtar
tre toa lådor
mat och vatten skålar med stativ
godis och maten vid flytten
Ett gäng leksaker som texempel: mjukis djur, två små bollar, pipleksaken deras favvo ( Som har följt dom genom hela livet ),
två selar och koppel
Och då även såklart papperen på dom.
Nu behöver dessa töser Få ett sista hem då dom är till åren.
Dom är försäkrade så den skrivs över på den nya ägaren.
Dom är både chippad och vacinerade.
Har du ett bra hem att erbjuda?
Skriv då och berätta lite om dig själv och vad du kan erbjuda flickorna till moonlightferrets@rular.se .
Pris: 1000kr (symbolisk summan + att nuvarande ägare vill ha lite för allt som medföljer)
Var: dom finns i gävle
Bilder på dom finns på denna sida http://moonlightferrets.rular.se/index/62377.html

ingen intresserad alls? tyckte det var inte alls för många dagar sedan var och en sökte en eller fler illrar som skulle omplaceras =(

Tjejerna ska få träffa några imorgon (torsdag) för att se om dom går ihop med deras nuvarande iller. och jag hoppas verkligen detta går bra då känslan i magen säger att detta är ett kanon hem. men intresserade kan fortfarande höra av sig.

Hoppas tjejerna hittar ett fint hem, de är ju så fina =)
Tala gärna om ifall nya ägarna bor i/runt Gävle så man kan släpa med dem träffar sen =)

#5 jadu elin dessa töser bor ju redan hos en ägare i stockholm och har gjort i snart 2 år =P
finns intresse här!
#6: Vill du att jag ska ändra i tråden du startade Ferretcrow? Det står att illrarna finns i Gävle. Så förstår om Elinn trodde så.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#8 jo dom bor i gävle jusst nu men vi vet ju inte vart nya hemmet blir

#7 har inte fått något mail från dig=(
#9: Blev smått förvirrad när du ena stunden sa att de fanns i gävle och sen i stockholm.
Men då är det uttrett. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#11 oj det var jag som skrev fel det ska stå gävle. såg det nu 

*putt* funkade inte med tjejen i stockholm som var intresserad då dessa töser inte kom överens med henne nuvarande iller. så dessa finns kvar

har tackat nej till några varav det inte funnits en gnutta illervana och väldigt små barn i familjen.
har fortfarande intresse =)

#15 ja men du har fortfarande inte mailat som jag bad dig och jag har heller inte fått svar på det jag skickade till dig =(
NU har jag svarat!! lite trög dator här borta men ser inte allt sorry =/

#17 okej =)
# 13 I hur många fall fungerar illrarna direkt med varandra? De här töserna verkar dessutom vara ranghöga, speciellt när de är tillsammans.
Sara

Usch. Är det verkligen ingen som kan tänka sig töserna?
I värsta fall, har du övervägt ett nytt akuthem om det inte passar där de är längre?
Carpe Diem

#19 jo det är ju så och sedan så träffades dom ju hemma där dom bor nu oxå så denna iller blev ju inkräktare på deras revir. men tjejen var iaf inte längre intresserad=(
#20 dom har redan provat att vara i akuthem medans dottern i familjen hade värsta anfallet och det var 1 månad och dom total rasade i vikt så något akut hem kommer tyvärr inte på tal. dessa töser ska verkligen få sitt sista hem nu.

Vill putta upp denna tråd, hoppas verkligen att dessa damer kan få ett livslångt hem. Skulle vara så otroligt sorgligt ifall de behövde avlivas. Om alla som läset tråden kollar runt i sin omgivning så borde det väl finnas någon som kan ge dem ett bra hem?
Håller tummarna!
Be a rainbow in someones cloud
Det är olagligt att hota med avlivning vid försäljning.

Är det de? Så bra :)
Carpe Diem
Vänligen håll er till ämnet. :)
Någon som kan ge tjejerna ett sista hem?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Ja hade jag inte vart nybörjare så hade jag kunnat överväga saken 

#37 jo tyvärr är dom lite bestämda då dom testar, men en som aldrig haft iller men vare vakt åt några och kan mycket om illrar kan kanske hantera dom. man måste tåla hårdare bett

Visst har jag läst en hel del om iller men har bara varit illervakt en gång. Hur gärna jag en skulle vilja ge dessa tjejer ett hem så tror jag att jag skulle göra dom mer en björntjänst 

#39 nej det som sagt känner du ju bäst själv

Jo, ibland går det inte tyvärr hur gärna man än vill. Tror inte det är så bra heller nu när jag får hem valpen i Maj.

#41 jo precis, då tycker jag du ska lägga all din kraft och kärlek på din valp när den kommer innan du funderar på att ta fler illrar=) en valp är en underbar tid full med bus och lek och att få se dom växa och utvecklas.

Du har så rätt, men visst gör det verkligen ont i hjärtat att man inte kan hjälpa dessa avckra damer. Känns som att hjärtat ska slitas i bitar. Men jag tröstar mig med min lille bebis ochs er fram emot en mysig och rolig sommar med massa bus och lek.

#43 har 2 möjliga hem nu som jag ska disskutera lite med ägaren dom bor hos nu och se vilket vi tillsammans tycker är bäst. så det ser iaf just ut för stunden=)

Åh tack och lov för det. Håller verkligen tummar för att dom får ett gott och varaktigt hem nu.

#45 ja hoppas detsamma här =)
Men som sagt kan fortfarande intresserade höra av sig då kanske inget av dessa hem är fullt passande.

putt

jag är intresserad!!!!!!!!!

#48 svar skickat till dig nu
Räknas det som nybörjare när man haft två illrar sen den 5 oktober 2008? Jag och killen kanske är intresserade. Men vi måste prata lite i så fall eftersom detta gäller två små damer och vi redan har två. Men jag tror inte det är någon större fara. Våra är två omplaceringsillrar varav den ena är en hitte iller. De är 3 nu i sommar och, vad jag tror, 5 eller 6 år i sommar.

#50 nja har ni haft iller sedan dess vet ni nog om att dom kan bitas extremnt hårt och gå utanför lådan för att atesta med mera och är ni bara medveten om vad ni ger er in på och inte vill omplacera dom igen om du skulle testa er än längre period så ska det nog gå bra. men skickat ett mail till adressen i annonsen och berätta lite mer om er så kan vi fortsätta prata där =)
"51 nu har jag skrivit ett j*vligt långt meddelande till dig. :P MEn som sagt, jag är inte hundra än eftersom jag inte vet om killen vill ha fyra illrar hemma. Lägenheten våran är ju inte så stor. Så du får ursäkta om vi tackar nej eller vad man säger. Men .. var öppen för förslag, eftersom det inte är säkert.

#52 jo men det är lugnt=)
Hoppas tjejerna får något sista hem istället för att få hoppa runt hos en massa familjer :D
#53 gud va bra. vill inte ge falska förhoppningar som jag råkade göra sist då vi skulle köpa våra första. :( MEn det är bra. dyker det upp något annat så tveka inte med dem. :)
#54 det hoppas jag med. :)
#53 just det. en anledning till att du inte ska hålla töserna åt oss och utesluta alla andra är att vi kikar runt på jätte många olika för att hitta den/de perfekta illrarna just åt oss. Vi kollar både på två tillsammans, ensamma illrar, valpar och omplaceringsillrar samt illrar något närmare än gävle. :)

#56 ja men dessa brudar finns ju i gävle. men när rätta hemmet dyker upp så medelar jag det här =)
#57 jo jag vet. och det är ju en bit att åka. :) Men vi får väl se hur det blir. Har i alla fall skrivit till dig, lite om våra illrar och när vi fick dem, lite om hur vi bor , skola osv.
#56 Jasså kollar ni efter illrar nu :D Hoppas ni hittar någon perfekt för er och era två sötnosar:D

#58 jo och svar har du fått nu =)
#59 hihi det hoppas jag med. :) någon som passar både för oss och dem. Mina stiliga grabbar. :D
#58 tackar. ska kolla in det genast.

putt killen som var intresserad av dessa har nu inte hört av sig på snart 3 veckor och svarar inte på mail så dessa töser finns ännu kvar och söker ett hem.

Putt putt
Va dåligt av honom, han kan vell iaf meddela att han ändrat sig eller vad anledningen nu är. Hoppas ni snart får tag i ett bra hem åt dem båda snart=)

putt putt om tjejerna fortfarande letar hem…?

#63 jo det tycker jag med
#64 japp dom söker fortfarande ett hem

hur funkar dom med andra illrar?

#66 ja hos den norska uppfödaren var det inga problem och inte heller hos mig mer än att dom ska tjura lite om rangen. dessa två damer är väldigt ranghöga. men så länge man inte har en annan lika ranghög iller är det nog inga problem.

då ska jag försöka övertala kompisen att hon "behöver" fler illrar :P hon har just nu en liten tjej som inte är ranghög alls.

#68 jo gör de du, men hon måste vara beredd på att bli testad då dessa tjejer även vill vara ranghög över människor. tänkte så hon vet vad hon ger sig in på. men be henne maila mig om hon är intresserad =)

det ska jag göra, men hon är illervan, så det borde inte vara några problem för henne med bestämda tjejer.
tyvärr så kan jag ju inte at dom själv då jag redan har fyra stycken här hemma, varav två är väldigt bestämda och tror att dom äger världen tillsammasn. haha

#70 hehe jo men då har du två kopior redan av dessa två damer då hihi
# 68 Risken är att de går ihop och mobbar ut den ranglåga tjejen.
Två illrar som gått ihop ett tag gaddar ofta samman sig mot andra illrar.
Sara

#72 detta har då inte hänt i deras tidigare hem.
# 73 Det är bra, tyvärr blir det så ofta annars.
Sara

#74 jo det bästa e ju om man träffar illrarna innan och ser hur det går på neutral mark.
hej
har du hittat något hem till töserna?? är det jätte akut? för jag ska nämligen börja flytta till ett två våningshus, och skulle vara intresserad efter flytten, då man fått ordning på allt. =)

#76 tjejerna finns kvar och är man intresserad får man maila till adressen som står i annonsen och berätta lite om sig själv och var man har att erbjuda.
Hoppas det löser sig. Men det är ju bra att ni inte stressar ihjäl er och lämnar över dem till första bästa. :)

#78 nej det gär vi absolute inte. tjejen som har dom nu har sagt att dom får lösa dotterns allegi på bästa sätt för att lindra det som går tills tjejerna flyttar till ett bra hem vi hittar. tråkigt bara att folk skriver i denna tråd att dom är sååå intresserad sedan när man ber dom maila och berätta mer om sig själv hör dom inte av sig =(
#80 gud va tråkigt. :( men kan du kanske inte lägga ut ett nummer också så folk kan kanske ringa om intresse? Vet inte, men det kanske är lättare för vissa att ringa än skriva… eller jag vet inte.. MEn men..

#80 tyvärr vill vi inte lägga ut nummer då det då ringer en massa folk som inte ens vet vad en iller är och man får dessa samtal dygnet runt. så dom som är intresserad och verkar ett bra hem kontaktar vi med telefon sedan. =)
#81 okej jo det förstårs… :) Men det ordnar sig säkert snart!! Håller tummarna

#76 tack så hemskt mycke för ditt mail Betiz. du har nu fått svar=)
#82 jo jag tror oxå det rätta hemmet dyker upp snart. vet att det finns någonstans där ute=)
#83 tack för ditt snabba svar!
blev väldigt glad och tacksam av sådant snabbt svar, men det är bara höra av dig efter helgen när du är tillbaks från kalas och när du har tid =) kollar mailen dagligen.

#84 ska läsa ditt mail nu och jag kanske hinner svara innan jag ska åka =)

Hoppas allt går vägen för dem! :D
Håller tummarna

Ja från min sida står nu Betiz högst på listan att få dom men vi får se vad nuvarande ägare säger =)
*håller tummarna* =)

#89 tycker nu du ska skynda dig kika mailen. du är den vi tycker är det absolute bästa hemmet för tjejerna och vi skulle nog inte finna ett bättre hem så jag håller tummarna att du fortfarande är intresserad =)
#90 jag håller med tummarna. :D
*hihihi* är fortfarande intresserad! och håller precis på att skriva ett mail till ägaren =). Så nu är jag riktigt glad och hoppas på det bästa
Å så roligt att töserna verkar få ett nytt hem. 
Sara

#92 vad bra, men det kan ta någon dag innan hon svarar då hon jobbar mycket ibland.
#93 japp det är skönt och verkligen ett kanon hem oxå =)

Hoppas det löser sig. Men ska ni testa först isåfall? Med tanke på att de var hos en annan tjej och det inte gick bra med deras iller och de fick flytta tillbaka igen.

#95 nej det där har du fått om bakfoten. tjejen var och hälsade på och fick ett bett av nora och då var hon längre inte intresserad. om dom inte kommer överens med Betiz nuvarande iller kommer dom iaf att få bo kvar då dom isf kan dela av det stora huset dom ska flytta till, och det känns super skönt att veta =)

Vet inte vad jag fick om bakfoten förstås. I inlägg #13 skrev du såhär:
"*putt* funkade inte med tjejen i stockholm som var intresserad då dessa töser inte kom överens med henne nuvarande iller. så dessa finns kvar"
Det var endast därför jag undrade. Men om de bor stort och har möjlighet att dela av så är det ju kanonbra.
hej
tänkte bara berätta lite hur det kommer se ut för töserna och mig och den övriga familjen. =) Även om töserna och min nuvarande iller inte skulle komma överens så skulle de få bo kvar, ska flytta till hus om mindre än en månad som har två våningar samt en källare. Och även om töserna och min phoebe inte skulle komma överens, så skulle jag skilja delar av huset som de skulle få vara på, även om jag skulle försöka jobba med att de kanske kommer överens. Men även om de inte skulle göra det, så kommer de inte omplaceras ifrån mig. sedan är det en jätte fin tomt, som jag kommer kunna ta ut dem på. kommer flytta mer lantligt.
är uppväxt med två katter som fortfarande avskyr varandra, men de bor fortfarande under samma tak. men de finns lite regler så de ska fungera :P
Men sen generellt tror jag inte att de kommer bli några problem, jag är beredd att de kommer bita mig och testa mina gränser osv, som alla djur och även människor. Min iller som jag har bet jätte mycket när jag fick henne, pga att hon inte haft det så bra där hon kom ifrån. så jag har fått jobbat mycket med det.
Hoppas ni fick en liten ide.
#94 okej tack då vet jag, ser fram i mot det.

Tycker det låter jättebra och håller tummarna för dig och töserna.

#97 jo personen var och hällsade på tjejerna och såklart att inte nora och dede accepterar en annan iller som kommer på deras revir. alla illrar säger ifrån då men denna person vågade inte testa och blev rädd efter bettet.

Jag läste bara innantill, därav min följdfråga. Men den har ju Betiz redan svarat på.
på lördag ska jag åka till töserna, har väntat länge på det =) pga jobbtider mellan mig och nuvarande ägare så har de tagit tid att matcha ledigt datum, men nu fungerar det super duper, så det ser jag fram i mot sååå mycket =)

#103 ja det gör jag med då det känns så bra med er=)

Spännande! Men vågar du åka hemifrån nu? Valparna väntades väl i slutet på veckan?

#105 valpar?

Betiz ska ju få valpar på sin hona i slutet på denna veckan.
Fast det kanske finns andra hemma i familjen som passar såklart. Tänker aldrig riktigt på att folk kan vara fler i ett hushåll.
Min sambo är hemma.Plus att Gävle inte är så långt ifrån mig. Max en timme.
Vår iller är dräktig och valparna planeras i helgen. Har berättat det för Anki. så vi ser fram i mot det, det är därför bara jag kommer kunna åka och hälsa på i helgen.

#108 Som sagt…missar ibland att folk är fler än en hemma.
#109 haha det är lätt hänt! brukar faktiskt själv vara likadan, även om jag har en hemma haha 

Hur gick det? Har de flyttat ännu?
jag ska åka dit i morgon, hade sådan otur att någon körde in i våran bil i lördags, ett par timmar innan vi skulle åka. så i morgon ska jag dit. men vilket fall så kommer de inte flytta till oss förän om en månad, då de ska på återkontroll hos sin veterinär.

Vilken otur! Vad ska de på återkontroll för om jag får vara nyfiken och fråga? Kanske är bra att vänta en månad ändå nu med valpar och så.
de var fullt friska och allt såg bra ut förutom lite skabb i öronen, och så fick de valpsprutan. men han tyckte de skulle gå upp i lite i vikt innan flytten (då de hade förlorat lite) så han ville att de skulle komma på en återkontroll om en månad. men som du säger kanske lika bra med valparna och allt. men sedan så tyckte vi att de var bra att de fick träffa samma veterinär, så det inte blir så mycket på en gång, nytt hem, veterinär etc etc.

Låter väl jättesmart att låta dem träffa samma veterinär. Ser fram emot att höra hur det går för tjejerna sedan.
#115 tycker jag med =). klart jag kommer uppdatera här sen när de får flytta hit =). ska dit i morgon, ska åka någon gång runt 12 tiden upp till Gävle, ser verkligen fram i mot det. plus att jag ändå ska träffa min styvfaster efter åt och stanna natten i gävle så det blir två flugor i en smäll. =)
"116, lycka till vännen … kör nätt. LOVA att uppdatera hihihi.
#117 tack =) det lovar jag absolut :D *kram*

hur gick det igår på träffen? har inte fått höta något från dig betiz
Hur gick de Betiz ?
men aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa vilka godingar Betiz…..
visst e de två fina damer =) De var väldigt nyfikna på mig, de sniffade massor på mina ben och skor. Var nog lukten från gänget härifrån som de blev nyfikna på.
"125, haha "vi vill med dig hem"

åh vad roligt och se kort på mina gamla tösa bitar =) men det syns att dom är till åren kommen på lill nosen =( men otroligt roligt betiz att du gillade dom =)
Ja jag tycker att de var troligt charmiga =) hehe gillade det faktum att Nora var väldig envis hehehe. tog lite fler kort, som jag lägger upp i morgon. Men datan är lite seg på att ladda upp fotona :P

#128 jo hon är ju den envisaste av dom. så vill man ha en utmaning är hon den rätte =P

putt då denna tyvärr kan tänkas att bli aktuell igen =/
Har dom inte fått nått hem än ?

Men det har ju gått jättelång tid sedan de skulle hämtas ju. Vad hände?

#132 ja fram och tillbaka när töserna ska ha hämtas så har det blivigt flytt, Hennes iller fick valpar och gick sedan hastigt bort och nu får vi inge svar på varken telen eller mail. det var exakt 6 månader sedan vi bestämde att töserna skulle flytta till det hemmet. så jag och den nuvarande ägaren har nu satt att har inget mer hänt innan jul/nyår så söker dom nytt hem,

Sista jag läste var när hon skaffade ny användare härinne att hon inte fått hämta dem för de nuvarande ägarna varit sjuka.

#134 båda två har vare lite sjuka och jobbat mycket men kontakten har inte vare så bra då vi varken fått svar på telen eller mail så nu har vi satt att om inget händer innan jul så måste vi söka nytt hem till töserna då allergin där hemma annars bara blir värre och värre för dottern. detta hem har ju nu vare aktuellt i 6 månader och det är det fortfarande eftersom det är bästa hemmet vi ser för dom. men vi hoppas nu på det bästa =)

vi finns i gävle :P …. gud ja vill ja vill :D bor 3 mil norr om gävle .. du kan pm mig om dom finns kvar

#136 som jag sagt är ett hem bestämt men vi väntar på att dom ska hämta dom och blir inte det innan jul söker dom ett nytt hem. så isf får du maila på angiven mail och berätta om dig själv och vad du kan erbjuda dessa damer.

ok tack

#138 men du har tidigare omplacerat illrar för att dom bet så jag tror ej dessa är något för dig om jag ska vara ärlig.

#139 va menar du nu

#140 ja du har väl haft illrar tidigare som du omplacerade för att dom bet dig så mycket?

#140: Inte för att vara elak gumman,men dessa två töser är inget för er. De behöver komma till någon som vet hur man hanterar illrar som bitts. Även om jag förstår att saknaden efter iller är stor. Men den rätta finns där ute någonstans till er med, det är bara inte dessa två.
Kram
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#142 tack åsa. vill inte såra dig villhailler men dessa är bestämda damer och vill såklart hitta det mest passande hemmet och vi har ju ett hem som väntar och har gjort ett tag så vi får se hur det blir med det nu

mm

*PUTT* 

Men vem puttar du för? Har det andra hemmet helt fallit igenom nu?

#146 söker någon annan intresserad ifall att. jag och nuvarande ägare börjar tro det är dags att söka annat då den som skulle ha tagit dom bestämmer dag på dag att hämta dom och Anki sitter hemma och väntar på att dom ska bli hämtad men ingen dyker upp eller ens hör av sig om förhinder. det har blive bestämt om hämtning minst 2 gånger i veckan nu i 6 månader. Både när jag och anki ringer går det 3-5 signaler sedan trycker någon bort samtalet får du får man höra att nummret ej går att nås och så blir det ju om man trycker bort samtalet.

Det nya hemmet som nu skulle ha hämtat dom blev bestämt i maj…och nu är det december och töserna får bo i ett enskillt rum då dottern är otroligt allergisk. så det hade ju vare bäst för dom att få flytta till någon som kan ge dom den tid och plats dom.
#147 Hade nog letat nytt hem för flera månader sedan om det har varit sådär strulit…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Anledningen till att jag frågade var att du skrivit högre upp att detta var det perfekta hemmet du hittade.
Det kan ju skrämma bort andra intresserade ifall de känner sig som "andra-hands val" ifall den du valt i första hand skulle ändra sig ännu en gång.
Folk engagerar sig ju inte gärna i onödan.
Jag tycker dessa tjejerna letat nytt hem på tok för länge och de förtjänar att hamna hos någon som tar hand om dem resten av deras liv. Dessutom så tycker jag otroligt synd om dottern som är så allergisk. Samt illrarna som inte får de det behöver.
Men du hade ju kompisar som letade iller såg jag i en annan tråd. Kan inte dessa flytta dit då?

#149 jo det tänkte vi göra men eftersom den nya ägaren hade valpar så bestämde vi att valparna skulle få flytta först sedan när det var bestämt hamnade den nuvarande ägaren på sjukhuset sedan dess har det nya hemmet hela tiden ändrat dagar pågrund av jobb med mera eller inte alls hört av sig utan jag och anki har fått fråga varför dom inte kom.
#150 det är ett bra hem men eftersom inget händer någon gång letar vi nu efter andra som kanske kan vara intresserade. Jo töserna behöver ett sista hem nu med rätt tid och kärlek. Och jo min svåger söker iller men han har aldrig tidigare ägt en iller untan har bara bekanta som har iller som han varigt med och dessa illrar är som sagt ,ycket bestämda damer och kanske inte dom bästa för dom som aldrig haft iller tidigare.

något jag inte förstår är att det nya hemmet redan hunne hämtat hem andra illrar under tiden vi väntat. =( och är man längre intresserad måste det ju vara lättare att säga nej än att fortsätta planera.
#152 Jag skulle inte velat lämna bort mina djur till någon som inte visar intresse för dom… hur bra hemmet nu än verkar..
Sajtvärd på Iller.ifokus
hade det här varit mina illrar, hade jag nekat dem för ca ett halvårsedan. Vill man verkligen ha ett par illrar, så hämtar man dem så fort som möjligt.. särskilt när man bor såpass nära.. men avaktar inte i över ett halvår eller mera. Då är man inte intresserad

nej men det är ju som sagt inte jag som har dom nu men hjälper till att finna ett hem så nu söker vi en nya familj som vi hoppas på är seriösa =)

har skickat ett mail och hoppas på att få pälsat sällskap :)

#156 du har fått svar =)

Nu skippas hemmet som var planerat och ett nytt hem är på g som ska åka och hälsa på så den nuvarande ägare får se om dom kan handskas med töserna eller inte =)
#158, Lycka till.

Puttar för töserna då ännu inget hem har funnits till dom =(
Kanske missat det men vart finns dom någonstans?
I think more things before breakfast than people think all day 
Hehe ursäkta missade det såg att dom fans i gävle :)

#162 dom finns i Gävle

putt

Det här måste vara den längsta omplaceringstråden någonsin.

#165 ja tyvärr verkar det så =( Folk hör av sig och säger att dom är intresserad men när det kommer till att åka och hälsa på så bestäms det dag men ingen dyker upp eller ens hör av sig om förhinder =(
#166, fan så dålig stil !!

#167 jo det tycker jag oxå.

Herregud! jag bara skakar på huvudet när jag läser denna tråden!
Blir uppriktigt sagt riktigt förbannad! Vad f-n tänker folk med!?
Det är rent av elakt de dom håller på med? Förstår de inte allvaret i flickans allergi och behovet av att dessa tjejer verkligen behöver ett hem?? Och som sagt, orkar de inte ens eller har intresset av att ringa och avboka ett möte så ska de inte vara illerägare överhuvudtaget!
Det här är verkligen tragiskt och fruktansvärt att de ska behöva ta sådan tid för dom att få ett bra och långvarit hem..
Alla dessa människor som visat intresse för att sedan skita i de på de sätt de gjort borde verkligen skämmas! Ne, jag finner verkligen inte ord… Hur kan människor vara så korkade???
USCH!!!
p.s. Jag hoppas verkligen att det omgående kommer upp ett hem med rediga och ansvarsfulla människor. Jag håller alla tummar jag har!
Det är två otroligt fina illrar.
Lycka till! <3

#169 håller med. vi har haft 2 bra hem men då har det hänt saker i familjen som gjort att tjejerna inte kunnat flytta dit. Och jag tycker att får man förhinder av någon andledning som att bilen inte startar eller liknande hur jobbigt är det då att ringa och säga de så nuvarande ägare slipper sitta och vänta hemma hela dagen.
Jag skulle jätte gärna vilja ta dom. TYVÄRR så har jag inga pengar just nu och ingen möjlighet att komma upp till gävle.
Jag håller med om att d är så jävla tråkigt när folk inte ens kan höra av sig när dom ska komma och kolla men förmodligen är d så att dom bara tänker "åh jag ska he en iller" och när d väl blir "verklighet" så ångrar dom sig.
Trist!

putt

putt

Hur går det ang. töserna?

#174 dom letar fortfarande ett nytt hem

Okey, hur är dem rent allmänt?

Detta står uppe i annonsen: Allmänt: Detta är två ganska bestämda damer så det är inget för Nybörjare. Man ska veta vad man ger sig in på så att säga. Annars är dom super mysiga och busiga till tusen.
Vad mer vill du veta?

Men bits dem osv? Mer sådant ja skulle vilja veta. Jag har en lite iller tös själv och hon har haft en kompis för två år sen som blev dålig, och dem fann varandra ifrån dag 1 och bråkade aldrig. Skaffade en hane som kompis till henne som var jätte snäll & aldrig elak emot henne men hon var ändå livrädd för honom så kunde inte ha honom kvar då.. =/
Så tänkte på om du vet något hur de är emot andra illrar osv också?

# Läs annonsen riktigt en gång till så står svar på många av dina frågor där. Är du intresserad maila mer på mailen i annonsen.
OBS!!! Har fått några pm om frågor om vi transporterar dom på olika sätt till den nya ägaren. och NEJ det nya hemmet får komma till dom =)

putt
Ferretcrow, kan du inte göra en ny annons åt flickorna med fina bilder där intresserade slipper bläddra bland 180 inlägg? 

påsätt och vis är det ju bra att denna finns då det finns info i inläggen folk gjort. men det får nog bli en annons på blocket snart =(

putt

putt eftersom töserna fortfarande söker ett hem =(
putt
Sara
Finns illrarna kvar?

#185 tack för hjälpen att putta är inte så mycket vid datan nu då jag ligger magsjuk.
#186 japp dom finns kvar

putt
Putteliputt..
Putt..

putt

putt
Putt..

Stakkars små, hadde jeg bare våre svensk
så skulle jeg gitt dem et hjem. på grunn av ønsket forøkelse her i hus uansett.
Och hade jag inte bott hos mamma, där det är "illerförbjudet" hade jag tagit dem… Saknar illrar… :(

putt
HJälper till att putta. Det gör ont i hjärtat när jag läser den här tråden.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

tack nettan =)

Putt damerna har snart sökt hem i ett år nu =(
Hoppas verkligen dom finner ett hem snart, e där ingen alls som hört av sig ?

#200 nej den sista tiden har det vare helt tyst. sista som hörde av sig var helt ovan iller och kunde inget alls om dom. =(
#201, Okej så tråkigt, önskade att jag kunde.

Fortfarande hel förstummad av att det verkligen inte kan finnas någon som kan ge dessa damer ett hem!!! Så tragiskt… :/

Putt

putt

börjar bli lite akut med dessa damer nu…
Finns dom kvar? :)

#207 japp dom söker fortfarande ett hem

putt
Jag är intresserad… men har tre illrar redan…
Kanske värt ett försök ändå!?
Har iallafall skickat ett litet mail.
Tror dock jag hade så bråttom att jag inte skrev under med mitt namn. Inte heller fick de något tel nr
.
Skriver igen lite senare. lite mycket just nu. blir bara tokigt då:-)

Tack -lillan har fått ditt mail och även skickat svar =)
putt
Sara
Hoppas allt löser sig med töserna!
Hade nog känts allra bäst om de fått stanna i sitt hem när de är så pass gamla.
Ägarna ska i första hand kolla upp mig och om de är intresserade även mitt hem.
Vi bor inte så långt från varandra så de har möjlighet att hälsa på och är självklart välkomna!
Skulle själv vara myyycket misstänksam mot de som skull köpa mina illrar om jag skulle bli tvungen att lämna dem.
Hemska tanke!
men… man kan ju faktiskt råka ut för sjukdom/olycka.
Om de kommer hit ska jag göra mitt bästa för att ge dem en trygg och bra sista tid.

#214 kan säga samma som jag sa i mailet till dig att vi är väldigt positiva till ert hem =) Men vi får se hur mötet går för er mellan töserna. vem vet ni kanske hinner ångra er efter att träffa busarna ;)
Inte ångrar jag mig för att de är vilda och busiga:-)
Det enda som skulle göra mig tveksam är om de inte fungerar med mina nuvarande busar.
De kommer trots allt i första hand!
Men vi har ju ganska nyligen förlorat två sexåringar så… det kan gå riktigt bra också…

#216 Enda iller jag vet att dessa illrar totalvägrat acceptera var ju min hane men då var han ju en liten valp. sedan har dom accepterat andra äldre illrar dom träffat. bara dom får träffas i lugn och ro går det nog bra.
Ja det går säkert bra:-)
Är bara lite rädd att hoppas för mycket och sedan bli besviken.
Vill verkligen kunna göra något för dem!!!

#218 en ide är ju att kanske ta med eran mest ranghöga iller när ni ska hälsa på töserna pch låta dom träffas utomhus på neutral mark =)
:-)Tänkte ta med alla tre förståss!
Tänkte som du. Det brukar fungera bra.
Att de träffas ute. Nosar på varandra och varandras reseburar(filtar).
Men än har jag inte hört något…
Hon ringde idag!
damernas matte.
jag och illrarna åker dit på lördag så får vi se sedan hur vi gör.
är lite nervös men det ska bli kul och spännande:-)

#221 jo jag fick mail om det och hoppas verkligen det kommer att gå bra =) Så länge dom inte tar ihjäl varandra på neutral mark är det nog ingen fara hemma hos er senare heller. man måste komma ihåg att dom måste få bråka av sig lite och avgöra vem av dom som ska bestämma =)
Lördagen närmar sig:-)
Lika hemskt varje gång man ska låta dem bråka lite…
Man vill ju så gärna hjälpa till o gå emellan:-)
Berättar när jag kommit hem på lördag…
Jag håller verkligen tummarna för er alla. Jag hoppas allt går bra.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Såå… var vi hemma igen efter ett spännande möte…
Träffades utanför deras hem för att vara på neutral mark…
Alla samtidigt!
Det gick förvånansvärt bra:-)
Familjen kommer till oss i Uppsala nästa lördag…
För att hälsa på sina illrar…
hmm… ja… jag skulle inte ta med dem hem men de är här nu.
Blir det för mycket problem så får de åka med familjen hem på lördag men hoppas på det bästa.
Det är full fart och de bråkar lite men ingen katastrof än:-)

Vad roligt att höra att det verkar ha ordnat sig bra för tjejerna 
Jag hoppas det fortsätter gå bra.

Så otroligt skönt att få mail från anki som berättade hur otroligt bra det gått. hoppas dom kan få stanna hos er nu=)

Vad var det ajg sa Lillan. de skulle passa dig :-)
Bara hojta till om du behöver mig också.
Kram
Audiatur et altera pars
Så roligt, grattis att de gick så bra och att det fortsätter så !.

hur har natten gått?
Vad kul att så många skriver!
Förlåt att jag varit så dålig att uppdatera!
Natten var ganska lugn. Trötta hela bunten!
Nora kom lite utmanande kuttrande upp på övervåningen.
Nosade runt.
Nosade på Kiwi och gick vidare.
Kröp upp hos Fluffa och försökte knuffa bort henne(inga tänder). Fluffa pep lite och Nora gick vidare.
Lade sig till rätta på en kudde.
Heike kom då och försökte puffa på henne men backade när hon tittade på honom.
Sedan var det lugnt.
På förmiddagen har Heike, Nora och Dede rykt ihop ganska ordentligt. Heike flydde till slut.
Hoppas det var avgörande bråket men vi får se.
Det var han själv som gick in i buren där de låg. (dock hans bur:-)
Nu sover alla!
Nora o Dede i badrummet bredvid tvättmaskinen! De reagerade inte på att jag körde igång den:-)
Övrigt:
Vi blev varnade för den bitiga Nora men det har gått jättebra med oss än så länge.
Hon visar tendenser ibland men bara när hon blir skrämd/orolig över ljud el dyl.
Min far råkade värre ut:-)
Han som redan är illerrädd. osäker i varje fall.
Allt blev fel från början där:-)
De kom för att se underverken redan igår kväll. Pappa som haft en stroke har svårt att gå och använder kryckor…
Skojfrisk som han är plingar han extra många gånger på dörren. (gissa om damerna hoppade högt)
Han går därefter in på toa…
Ja… i badrummet som tjejerna valt som sitt….
Strax efter hör vi Aj! Aaaaj!
Hmm… vad gör man!?
Vill helst inte se sin far utan byxor men han bad mig med någorlunda lugn att hjälpa honom…
Jag öppnar dörren…
Där sitter min far med byxorna vid anklarna med Nora hängandes i vaden…
Tacksam att det inte var högre upp.
Var tvungen att bända upp käkarna!
Pappa fick ta sig ut och jag fick sätta mig och lugna ner dem innan jag öppnade dörren igen
De blev snabbt lugna när jag höll dem i famnen en stund.
Värre med pappa!
Världens snällaste som älskar djur! Han blev lite sårad(inte bara en blodig vad:-)
"kommer de alltid att bita mig? sa han.
Men som sagt de var livrädda av dörrklockan o en ny människa klampar in…
har nu bett mina föräldrar sova med varsin trasa som jag kan lägga hos tjejerna så de vänjer sig med deras dofter…

ja det rejäla bråket kan ha vare avgörande och han vek av då dessa tjejer som du redan vet är bestämda och vill leda flocken och så har dom alltid varit. Lite olyckligt med din far men det var nog mer av räddsla helt enkelt som jag förstår din berättelse. Nya ljud/illrar/människor och fofter så kan det ha blivigt för mycket helt enkelt. hoppas din far ger dom en chans till.

Ajdå, stackars din pappa.
Audiatur et altera pars
Ja lite synd om honom var det men…
faktiskt lite komiskt också:-)
Helt ok att skratta lite:-)
Ytterligare ett orosmoment är över här!
Kloklippning!
Det gick smärtfritt. Ena tjejen var lite orolig o rädd om tassarna men inte omöjlig alls.
Kanske pulpan blivit utsatt någon gång… lätt hänt.
Nu jagade Heike ut Nora från badrummet en trappa upp…
Han har sina tennisbollar där och dem vaktar han:-)
Sju stycken är det som han släpar upp o ner i trappen.
De ska antingen ligga under badkaret, under trappen eller under en fotölj i tv-rummet.
De är för roliga:-)
Fick just bekräftat det jag anade om dörrklockan igår.
det ringde nyss på dörren…
Dede som fortfarande var en trappa ner blev livrädd!
Hon satt upptryckt i hörnet bakom tvättmaskinen och skakade.
Tog upp henne(trots att hon försökte trycka sig genom väggen)
Lite tul hjälpte snart men den där ringklockan får vi nog koppla ur!

Låter i alla fall helt underbart att det går så pass bra. Är så glad för allas skull i det här.
Audiatur et altera pars

#236 jag tycker ni ska pröva ett tag till att ha den kvar. dom reagerade även på min klocka men efter ett tag vande dom sig.

-lillan Grattis till töserna :D
Hahahahaha- ursäkta mig, men historien om din pappa stämmer så bra in på min egen :D
Min stackars farsgubbe skulle välkomma Triton när jag fick honom (för snart 4 år sedan) genom att göra som han alltid gjorde med mina illrar- stack in handen till honom när han sov i sitt hus men det gick inte som det brukade utan han fick sig några ordentliga bett i handen! :P
Triton och pappa funkar fortfarande inte ihop. Pappa är världens snällaste och ställer vänligen upp som illervakt när det krisar och inte mamma är hemma. Han hade kängor på fötterna (Triton är ingen fotbitare, undantaget är pappa haha) och tjocka handskar mitt o somaren när han skulle hem till mig och rensa lådorna. Självklart fick han sig ett nyp i armen där han var oskyddad ;)
När dom var o hälsade på oss i Norge så vande sig pappa sakta men säkert vid att bo med Triton. Innan han åkte hem hade han blivit så pass amodig att han skulle "skoja lite med honom" så han fick skylla sig själv. Man sticker inte ned handen och busar med en iller som hatar en. "aaaaj"!!
Nog om mig, så skönt att det verkar funka bra hos er nu iaf!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack för den lilla historien!:-)
Och tack för gratulationen!
Hörde av mig direkt till Nathalie min dotter (el lånedotter. Det är sambons:-)
Talade om att hon fått två syskon till:-)
Hon har humor! Och presenterar dem för sina vänner som syskon så hon tar inte illa upp:-)
Nu är inget bestämt ännu men det lutar myyycket åt att de får stanna.
Hon och pojkvännen lovade hålla sig hemma när Nora o Dedes matte kommer hit på lördag.
Illrarna var ensamma hemma fem timmar idag!
Funderade om jag skulle sära på dem under dagen men beslöt att låta dem vara…
Men gissa om jag var orolig att något skulle ha hänt!
Men de låg alla så snällt och sov när vi kom hem…
Nora och heike har bråkat under natten. Inte med tänderna…
Heike har varit kaxig och försökt knuffa ut henne från sin sovplats och hon har skrikit:-)
Fick nog en stund och tog henne till min säng där hon snabbt somnade medans jag kliade henne. Annars har jag inte särat på dem när de bråkat.
Vi har dock grannar som säkert också vill sova:-)
#241 Det är väl så man egentligen alltid ska göra- låta dom hållas. Det man inte ser eller hör skonas man från och man kan inte "tycka synd" om någon av de. Brukar vara svårt att göra så, men jättebra att du vågade!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Var inte jätteorolig!
Har sett illrar slagits för att döda och det här har inte varit så.
Men visst är det jobbigt att se o höra!!!!
Två honor var jag tvungen att sära på till slut för de gav sig verkligen inte. och sååå viktigt var det inte att ha dem tillsammans så jag var villig att riskera livet på dem. eller amputera kropsdelar.
Förutom de två kämparna har det alltid löst sig ganska snart:-)
Men jag måste erkänna att jag tycker verkligen synd om dem!
Jag är så blödig!
Får hålla mig hårt för att inte göra något.
Tredje dagen själva och alla lever:-)
Det har varit lite så att damerna hållt sig mest på bottenvåningen och mina på övervåningen. Åtminstånde när de ska sova men nu har jag hittat både Heike och Kiwi på nedre botten. Heike första gången idag.
Inte i närheten av damerna men ändå:-)
Fortfarande Heike som ger sig på dem så fort han bara orkar men tror det mest är bångstyrighet nu.
Vill inte acceptera rangen:-)
Mot oss är de dock bara rara o gulliga. Fick tom en liten puss på kinden av Nora när jag kom hem (jag var väl svettig kanske:-)

#244 Fick du redan en puss….. åh herregud då är det verkligen bevis på att damerna trivs. dessa båda tjejer är ju väldigt reserverade annars =) glad jag blir att läsa av framstegen =)
Det är lite av ett krig här hemma men…
med förhoppningar om att det ska lugna ner sig så har vi beslutat att tjejerna får stanna.
Om deras matte säger ok förstås!
Hon och två av döttrarna kommer hit imorgon för att kolla till tjejerna och vårat hem.
Måste säga att de är två fantastiska hårbollar jag fått hem:-)
Inga problemillrar som jag var lite orolig för.
Den av dem skulle vara bitig sov hos oss i sängen heeela natten!
Båda ligger gärna i knät framför tv:n.
Nora har lite dåligt med hår på svansen… behöver inte betyda något alls. Kan komma tillbaka med sommarpälsen men får nog hålla lite koll.

#246 jag pratade med matte och allt du berättat och jag pratat med dig redan har du fått fullt godkännande från mig att sköta om töserna som dina egna barn =)
Tack!!! tack!!!
Ser dem som mina barn nu!:-)
Var lite orolig att de skulle försöka följa med sina mattar hem idag men det gick bra. Man vet ju inte vad de små tänker… Kan inte vara lätt för dem att bli runtflyttade…
Deras mattar verkar gulliga och mån om deras bästa.
Hon pratade om att avtal mellan dig och mig ska skrivas…
Låter vettigt.
Vill du komma över hit och kolla läget och få påskrift eller skickar du över det?
Du är självklart välkommen du också!
Förstått att du känner lite ansvar för dem och vet mer om deras bakgrund.
Vill gärna höra lite mer.

#248 Jag jobbgar nu men försöker få iväg en kpópia på kontraketet och lite mer info så fort jag kan till dig har ju redan din mail =)
Är mega glad att dom får stanna hos er =)
Kanon!:-)
Vet inte om alla kände på sig att de skulle bli kvar här för i natt har det varit bråk/tjafs hela natten. från 24-06 i varje fall…
Dede ger de sig på en gång(fluffa o Heike). Inte samtidigt. De får ordentliga bett båda två så de vågar inte pröva igen:-)
Nora springer bara och piper vilket roar Heike enormt!
Fluffa roar sig med att utmana genom att kuttra och knuffa på henne.
Tycker ibland att Nora måste få vara ifred men så fort jag lägger henne hos dede så smyger hon iväg efter Heike eller fluffa och så är jakten igång igen.
Igår jagade fluffa o nora varandra fram och tillbaka. Såg ut att framöver kunna bli lek faktiskt:-)
Skulle kunna tro att tjejerna är slut efter natten men inte då. de andra ligger utslagna så nu passar de på att rota runt och dede duschade med mig som vanligt.
Kan tro att hon är enormt fåfäng för sedan låg hon framför spegeln
och putsade sig:-)
Trots lite tjafs så tror jag på det här. Kanske kommer det ta längre tid pga den relativt stora ytan. De har alla chans att vara ifred om de vill.
Leksuget tar nog över!

#250 ja nog är hon lite fåfäng alltid =) Men som sagt det där kommer kanske gå som en liten berg och dalbana men har ni möjlighet så sära på dom om det håller på under natten så resten av familjen kan få sova.
Men Lillian starta gärna en ny tråd där du kan berätta hur det går och visa lite bilder.
Jag ber någon att låsa denna tråden nu då efter 1 års tid så har töserna hittat sitt dröm hem =)
Vill helst inte sära på dem om det går att undvika.
Det var bara en natt då vi stängde in våra hos oss i sovrummet så tjejerna i lugn och ro skulle få rota runt:-)
Ska försöka ordna lite bilder och uppdatera hur det går…

#252 ja bilder skulle vara roligt att se även bilder på era andra illrar såklart =)