3stycken illrar omplaceras!
Sorg i hjärtat så måste jag nu omplacera mina tre illrar dom är i åldern 1 och 2år och det är två pojkar och en flicka dom är kastrerad alla tre. det är en pastel,en brunfärgad,en albino, Kan sälja dom ihop eller en för sig. Dom finns i västmanland län och vill ni veta mer fakta pma eller skicka ett mail till Livet_Med_Iller_@hotmail.com så berättar jag mycket mer fakta där. Mina illrar tycker om att busa,leka med leksaker, sova,gå promenader och är si sådär på lådan.
**
Bilder på illrarna finns på mitt galleri!
pris diskuteras med den rätta köparen.
**
Har du inte letat efter en till jätte länge? Nu ska du plötsligt sälja ALLA? =S
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Jag måste bara undra ifall ditt beslut är genomtänkt? För din egen skull?
Du har ju under den senaste månaden svarat på precis alla omplaceringsannonser som varit ute på forumet. Du har ute sökes-annonser på de flesta annons-sajter, blocket, eniro, zoonen osv där du söker fler illrar.
Bara för några dagar sedan ville du köpa en angora-iller och var lite sur på en tjej för att hon inte ville sälja sin till dig. Och någon dag innan dess hade du varit i kontakt med någon annan och försökt pruta på deras illerhona.
Du har svarat på annonser där det varit livsviktigt att den illerns nästa hem skulle vara det absolut sista. Och du har bedyrat att bara illern flyttade till dig så skulle den få stanna resten av livet. Du har också tingat valp som du sen backade ur. Du har ju varit väldigt aktiv i ditt sökande efter fler illrar.
Det jag menar är att det är en sak att svara på alla annonser man ser och hoppas att någon säger ja. Det går alltid att ångra sig innan man hämtar illern.
Men om du nu omplacerar dina tre illrar så har de flyttat sen. Du kan inte ångra dig en kvart senare som du gjort i en del omplaceringstrådar och åka och hämta hem dem igen. Då har de flyttat.
Jag känner ju inte dig så jag vet ju inte ifall allt detta sökande efter fler illrar inte var genomtänkt eller denna annonsen inte är genomtänkt.
Vill bara inte att du ska ångra dig om du inte tänkt igenom saken ordentligt. Då är det ju försent.

Sajtvärd på Iller.ifokus
Säger som ovanstående fast med ett ! efter:
!
Sara

Säger att gud vilken tur att JAG och många andra nekat att sälja omplaceringar till dig!!!!

Måste bara fråga om din Sami är vanligt viltfärgad? var så konstigt kort du hade i ditt galleri så de var svårt att se.
Ursäkta mig men va e detta strawberry ?
Jag håller fullständigt med Ulrika, detta är skandal. Det är ju en jäkla tur att du inte fick tinga fler illrar.
Visst nått kan säkert ha hänt nyligen som fått dig ta detta beslut men är du verkligen säker ? Med tanke på att du ville ha fler bara för senast nån dag sen.
Tänk oxå på att folk säkert vill ringa dig om intre finns, bara en tanke.
Ja du jag är mållös.
Jag vet inte alls jag ska säga, först sitter du och letar illersaker du kan köpa, illrar du ska kunna köpa osv.
Och så när saker går emot dig ska du helt plötsligt sälja.
Så funkar det inte i verkliga livet, det finns med och motgångar. Men bara för att något går emot en behöver man inte omplacera sina illrar det första man gör.
Visst jag får väl önska lycka till i omplaceringen av dina illrar.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Kan inte annat än att hålla med alla ovanstående!
Man blir lite smått upprörd över sånt här.
Det är djur, inga leksaker eller dockor, som man vill ha ena sekunden och göra sig av med i andra.
Jag är ingen elak person. Men jag älskar mina pälsklingar innerligt. Och jag hoppas aldrig att du kommer äga iller igen.
Plus att jag hoppas att de här tre får ett BRA sista hem.
Fy tusan så upprörande sånt här är!

Ja jag hoppas precis som madde att dom får ett bra hem att flytta till och kanske att alla tre hamnar på samma ställe.
och jag hoppas för guds skull att du inte omplacerar dessa för att sedan köpa en angora som du pratat otroligt mycket om den senaste tiden….
Nu har jag tänkt och tänkt och jag tänker behålla dom. Tänker absolut inte sälja dom. och jag orkar inte läsa era komentarer eftersom ni tror alltid det värsta om folk.. Tråden kan låsas..

#11 Jag vet inte om jag tar åt mig om att tro det värsta om folk, för tydligen hade jag rätt i mitt inlägg.
Du hade ju inte tänkt igenom det. Kan vara en bra idé att göra det INNAN man svarar på annonser och innan man skriver annonser.
Jag tror dock att du kommer att få ännu svårare, om det är möjligt, att få någon att omplacera illrar till dig efter det här.
Du verkar inte vara det tryggaste hemmet för djur direkt.
What!? Alltså, inga kommentarer här är elaka. Du har målat in dig i hörn och det finns inget annat att säga om saken.
Du har alltså hört av dig till många omplacering. Senast för en vecka sedan erbjöd du 2000 för att få en angorailler. Du har lagt ut annons efter annons där du söker iller men så fort någon ställer fel fråga eller missuppfattar något så ångrar du dig och vill inte längre ha illern.
Du tingar en valp. Är jätteglad. Blir någon form av missförstånd och du drar dig genast ur och vill inte ha den.
Då lägger du ut den här annonsen. Du ska omplacera alla dina 3 illrar.
EN och EN HALV TIMME senare har du ångrat dig och ska behålla dom…
Jag blir helt mållös. VAD är du säker på?
Vill du ha kvar dina illrar nu? Om du nu ska behålla dom, skaffa för guds skull inga fler. När som helst kanske du får för dig att omplacera igen…. Det är mitt råd till dig. Mitt råd i all välmening!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#12 Ehh snacka om dig själv.. Du känner inte mig UlrikaD och säja att mitt hem inte är det tryggaste ? Jo det är det faktiskt och ni behöver inte bry er. bry om era illrar istället än andras illrar, ett jäkla bra tips!!!!!

#14 Som jag också skrev i mitt första inlägg, jag känner inte dig. Och bad dig tänka igenom vad du sysslar med. Och tydligen så gjorde du det för du ändrade dig ju.
Och jag anser inte att ett hem är tryggt där djuren inte vet om det kommer nya djur eller ifall de ska bli omplacerade just den veckan. Beroende på vilket humör matte är på.
Mitt första inlägg var skrivet i all välmening och det finns absolut inget elakt i det. Läs det igen, om du ens läste det första gången. Var mest för att hindra dig att göra någonting du skulle ångra. Men du bevisar för mig nu att det spelar ingen roll hur man skriver, snällt eller elakt, du drar alla över en kam iallafall.
ALLA är ALLTID elaka och dumma mot dig. I tråd, efter tråd. Ganska märkligt faktiskt.
Tråkigt, men då vet man ju iallafall att det inte är någon idé att skriva någonting snällt till dig, för du tar det på fel sätt iallafall.
#15 Förlåt men jag läste inte ditt första inlägg.. Men men.
#14 Tycker du det känns stabilt, det du har gjort senaste tiden? Tycker du det är stabilt att skriva ut en annons om att du ska omplacera men att sedan ändra sig efter en och en halv timme?
Stbilitet=trygghet.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Lite svårt att inte bry sig, med tanke på hur mycket illrar som faktiskt inte har något hem, för att någon ledsnat/ inte läst på ordentligt/ inte orkar.
Klart man blir upprörd när du i ena sekunden svara på annonser, sen vill du sälja dina, för att, som Jossan säger, 1½ timme senare ångra dig igen!
Jag blir orolig för illrarnas skull. Får de stanna, eller får de inte stanna?
Bäst för dig vore att kanske inte ha djur, åtminstone tills du är redo att göra allt för dina husdjur.
Kan någon låsa tråden??
Strawberry vad har hänt?
#14 Många här på iller.ifokus är tyvärr mån om illrars bästa. Är det något du stör dig på så starta en hemsida som heter "sköt dig själv och skit i andra" där man inte kan bli medlem alls, då bryr man sig för mycket.
Att ha medkänsla för andra individer är mänskligt och det vore konstigt om du inte har det. Det betyder heller inte att man bryr sig mindre om sina egna. Så jag tror att vi alla här i tråden kan hålla med om att man har rätt att reagera när man blir orolig för en annan individ, och med tanke på omständigheter så borde vi ha rätt att ifrågasätta det.
Men om du inte tycker det är rätt att bry sig om ett djur som inte tillhör dig själv så är det upp till dig, sluta låtsas bry dig då när det kommer illrar som behöver omplaceras, som det har varit väldigt mycket den senaste tiden, där du svarat. Undrar varför….
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
#11, Det var ju skönt att höra, Ulrika hade rätt (som hon brukar ha) hon liksom vi andra tyckte du verkligen skulle tänka efter än en gång och det gjorde du, såvida inget väldigt allvarligt har hänt så gjorde du ett bra val. Så skönt att dom slipper flytta.
Undrar också vad som hänt? :S
Du ville ju så gärna ta min Mumin, men jag är glad att det inte blev så. Med det menar jag inget illa, men varför ville du sälja dina? Jag letar efter någon som kan ta Mumin för resten av hennes liv, och du ville så gärna. Vad har fått dig på dessa tankar om dina egna bebisar? :S
STOPP ET TAG NU!
All som med en gång hoppar på Strawberry - tänk lite grann på hur det ni skriver kan uppfattas.
Alla här inne är otroligt engasjerade i sina djur och vi älskar våra illrar över alt annat.
Att ta ett sådant drastiskt beslut som att omplassera alla sina djur är nog något av det svåraste beslutet man kan ta. För att man skal ta ett sådant beslut så måste det ligga något mycket allvarligt bakom som grund. Ingen av oss her inne vet ännu varför Strawberry har tagit detta beslutet.
Självklart är detta en mycket oväntad annons och det är fullständigt naturligt att vi här inne undrar vad som händer! MEN - innan vi vet något så finnes det en stor risk att alla som med en gång angriper Strawberry gjör en svår situasjon mycket värre. Det ser vi ju klart på hur hon har reagerat.
Tag först reda på varför det har blitt som det har blitt - gjör det gärna per pm och erbjud stöd och hjälp först innan ni dömmer henne!
Det kan som sagt finnas en massa orsaker till att man tar ett sådant beslut och om man har det fruktansvärt svårt så är det inte alltid man resonerar logiskt och förnuftigt.Ingen av oss vet med 100% hur vi själva reagere när det har blitt en eller annan fundamental kris i livet.
Denna situasjonen kan ha många lösningar. Tänk på att det också finns en människa bakom denna "annonsen" och om man först prövar att hjälpa så tar man faktiskt mycket mera hänsyn till att illrarna får en bra lösning.
I Norge har vi under høsten 2009 haft två mycket tragiska och allvarlig "insidenter" där illerägare har hamnat i en mycket allvarlig kris och i det ena fallet fikk det en tragisk utgång för flera illrar.I begge fallen har det nästan fått fatala följder för dom bägge illerägarna. Tyvärr har det varit en gjäng med ledande människor innanför ildermiljöet som har lekt både polis, jury, dommare och bödel och uppfört seg mycket osmakligt i båda fallen.
Jag hoppas att man någon gång skall lära sig av alla misstagen.
Vi kan inte stirra oss blinda på att man med skygglappar bara skall se till illrarnas bästa i en kris. Det bästa är om man faktiskt tar hänsyn till både ägaren och illrarna.
Det får inte vara så att man blir rädd för att gå ut och be om hjälp i miljöet , eller rädd för att säga att man vill omplassera sina illrar, pga att man kjänner att man blir påhoppad och dömd av folk her inne på forumet! Detta borde ni som nu med en gång har angripet och på förhand fördömt Strawberry sitt agerande utan att veta något mer, tänka på.Det kan finnas folk som läser denna tråden och pga hur folk uppför sig så vågar man inte lägga ut sin annons här eller be om hjälp.
Tänk om man nu har inderekt tvingat henne att ändra sitt beslutt och beholda djuren och att det sedan visar sig att det var ett felaktigt beslut!
Kom igjen folk - pröv att istället hjälpa både Strawberry och hennes illrar att lösa denna situasjonen.
P.s Beklager min blanding mellan svensk och norsk stavning og meningsbyggning. 17 år i Norge går ut över svenskan. D.s
#24, En del här inne har redan frågat vad som är fel men hon svarar inte, det är oxå svårt att hjälpa en person som inte vill ha nån hjälp. Att man blev förvånad är pågrund av att hon ville ha ännu fler illrar bara för senast nån dag sen, visst mycket kan hända på väldigt kort tid men då kan man berätta det i sin ts så kanske man hade förstått henne på ett annat sätt.
#24 Jag har varit i kontakt med henne tidigare via PM just för att hon inte skulle hamna i den här situationen. Jag gav henne råd och försökte få henne att inte skriva ut allt här på en gång hon kom på tanken, just för att hon redan gjort det tusen gånger tidigare och sedan "ångrat sig"….
Saken är att jag argumenterat FÖR att omplacera sina djur istället för att vantrivas eller inte kunna ge dom det de behöver, så jag blir inte arg så fort någon vill omplacera sitt djur. Jag blir bara aningens upprörd över den här konstiga situationen.
Enligt ditt inlägg så verkar du ju ha följt alla hennes trådar där hon söker omplaceringar och förstår hur konstigt det här verkar. Här räckte det med att en person frågade om hon verkligen gjorde rätt beslut att omplacera nu så tog det 1,5 timme så hade hon ångrat sig… igen… När man försökt att hjälpa människan är då inte dags att försöka hjälpa illrarna?
EDIT: Jag har alltså inte diskuterat med Strawberry ang att omplacera sina djur utan alla de gånger hon velat köpa djur
Sajtvärd på Iller.ifokus

#24: De flesta som väljer att omplacera sina illrar får väldigt mycket stöd här inne i vanliga fall. Både med att omplacera och att folk bryr sig om vad som hänt ägaren. De flesta beklagar och hjälper i de fallen.
I det här fallet har TS skrivit om och till otroligt många omplacerings annonser så sent som för några dagar sedan. Hon har sökt flera illrar hela tiden, erbjudit sig att betala mer om illern är angora. Och en massa sådant.
Trotts detta ber folk henne att tänka på om hon tar rätt beslut att omplacera så hon inte gör något hon ångrar sedan.
De frågar vad som hänt. Men får bara skit tillbaka.
Jag tycker faktiskt att medlemmarna här inne har uppfört sig otroligt bra i denna situation och kan inte se något att klaga på.
Mvh Faxlin / Sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
# 25
Självklart ser jag att det är flera som har frågat - men det kan ju vara så att Strawberry inte vill svara offentligt.
Hun skriver ju följande i sin annons:
"…Dom finns i västmanland län och vill ni veta mer fakta pma eller skicka ett mail till Livet_Med_Iller_@hotmail.com så berättar jag mycket mer fakta där…"
Dette borde folk respektera och då fråga per mail direkt till henne istället för här inne.
Det finnes ingen plikt eller skyldighet att rättfärdigjöra sitt beslutt offentligt här inne och vi har ingen rätt att varken direkt eller indirekt kräva detta från Strawberry!
#28 Jag håller med dig. Hon behöver inte berätta någonting. Men det är fortfarande samma mönster gällande köp av omplaceringar, köp av valp och omplacering av hennes egna illrar…
Sajtvärd på Iller.ifokus

#28: Klart det inte finns någon plikt att berätta här inne. Men det finns ännu mindre någon skyldighet för medlemmar att inte fråga. Det är trotts allt ett diskussionsforum och på dessa diskuterar man. Vill man ha en renodlad annons utan frågor då är blocket ett bra ställe. Där måste den som är intresserad ta kontakt via mail.
Vad jag menar är att om man väljer att skriva här får man också ta att folk frågar. Detta är ett forum. Så länge ingen är otrevlig, vilket de inte har varit i mina ögon. Så gör medlemmarna inget fel som frågar saker på ett diskussionsforum. Sedan är det upp till trådskaparen att svara eller inte.
Mvh Faxlin / Sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#28 I vanliga fall hade jag kanske hållit med dig.
Men jag måste undra? Har du följt med i alla turer bakåt? Följt omplaceringstrådarna där hon bedyrar illrarna ett evigt hem. Kanske alla Strawberrys tidigare nick också? Hon har haft ett gäng med varierat slutresultat.
Och du själv måste väl erkänna att det är konstigt att under en månads tid svara på alla annonser som existerar, samt lägga ut egna. Och bara häromdagen bli irriterad på en person för att hon inte fick köpa hennes iller.
För att idag lägga ut en omplaceringsannons på sina egna….som hon ångrade en stund senare.
Är det konstigt att folk ifrågasätter?
Kanskje det inte går att hjälpa henne gjenom elektronisk kontakt / media?
Det som man skriver i en mail kan bli helt fel uppfattat utan at någon av parterna har någon kontroll. Det är pga att forum och mail er ett "endimensjonalt" medium där man inte får med sig några som hälst kroppssigaler.
Det är ett kjänt faktum att det faktiskt är kroppsspråket som betyder absolut mest för hur man uppfattar det som sägs. Om jag inte tar helt fel så betyder det man säger ca 10 - 15 % av hur mottagaren uppfattar budskapet, resten bestäms av avsändarens kroppsspråk. Tänk då på hur det blir med en pm eller ett innlägg här inne.
Det som jag tror jag har skrivt snällt och vänligt kan av mottagaren bli uppfattat helt annorlunda och då är cirkusen igång.
Det har varit många turer rundt detta med TS och jag tror nu faktiskt att man skall pröva att på ett mera personligt sätt att hjälpa till här.
Av någon underlig anledning så verkar det som om illerägare har en helt egen förmåga att fullständigt "gå av skaftet" och vi reagerar med känslor istället för förnuft när det kommer till våra pälsklingar. När man då kommuniserar till största delen per pm, e-post och innlägg så är det inte så underligt att det blir som det blir…
Som sagt så kan det finnas otroligt många anledningar till att TS har reagerat så som hon har gjort och uppfört sig så som hon har gjort.
Skal man se lite objektivt på vad som skrivs i denna tråden så är det flera som är direkt fördömmande och inte als vänliga.
Om man då har det jävligt med sig själv och sliter med beslutet man har tagit och blir mött så här, så hadde jag nog också ändrat mig!
#28, Nej jag menade inte det som att det skulle vara en "plikt" absolut inte, men med tanke på vad man förstått så sökte hon omplaceringar och helt plötsligt ville hon ej behålla sina egna längre, därför menade jag att man kanske hade förstått hennes situation om hon beskrev vad det handlade om, behövde inte alls vara i detalj heller.
Men hon har ju ändrat sig och ska behålla dom nu så det är ju lugnt då.
Läs vad jag skriver klart och tydlligt i 4.e avsnittet i mitt första innlägg:
"…Självklart är detta en mycket oväntad annons och det är fullständigt naturligt att vi här inne undrar vad som händer! …"

#34 Jag läste…men du ignorerar resten av mina frågor.
Men om du nu vet mer än någon annan, har koll genom alla turer det senaste året så hoppas jag att du tar kontakt med ts och ställer upp och hjälper henne med vad det nu är som är problemet.
Så är ju allt löst.
# 30
T.S skriver ju klart och tydligt i sin annons at om man har frågor så vill hon att man skickar henne en mail!
Mao säger hun klart och tydligt att hun vill ta saker på ett lite mera privat sätt och då blir det fel att folk inte respekterar detta!
T.S har då också klart indirekt sagt att hon inte vill diskutera detta öppet här!
På Blocket är det många useriösa människor och här inne så borde det ju vara mycket större sjangs för att man kan få tag i en ny ägare som har goda intensjoner med att ge illrarna ett godt hem.
#32, citat : Om man då har det jävligt med sig själv och sliter med beslutet man har tagit och blir mött så här, så hadde jag nog också ändrat mig!
Jag håller ej med dig i detta för det påminner lite om mig själv, jag berättade när dom frågade och dom bad mig att tänka efter fler ggr, nu slutade det med att jag ändå fick ta ett drastiskt beslut Men det är en annan historia.
Däremot sökte jag inte efter omplaceringar och prutade på priser och startade inga trådar om att jag gärna ville ha specifika illrar heller.
Det är ju just därför folk undrar för det verkade så konstigt ju.

#36 Jag tror inte ts tycker att blocket och andra annonsforum är så oseriösa för då skulle hon väl inte lägga upp annonser där och söka iller själv?
Men varför diskuterar du det här och pushar diskussionen när du säger att ts vill hålla det privat?
Och varför kan du inte svara på vad jag frågar dig?
# 35
Jag har självklart noterat meg at det har varit många turer kring Strawberry / T.S
Jag har ingen som helst aning om vad som kan ligga bak det hela. Just därför gjör jag mig inga spekulasjoner. Jag kjänner inte als T.S och deltar väldigt sällan i några diskusjoner så det jag säger här är faktiskt väldigt objektivt. Det jag ser flera gånger är att det är flera tråder som har klara signaler om missuppfatningar från båda sidor och när detta har pågått ett tag så är det inte så konstigt att båda sidor overreagerar.
Det jag reagerar på är att man utan att man har några helt konkreta fakta om anledningen till att hon har tagit detta drastiska beslutet så fördömmer folk detta beslutet i denna annonsen. DETTA ÄR FEL!
Hun säger klart och tydligt i sin annons att om det är någon som har några frågor så vil hon att man skickar henne en e-post! När man då inte respekterar detta utan det är flera som både direkt och indirekt hoppar på henne så är det iunte så underligt att det blir som det blir.
Nu bor jag i Oslo och jag har då väldigt liten möjlighet att på ett personligt sätt hjälpa henne. Jag tror faktiskt att den som kan hjälpa bäst i denna situasjonen är någon som kjänner henne personligen och kan i lugn och ro prata med henne och se på vad som har hänt under det sista året.
Mitt försök att hjälpa både illrar och T.S är att pröva och få stopp på påhopp och spekulasjoner som det blev i början av annonsen och få folk till att tänka lite annorlunda på hur man istället kan hjälpa.
Mycket sorligt, men INTE oväntat!
Det här är något som vi ser till och från och vi försöker alltid att få personen att tänka till en, två, tre, fyra och fem gånger innan dom införskaffar en till iller, och en till, och ytterligare en till etc.
Det är nästan skrattretande.
Men RolandD, menar du att vi på forumet ska ÅKA hem till Strawberry för att prata med henne? Du tror inte att det kännas lite hotfullt då om alla ska samlas och diskutera IRL?
Skriver man på internet och inte kan hantera folk som skriver där, bör man verkligen göra det då?
Som jag sagt tidigare- Jag har försökt hjälpa henne genom PM. Jag har försökt få henne att undvika den här situationen och få henne att inte skriva ut varenda gång hon får en ny idé. Jag har varit vänlig, jag har varit hjälpsam. Jag har gett henne råd och tips… Men, nej, det har inte hjälpt. Annars skulle vi ju inte vara i den här diskusionen nu.
Jag tar inte på mig att jag kanske borde lagt mina sista pengar på en resa hem till Strawberry för att förklara och hjälpa henne där.. Det funkar inte så.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag vet vad som hänt nu, och jag tycker inte det är en rimlig anledning till att vilja omplacera ALLA sina 3 illrar. Men jag kan ha fel.
#42, Men hon skulle väl inte göra de eller har hon ändrat sig igen ?

Ingen idè att fortsätta diskutera.
Det är tråkigt att sånt här händer och Strawberry09 har tagit bort sitt konto från iFokus såg jag nyss.
Vi får helt enkelt hålla tummarna för att de tre illrarna får stanna. Eller att de får ett nytt hem.
Sen får vi hålla ögonen öppna så hon inte startar konto igen och letar nya illrar.

#44 Med tanke på att detta är konto nummer fem eller sex i ordningen så tar det nog inte så lång stund innan nästa dyker upp. Fast de flesta har hon ju blivit avstängd med och inte sagt upp själv i och för sig.

#45 Usch så tråkigt med såna där människor! Det är synd om djur som har en oviss framtid. Och nu kommer vi aldrig få veta vad som kommer hända de.
Det gäller nog bara att hålla koll, så hon inte dyker upp och ska köpa ny iller.
Köpstopp för henne på iFokus.
#44, Va ? varför har hon tagit bort sitt konto för ?
#45. Men varför skapar man nya konto hela tiden ? Enklare att behålla samma nick ju.
Nu kommer vi ju inte få veta hur de kommer gå, tänk om hon ändrat sig igen att dom ska flytta ?

#47 För att hon betedde sig så illa så hon blev avstängd, sen skapade hon nytt konto, gjorde likadant och blev avstängd igen.
#48, Jaha , detta e kanske en dum fråga men hur vet man att det är samma "person ?
#50, Ah okej, men denna gång stängde hon väl sitt konto själv eller ?
Jag har läst igenom varje inlägg och hittar inget som skulle kunna tänkas tas som påhopp. Mer än väl förvånad däremot hur ovanligt lugn och sansat snäll tråd det är. Ett forum, alla skriver olika, formulerar på olika sätt och har olika åsikter.
I det stora hela är alla ute efter att hjälpa henne och illrarna. Tänka efter en extra gång och inte använda djur som klädes plagg att slänga runt som trasor.
Ingen som är elak, bara förvånade och frågande i hur man kan byta från att söka efter flertal illrar till att vilja sälja de man redan har.
Trådskaparen verkar vara i lite upp och ned period och jag hoppas att denne person gör som folk uppmanar. Tänka igenom riktigt riktigt noga. Det är så lätt att kasta sig huvudstupat in i saker bara för att dagen inte startat bra och man har lite problem.
Inte skaffa en ny iller innan man har en typ 5 års plan på hur livs situationen kan se ut med oväntade ting som kan dyka upp.
Oväntade saker kommer alltid oanmält ändå. Men det går att tänka fram lösningar till dessa problem som kan uppstå.
Sorry, nu har jag med gjort ett "påhopp" om ni vill se det så, att jag med har en åsikt på ett diskussions forum ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Det jag fick veta av strawberry0 var att den ena av hennes iller pojkar var stygg mot de andra 2, och därför ville hon omplacera alla. Men jag tyckte inte det fanns någon anledning till att göra sig av med sina 3 djur, för att en är stygg. Hon har ju haft dem alla 3 i 1 eller 2 år.
Hon sa till mig igår kväll att hon bestämt sig för att behålla dem, MEN att hon kanske ändrar sig och då får hennes bror ta hand om den stygga pojken som jag förstod det.
Det är precis som att bara för att ett djur är lite styggt ibland så är det ett hopplöst fall och djuret ska bort. Kan man inte ge saker och ting ens en chans eller två? Eller hur många som helst! Det finns ju massor med tips och saker man kan göra för att få djuren snälla.
Ja jag vet inte hur vissa människor tänker ibland :S

Jag säger som min mormor gör ibland "huvva".
"Nej, nu har h*n varit stygg, dags att byta hem!"
Låter ju inte ett dugg vettigt faktiskt.
#53, Men hur länge har han varit stygg då ? Har han varit det hela tiden hon haft dem ? Om inte, är det nått som förändrats som gör att han reagerar så ? Har hennes bror illervana ? Undrar bara av all välmening.
#55 Jag vet faktiskt inte :S Eftersom hon ville ta sig an min Mumin så antar jag att han var snäll då, men sen blivit stygg pga något nu senare.
Hon sa inte så mycket, hon hoppade bara på mig igår om att jag inte skulle lyssna på någon här inne för att ni är poliser och detta är sämsta sidan som finns :S
Så nu pratar jag inte med henne mer.
Oj. Mitt svar blir bara oj :S

#56 vad har poliser med det här att göra? Haha
Är jag försvånad att anledningen var vad den var?? Inte ett dugg!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#56, Okej, usch så trist, jag hoppas i alla fall att hon verkligen tänkte om, men iofs har inte illrarna det bra där dom e så är det ju bättre dom flyttar men hon kanske inte har nån iller alls och därför sökte hon omplaceringar hejvilt ? Dessutom bytar hon konto för jämt, detta var bara nått jag kom på och har jag fel ber jag om ursäkt.

Vill tillägga att Ts har skrivigt på Bdb att hon tänker behålla sina illrar så alla vet. Ingen iller som ligger ute på blocket eller dylikt. Dom är alltså fortfarande hemma. Vart själv chokad över detta inlägg. Fattar inget men dom är iaf hemma som jag fattat .
Det är ju skönt. Ta en tid och tänka igenom det lite bättre :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.