Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 984 ggr
PernillaM
0

I väntans tider!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har hittat våran ängel! :)

Han är idag 4 veckor och tre dagar gammal

Får hämtas i April!!!

OM jag längtar!!!!

Sååååååå söt

Vad tror ni om " TippX " ?

//Pernilla

Gottfridsson
0

Grattis! TippX tycker jag var passande :-) Namnet får mig att tänka på en albino :-)

//Ammi

PernillaM
0

Och han e albino :)

Gottfridsson
0

#2 Jag antar att det är den söta krabaten på bilden? Dom är så mysiga dunbollar i den åldern :-)

//Ammi

PernillaM
0

Yepp…det är underverket på bilden :)

Hade velat ha hem han nu!! Tror dock inte han eller mamman hade blivit så glada då…men man kan ju drömma :)

Gottfridsson
0

#4 Jo, väntans tider är långa, om man inte har en massa illersäkring att göra. Å andra sidan, så kan man (om man har möjlighet) utnyttja tiden till att bygga om en möbel till illerhus. Loppis är tacksamt, man kan hitta mycket roligt att bygga om :-)

//Ammi

Musiken
0

Oh albinos ar sa fina :) Vart kommer han ifran?

evelinahornqvist
0

Vilket roligt namn! Tycker absolut ni ska ta det!
Skrattande

Och grattis till den lilla!

PernillaM
0

#6 Han är Skåning :)

#7 Ja, vi funderat på det..har en del andra skojjiga namn med, men min favorit är nog TippX. Utöver dessa funderar vi på: Casper, Gandalf och Bingo :)

PernillaM
0

#5…Illersäkringen kommer..oj oj…. Men just nu passar vi på att renovera köket. Har puttat detta framför oss läääänge nu. Men innan lilla plutten kommer måste det vara klart för köksrenovering lär vara det sista i våra små hjärnor när han kommer hem.

Katterna hjälper oss mer än gärna :)….Dom målar så fint så…hahaha…..Smirnoffs grottbjörnens folk mästerverk till höger

PernillaM
0

AAAaaa…..Precis när jag skrivit om illersäkring och satt och titta mig runt om i rummet ser jag….hmmm…rör som går från element in igenom "garderobskant" och in i badrummet… Hmm….undrar hur det ser ut under det lilla tillbygget där vid garderoben?

Kikade efter och visst! Man ser inget men jag kände de! Ett hål på ca 5x5 cm…ingen aning vart den lille hade hamnat om han kilat in där…bakom garderoberna, väggen i badrummet? Oj oj….

Men nu sitter där en redig list med superlim och två skruv…….

Kan nog bli lurigt det där me illersäkringen, får gå rund vandring dagarna innan han kommer hem. Och bäst av allt…. rummet jag hittade detta hålet är tänkt som hans rum  *hjälp*

Har ni tips på illersäkring så mottags det tacksamt!

Dum fråga med… Men har någon av Er vart med om att en illerhoppat upp på en kontors stol själv, brukar dom kunna hoppa så högt eller behöver dom klätterhjälp? Det tilltänkta illerrummet är mitt kontor, som tur är så älskar jag hyllor och har de mesta på dessa, men finns risken att han kan ta sig upp på bordet behöver jag möblera om.

JossanH
0

Jag vet redan en albinoiller som heter Tippex faktiskt :) Men det skadar ju inte att det finns 2.

Ang stolen: Kanske, kanske inte. Är det tyg på stolen finns risken att han tar sig upp men är han en lugn iller så kommer han inte kämpa med det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

PernillaM
0

#11 Isåfall kanske det kommer finnas två ja :)..som sagt..inte riktigt bestämt oss ännu

Det är en klassisk snurrstol..konstläder…. han har inget att klättra på. Men de e klart, man kan aldrig veta säkert. Bättre att ta det säkra före de osäkra och möblera om lite.

JossanH
0

#12 De behöver ju något att kunna gripa klorna om. Tex en dyna eller om man har duktiga klätterillrar- en stol i konstläder :P
Men, du kan alltid prova att ha kvar stolen när ni har uppsyn över honom, och se om han lyckas. Om jag säger som så att långt ifrån alla illrar är överenergiska och klättrar på allt. Så som jag har möblerat nu är knappt illersäkert om man har en lite mer energisk och mer klåfingrig iller, men nu har jag inte det utan det funkar fint för oss. Så vänta och se! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

PernillaM
0

#13 Sant sant, kanske inte ska överarbeta det hela :)

Men ett faktum kvarstår och det är att min ena kisse bara ÄLSKAR att appropå ingenting putta ner saker på golvet med…Hahaha… den nöten blir lite svårare att knäcka…får försöka iller OCH kattsäkra fälten :)

Musiken
0

Silvertejp, superlim och haftpistol kan underlatta ;)

JossanH
0

jag hade en iller som inte tålde saker utmed väggarna. Så understa hyllan i bokhyllan var han tvungen att kunna gå bakom alla saker och var området minsta trångt så skulle det puttas ut på golvet.. Samma sak med cdskivor och böcker… Och tack vare det så lyckades jag vid ett tillfälle få ett dubbelt fönsterbräde rensat… ;) Han lärde sig plötsligt klättra på kökstolarna och puttade ned 7 st blomkrukor, div porslinssaker och en vas med vatten och blommor :)
Sen så hjälpte ju förstås nästa iller till med att döda alla växter och fixa jordstampat golv i hela köket. Mamma var illervakt så dom var hemma själva under natten (undra vad grannarna under tyckte om 7 dunsar i golvet mitt i natten). Gissa om hon blev chockad när hon kom hem till mig den morgonen!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

PernillaM
0

#15 Hahaha…Bra ide!

#16 Aj aj….. men jag har förberett mig på det värsta…..får se om de händer. Hade velat se dina grannar! Undrar va dom trodde du gjorde där uppe? Hahah

Loveferrets
0

Grattis i förskott Pernilla, jag tycker dock han ska heta Casper haha. Tiden går fort och innan ni vet ordet av har ni honom hemma, som sagts ovan så kan man illersäkra o lite sånt nu så allt är klart till hans ankomst.

Apropå att flytta ut saker mitt på golvet, de var oxå en favorit här hemma, gud nåde mig om de stod nånting intill väggen hahaha.

Ceciliaolucifer
0

Grattis!

Lite namntänk kring albinos.

Dom heter ofta Tippex, Capser, Moon, Ice, Snö, socker, angel etc.
Om jag vore dig så skulle jag försöka välja ngt unikt :)

Jag förstår att du längtar!

JossanH
0

sotis :P

Det var ju faktiskt ett par som hade 2 illrar, en albino och en viltfärgade där den viltfärgade illern hette Ice

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernettan
0

Muttrar här borta, det skulle vara förbjudet att visa sådana bilder. "Valpsuget" sätter in för fulla muggar. Kan det inte förvarnas på något sätt så man vet vad som väntar? Flört

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

PernillaM
0

Tack allihopa!

Vi e så förväntansfulla…vart och inhandlat fleece tyg nu med - här ska sys! Måste få lite ordning i köket bara :)

Jag vet att jag läste om en liten krabat som hatade att saker o ting stod intill väggarna, får se om vi får en sådan liten flytggubbe här hemma me :)

Tack för namnkunskapen! Men ju mer jag tänker på det destu mer fäst blir jag vid TippX :(….Fast vi har ju en liten speciell stavning..heheh

Man kanske ska skriva "VARNING FÖR EXTREMT SÖTA BILDER" på valpbilderna…hahaha

JossanH
0

äh, det spelar väl ingen roll vad någon annan tycker om erat namn, TippX är gulligt och han kommer nog passa bra i det :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

Jag är såååååååååååååååå glad för eran skull pernilla he he, man blir så jäkla sugen själv och som nettan skrev, de e livsfarligt att visa sånna bilder ha ha.

Klart ni ska välja de namn som passar er bäst, han blir säkert de vackraste ni nånsin skådat på denna jord oavsett vad han heter, inte sant ? hihi.

Norrskenets
0

Grattis till er blivande familjemedlem:) Riktigt söt grabb och passande namn;)

enbartmalin
0

Åh en skåning! :D

Vilken uppfödare är det som har valpar nu? =)

Hälsningar Malin

UlrikaD
0

#26 Det ligger en tråd om dessa valpar under till salu tror jag.

enbartmalin
0

#27 Aha, tror jag vet.

Hälsningar Malin

PernillaM
0

#26-28

Jag hittade uppfödaren via tråden här inne ja :)

Loveferrets
0

Det var jag som skapade tråden om dessa valpar så vet ni det Skrattande,

Hur känns det idag Pernilla, går tiden sakta he he ?

PernillaM
0

#30 Tiden går aaaaaaldeles för långsamt :)

Fick ju bilden av Gabriella i veckan och efter det går jag som nålar! Kärlek vid första ögonkastet kan man säga och Jimmy är en stolt blivande pappa! :)

Har köpt hem fleece tyg för att sy puffar nu med…men jag måste få lite mer ordning i köket…sen blir det ännu mera illersäkring.

Ska man se det på det sättet, så är det bra att vi har lite tid innan knatten kommer hem..men man vill ju helst haft han igår :)

becka89
0

Grattis till pojken=) Väldigt söt

PernillaM
0

Ja….det var ju det här då med väntandet…. Här kommer en hemmagjord säng och prassel leksak :)

PernillaM
0

En tunnel :)

Loveferrets
0

#33, Nice, Bra att du kan sy själv, de blir mycket billigare och roligare.

Förstår att tiden går långsamt men man hinner ju verkligen fixa till allting tills härligheten kommer hem.

Ceciliaolucifer
0

#33 Jag ser att du hade ryamatta :) Det blir poppis!

Gottfridsson
0

#33 #34 Dom sakerna kommer att bli uppskattade Glad gissar jag

PernillaM
0

Katterna älskar ryamattan, jag misstänker att illern kommer göra desamma :)