Hus och mys!
Tjoho, jag är så glad! Nästa helg får vi hem Sam och lilla Arwen och vi ska passa dem i flera flera månader! Vi kommer att få världens mysigaste hem med dessa små pälsisar.
Nu har förberedelserna börjat på riktigt: Vi har börjat illersäkra och har köpt skiva att sätta för sovrumsdörren och tegelsten till badrumsbrunnen. lådor, filtar och rör att springa i har också införskaffats.
Vi kommer att få med en massa saker till dem. Leksaker och så. Men jag funderar lite på vad vi ska hitta på för mysiga krypin till dem. Jag vill bygga en massa hängmattor och hus och hålor och sånt till dem att tunnla och sova i!
Nu efterlyser jag alltså tips på att göra det så mysigt som möjligt för illrarna! Både enkla tips och mer avancerade önskas 

Sy hängmattor och häng upp överallt :o)
Jo, det har jag tänkt göra :) Både stora och små. Men om man vill fixa nåt "hus"? Har nog inte tänkt ha någon bur framme åt dem att vara i. Om de nu inte älskar sin bur… Då måste jag ju ha den framme :P

Sam och Arwen kommer du att få svårt att släppa sen, det lovar jag. Supermysiga illrar!!
Aelsklinn, mitt tips skulle va att låta dem visa dig vad de vill ha för mysställen… lägg fram lite filtar bara så visar de vart de föredrar att sova.
När jag bodde ensammen hade jag ett hörn av köket som var bara dexters och pegasus. Dexter hade ett favoritställe där- en stor kartong med hål i som det låg ett påslakan i.. Spela ingen roll hur mycket nya ställen jag ordnade så var kartongen alltid favoriten.. =)
Nu så har min sambo byggt ett hus till dom att sova. det har 2 våningar och hål lite här o där.
Det går även att köpa billiga backar på IKEA som man kan stoppa filtar i eller hänga hangmattor i.
Går man på IKEA så finns det hur mycket som helst som man kan köpa och göra i ordning till illrarna!
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 5 Oohhh ja!
Sara
Sam och Arwen, är det inte Hannah L:s illrar???? Isåfall kommer dom från Trollvalpen´s uppfödning båda 2. Hur är det med dom nu?? Hoppas allt är bra med både dom och Hannah.

Molly sover i princip alltid i/på en filt här i vardagsrummet. Medans Daisy föredrar sitt lilla hus av ölkartonger! haha. Så länge det är mjukt och mörkt så funkar det..

#0, oftast ingen idé att lägga ut flera hundra på ett fancy hus, troligen gillar de ölkartongerna bättre (som i #8). Men massor med sköna filtar på undangömda ställen gillas. Kanske inreda en skrubb eller en garderob?
Fick själv hem en omplacering i lördags och han gillade ingen av min illers sovställen utan bestämde sig för att hans sovplats skulle vara under min säng, precis under huvudkudden, där det bildas ett hål under ett stort element och väggen. Där, precis där det drar lite skönt från balkongdörren, där var det tryggt och skönt. Så dit lade vi hans gamla filt och nu har han bott där i 2 nätter. Mycket nöjd!
Sen vill de såklart ha något rör att springa i…
Japp det är Hanna L:s illrar :) De mår bara kalas alla tre, och vi ska göra vårt bästa för att de ska trivas hos oss.
Ja, jag inser att det kommer att vara jättejobbigt att skiljas från dem. Men vi får väl försöka skaffa oss en alldeles egen päls sen så att inte lägenheten känns så tom. Det känns skönt att vi fått förtroendet att ha dem, för då får vi testa på hur det är att ha iller på riktigt. Dessutom är de helt underbara!
#4 Jag har köpt en massa filtar till dem som jag tänkte mysa ihop i nån låda eller nåt… Bakom soffan tror jag också kan vara en hit. Men där är det nog också stor risk att det blir en strumpgömma :)
Någon som har någon kul idé att göra med rör? Jag har två 3-meters böjliga rör. Kan man sätta ihop dem runt något eller så? Eller gillar illrarna mer när rören rör på sig med dem i?

#10 våran illermotorväg har ju vi bara löst så att man kan busa med dem och böja det i alla möjliga olika vinklar. Är lite roligt både för dem och för en själv ,D

Jag kunde inte motstå att köpa en leksaksbläckfisk idag. Har inte provat den än men jag hoppas odjuren gillar den. Fanns på www.zobitiq.se Det är en gigantisk tygbläckfisk i vilken de kan krypa genom armar och mun… Såg rolig ut… Och för det priset får de lov att gilla den, hehehe…

Jag harosså köpt min där :) Mina tycker väldigt bra om den

#13, fjuh, om dina gillar den så finns det ju hopp om att mina åxå gör det. kul…

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/2985
Denna ostkubs-pryl hade ägaren som jag hämtade Stiffler hos. Den följde dock med Evelinas omplaceringar. Hennes illrar älskade detta ostkubs-hus och lekte hela tiden i det.
#15 Jag eller Ted kanske jag ska säga har en sådan, vi köpte våran på granngården… Kostade inet så mycket har jag för mig…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#16, hur länge sedan var det du hittade den å granngårn? Säkert rätt lokalt vad de har hemma på granngården kan jag tänka mig.
#12 www.zoobutiq.se ska det va…