Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 607 ggr
Sara
0

Amy ser dåligt

Har ni sett illern i "And along came Polly"? Det är snudd på Amystil just nu. Jag tror hon börjar se dåligare och dåligare för hon går rakt in i väggarna.

Har misstänkt ett tag att hon inte ser helt bra men det börjar bli värre tror jag. Har kollat i tråden om Khanens dåliga öga men jag ser inget sånt alls.

Hon har ju insulinom och halkar runt rätt mycket fast hon inte är vinglig. Mer att hon inte orkar hålla benen ihop. men hon går fortarade ganska så bra alltså, men på halare golv så halkar hon liksom.

Så frågan är om det är dags att börja tänka på avlivning. Usch!

Sara

Ceciliaolucifer
0

Usch :( Finns inget jag kan säga annat än att ögonproblem börjar bli vanligare. Bernard här hemma verkar ha fått lite försämrad syn.

Vad du än väljer att göra så är jag övertygad om att du gör rätt val.

kram.

Loveferrets
0

Det är bara du som avgör om det är dags, du känner henne bäst, det beror lite på om du tycker hon har ett värdigt liv eller inte, hur länge har hon haft insulinom ? Många kramar.

JossanH
0

Jadu, det är svårt att avgöra. Tror du hon får ont av att gå in i väggen ?

Du kan ju alltid ringa och prata med en veterinär för att få råd och OM det finns något att göra som vi inte tänkt på…

Stackars, stackars dig. Känns som att du suttit i den här situationen väldigt många gånger nu senaste tiden.. :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Ja det är ju det här med livskvalitét, hon leker inte speciellt mkt längre och det tror jag främst har med synen att göra faktiskt. Hon äter, sover, skiter och gosar med mig ibland. Men jag tror inte hon har ont eller så.

# 2 Hon har haft behandlad insulinom sedan jul -09 men antagligen har det smygit sig på under en tid, som vanligt.

# 3 Nä, hon ser mest förvånad ut. *fniss*

Jo, jag ska ta och ringa dem och höra.

Sara

Sevendays
0

När min Frick fick insulinom så kunde jag märka att han började se dåligt, han fick en vit hinna över hornhinnan, veterinären sa att det berodde på medicinen. Hoppas det går bra för dig och Amy, oavsett. Kram!