Bad
Hejsan
Någon som har ett bra tips till hur man får sin iller att tycka om att bada? :)
Använd tillräckligt varmt vatten så illern inte tycker det är kallt. Lägg leksaker eller godisbitar i en balja med vatten som illern kan hämta.
Iof så fungerar det inte här hemma ändå.. Bada = NOT!
Sara

det där verkar jättebra men fungerar inte här ;)

Jag tror det är svårt att få en iller atttycka om att bada.
Det är lättast om man gör det från de är små valpar.
Men annars så får man försöka att göra det roligt helt enkelt. Var uppfinningsrik, med leksaker, eller is eller något annat som de tycker är skojigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Här hemma fungerar leksaker och godis bra, då doppar han mer än gärna huvudet frivilligt och snorklar runt i baljan .. men kommer tassarna ens i närheten av vattenet = PANIK och en hysterisk iller som på alla sätt och med nästan alla medel ska ta sig undan de hemska vattnet.. Finns nog inget godis i hela världen som skulle kunna få denna fina herre att blöta ner fötterna frivilligt :/
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

hos mej är det bara massa fjäsk som gäller, vi har vitamin pasta på tub är jättebra att ha. Berit skulle göra allt för den vi använder den när vi gör allt som hon inte gillar. den är bra också för att hon sitter så still när hon äter den mot om vi skulle ge henne en godis!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jag badar alltid mina i köksvaskens, här har jag tillgång till bl.a vetegroddolja, vitamin pastan och annat godis. Så för det mesta så brukar jag inte ha problem med att bada mina djur, men visst, ibland så har dom gett sig den på att dom inte ska bada. Och då blir det inget bad oavsett vad jag mutar dom med. Men klippa klor och rensa öron går i 9 fall av 10 alltid bra. Häller då vetegroddolja på deras magar, sen klipper jag klorna eller rensar deras öron medan dom slickar av sig oljan i godan ro.

Här hemma är de som dag och natt. Daisy tycker det är lite mysigt när vi badar henne medans Molly blir helt panikslagen och försöker hoppa ut. Så vore bra med tips på hur man kan lugna henne…
Ingen av mina gillar att bada… de får inte panik eller så, men de gillar bättre när det blir en "ducsh"
Då håller man dem och gör det man ska, sen torka dem och släppa ner dem på golvet….. runt runt runt runt sringer de och ska torka :P men det är tur att det inte e ofta man ska bada dem… tänk om det var lika jobbigt med hunden! hua, vicket arbete det skulle bli ^^

Duscha dem istället för att bada, mycket mindre läskigt tycker mina illrar. Med tillräckligt varmt vatten, är det för kallt ålar de sig!