Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 173 ggr
Velsan
0

Han får flytta helt iaf

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag insett att jag aldrig kommer kunna ha Jameson själv. Tänkte först att nån kanske kunde ta honom ett tag, men för det första så var det knappt nån som nappa på det och så insåg jag att det är ju taskigt att ta honom därifrån sen, både för hunden och människan som fäster sig.

Och jag kan ju inte flytta hemifrån till en lägenhet heller så länge jag har honom :( En kompis testa att ta honom men det funka inte för hon bor i lägenhet och han skällde så hon fick en varning, han upptäckte ju att hennes kanin var rädd för honom och det var ju jätte spännande, så kaninen var ju vettskrämd med. Men däremot sa hon att han var en perfekt stallhund! Det var kul att höra, så ska se om man hittar nån hästmänniska kanske, nån som bor i hus iaf. Han hade följt med henne i stallet och lekt med frusna spånbollar och sen följt med på en ute ritt och i ridhuset, var jätte lydig även fast hon satt på en häst :)

Kommer sakna honom som bara den, men det är bättre för honom och jag kan inte vara självisk. Så tänkte kolla här en gång till om nån vet nån som letar efter en liten hund? Han är en jack russel på 1.5 år.

Å nej vill fortfarande inte skriva på hundar.ifokus forumet. För de blir alltid påhopp på hundforum.

sarae
0

Tycker så synd om dig! Men du gör det som är bäst för Jameson. Hoppas att du hittar ett kanon hem åt sötnosen! Hade jag haft möjlighet hade jag tagit honom direkt! Blev kär i honom första gången jag såg honom på kort!

-eM-
0

Verligen helt underbar hund. Hade inte tvekat iom att jag är arbetslös och hemma på dagarna. Men iom att jag bor hemma och vi har en 12årig Cairnterrier som är rädd för andra hanhundar så går det inte.

Velsan
0

mm det känns tråkigt men samtidigt skönt i och med att jag äntligen tagit det beslutet, så nu är jag inriktad på att hitta ett bra hem åt honom. kommer nog kännas rätt bra sen, när man vet att han trivs.

[Falo]
0

Tråkigt, hoppas det löser sig till det bästa för er båda.

Faxlin
0

Förstår att det är ett jobbigt beslut. Men fint att du tänker på honom och inte dig själv. Hoppas det löser sig.
Hade jag inte haft en hanhundshatare här hemma hade han fått komma hit. Han trivs ju med illrar ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

NosFeratu
0

Hade det inte varit så förb.. långt till uppsala så :)

Carrisma
0

Hur går det med hunden? hittat någon som kan ta hand om honom än? Jag är ju häst-tjej, kan han vara lös ute på ridturer eller sticker han såfort han får se något som är intressant?
Skäller han för att han är ensam? eller är det något annat problem?

Madde
0

puttar upp tråden.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Carrisma
0

*puttar*

Flisa
0

galet söt är han.. hoppas han får ett bra hem!

Carrisma
0

mm, jag är lite intresserad, jag bor ju på landet så det hade passat bra!

Flisa
0

super ju!

Carrisma
0

*puttar*

Madde
0

Hur går det velsan???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Thyne
0

Tycker synd om er båda två. Du som måste bli av med Jameson, och Jameson som måste bli av med dej.

Och det där med påhopp på hund.ifokus. JAG VET! Herregud vad jag blev påhoppad. Om du söker i trådarna efter "Schäfer söker ny ägare" så ser du vad jag menar.

Hursomhelst, lycka till med att hitta ett underbart hem åt Jameson!

Faxlin
0

#15: Men Thyne, du fick mycket uppbackning också. det måste du erkänna. Eller hur.

Audiatur et altera pars

Thyne
0

Oh ja, av de som stod bakom mej så fick jag det. Det är jag mycket glad över. Fast jag fick så otroligt mycket kritik - bara för att jag ville hjälpa min pojkvän hitta ett bra hem åt sin hund. Jag säger då det.

Velsan
0

hundforum är sjuka, hela hundvärlden är sjuk, därför jag tagit avstånd från den. Hur som helst så har jag hittat två lämliga familjer som det står imellan :) Så ska prata mer med dem imorrn och göra hembesök hos ena iaf :)

Faxlin
0

Håller tummarna för att det löser sig för dig. Förstår att det är svårt för dig att behöva omplacera honom.

Audiatur et altera pars