Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 702 ggr
JossanH
0

Att drömma om...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… sina bortgångna älsklingar.

Jag gör det ofta, ofta. Det djur jag haft som jag haft svårast för att förlora var min första iller Dexter. I 2 år hade jag bara Dexter och Pegasus och sedan skaffade jag Triton.
Men de nätter då jag drömmer att jag bara har 2 illrar så drömmer jag 90% av gångerna att det är Dexter och Pegasus jag har och inte Pegasus och Triton.
Men allra oftast har jag alla 3.
Dexter fick somna in i sep så det är alltså ett halvår sedan jag senast borrade ned näsan i hans päls och pussade honom på huvudet.
Ändå besöker han mig så ofta i mina drömmar. Ibland vet jag att han inte lever. Ibland ser inte någon annan honom. Ibland är allt som vanligt.

Det är underligt hur länge dom hänger sig kvar i ens sinne.

Katten jag har har jag haft sedan i somras. Honom har jag bara drömt om 2 gånger vad jag minns.

Jag vill aldrig sluta drömma om honom!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag drömmer tyvärr inget om Lucifer, men han finns med mig i mina tankar dagligen.  Det första jag ser på morgonen är ett foto på honom, och jag känner en enorm glädje men tyvärr även en stor sorg.

Jag är livrädd för att glömma hur han såg ut, livrädd för att glömma hur han luktade och hur han såg på mig med sina vackra ögon.

Min älskade lus..

LiselottLindell
0

Han kanske besöker dig i dina drömmar.

En kompis till mig säger sig kunna prata med dom på andra sidan och hon har berättat om hur dom kan besöka oss genom våra drömmar. Sen om man vill tro på det eller inte är upp till var o en Skrattande

JossanH
0

#1 Glömmer gör man nog aldrig. Det kan räcka med ett minimalt fragment som påminner om en lukt eller händelse där ens älskling var med för att man ska kastas tillbaka i tiden.

Jag blir ledsen när jag tänker på allt jag aldrig mer kommer få göra, men oftast blir jag bara glad när jag tänker på Dexter. Vilken fantastisk skapelse- och som just jag fick ha äran att lära känna!

#2 Klart att man önskar att så är fallet, men jag har ofta så absurda drömmar att jag bara tror att det är min hjärna som spelar mig ett spratt. Men det är klart- ibland drömmer man allvarliga drömmar om honom också som när jag drömde att jag satt med honom i famnen och de andra 2 var runt mina fötter. Hanna var där och jag frågade om hon kunde se Dexter när jag höll honom, men det kunde hon inte…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Drömmer också ofta om djuren som är vid regnbågebron. Fast oftast mardrömmar, iaf om hästen.

Sara

Loveferrets
0

En passande tråd för mig, jag drömmer jätteofta om alla. För min första iller Spjuver är det ändå 16 år sen, ibland känns det som om det vore igår., Vet precis hur det känns Jossan, samtidigt är jag glad för att jag aldrig glömmer dom och jag vill tro på att dom har det bra och leker med alla andra som gått till regnbågen.

skrollan
0

Drömmer väldigt ofta om djuren jag har som lever med mig. Men då är det i princip alltid mardrömmar, att det händer dem något och försvinner ifrån mig. Hemskt att vakna så, senast inatt vaknade jag gråtandes över djuren.

JossanH
0

#6 Det gör jag också, men det är oftast lite annorlunda drömmar när det är om de som gått bort.. Ibland drömmer jag om min kanin som dog när jag var 12…

Sajtvärd på Iller.ifokus