Nya vänner genom illerintresset?
Kom o tänka på en sak häromdan, när man har ett intresse genom djur, i detta fall iller, så händer det ofta att man träffar nya vänner. Hur är det för er, har ni träffat några själsfränder genom ert intresse? Jag har träffat många underbara människor genom illrarna men det är ju Jossan som har bitit sig fast som en av mina absolut bästa vänner! Ofta tror man inte att man ska träffa ngn som man kommer så nära när man ändå är över 20. Jag träffade Jossan första ggn på Illeryran 2004 o sen utvecklades det till en nära vänskap med världens underbaraste sjukaste människa! ;) Jag är grymt glad över att ha hittat henne på det här sättet, puss my darling!

Jag och norrskenet är otroligt bra vänner och det är väl mest pågrund av iller intresset =)
Jag har träffat 6 personer som jag har blivit vänner (på riktigt, inte bara bekanta eller ytligt) med genom illrarna. Vi bor ju lite utspritt men har tät kontakt på nätet/telefonen och träffas ibland när det passar.
Sen har jag mött flera personer som jag gillar skarpt men inte lärt känna vidare.
Samtidigt har jag även träffat människor genom illrarna som jag önskar jag aldrig hade mött.
Sara
Sara, haha jag instämmer med det där att man önskar att man aldrig mött vissa :) Men precis som du säger, tycker det är så himla bra att man kan träffa människor som är lika en själv genom ett gemensamt brinnande intresse! Vill även slå ett slag i allmänhet för att träffa nya vänner via internetl har flera nära vänner idag som jag träffat genom diverse sajter, och jag vet inte vad jag skulle göra utan dom! :)

Jodå=) Det har jag gjort.

Nej det kan jag inte pasta. Har ingen har i narheten att dela intresset med forutom Nisses uppfodare, men det ar bara ytlig bekantskap.
// Amanda
#5 Men du är ju fortfarande på fel sida pölen ;)
Jo, jag har fått väldigt nära vänner genom illrarna. Sådana som man gärna umgås med, och faktiskt (tro't eller ej!) kan prata annat än iller med :)
Sen håller jag med om internet, hade det inte vart för denna sajt så hade jag inte kommit i kontakt med dessa.
Paulina

Ja jag har ju träffat fler än emma oxå som jag gillar skarpt som Hanna, Sare, Aviendha, ammi, klarsferret m.fl. sedan finns det ju även dom man gillar mindre men och inte känner så bra.

det ska vara dom man gillar mindre och sådanna man inte känner så bra ännu =) Lät som jag ogillar dom flesta här haha

#6 Det ar valdigt sant! Och nar jag val ar pa ratt sida sa ar det inga traffar i narheten :P
// Amanda
#9 Träffar och träffar, du får våldgästa skara! :)
Paulina
Har oxå fått några st, en del är ytliga en del inte men det finns en som är min bästa vän och det är Nathalie. Tyvärr bor hon långt bort.
#2 Hur kan en människa vara så hemsk att man ångrar man träffade den? XD

#12 Oh du anar inte=)
# 12 Du har inte träffat de där männsikorna än om du inte förstår det. 
En del människor kan orsaka mycket må-dåligt-känslor, mobba, skapa rykten, frysa ut och kasta skit utan att ha någon egentlig anledning till det mer än ev avundsjuka eller bara att de inte får som de vill. Sådana människor hade det varit bättre att inte ha träffat alls.
Fast sådana människor finns överallt och inte bara i djur/illervärlden.
Sara
För att dra exemplet till sin spets: du möter en man som våldtar dig. Så hems så att du ångrar mötet. Enkelt. Sen finns det vänner som sviker, bedrar, folk som utnyttjar, sårar, skadar osv osv osv.
Paulina
Hahaha- wooohooo en tråd ganska tillägnad mig! :P
Jag har fått ett par riktigt nära vänner genom illrarna. Visst snackar vi en del illern men vår vänskap har verkligen utvecklats över illerintresset och vi umgås som att vi känt varndra länge och inte genom ett illerintresse :)
Och håller med en hel del folk här- vissa önskar man att man aldrig träffat. Energislukare som har andras liv som sitt intresse.
Men er jag tycker om är jag grymt glad över att ha träffat!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jossan, såklart, tyckte du behövde lite uppmuntran nu i allt flyttbärande..:)

jag har träffar människor som jag tycker jag fått en bra kontackt med, tyvärr är jag en människa som behöver tid på sig för att verkligen släppa in en människa helt men vissahär är på god väg :)
Träffat 2 bekanta och en som är en av mina bästa vänner idag genom iller.

#2 Bra skrivet och jag håller med dig Sara.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#10 Jag far gora det nasta gang jag ar pa hemmaplan! :)
// Amanda
#22 Närmare till Falun och Gävle ;-)
Ja min närmsta vän lärde jag känna genom iller intresset även då hon inte alls är aktiv i iller världen mer en slump att jag råkade gå in i affären hon jobbade på o fråga efter iller sake så iller intresset är en riktigt bra "ice breaker". Även träffat många bekanta som jag tycker verkar vara riktigt bra människor som jag gärna träffar igen.
#14, #15. Vad hemskt, jag har nog aldrig ångrat ett möte med en människa även om den varit en idiot. :S

Jag har träffat några av mina bästa vänner just genom illrarna. Underbara människor som jag aldrig skulle ha mött om det inte vore för pälsarna.
Men som sagt, idioter har man ju också träffat en hel del genom åren.
Jag är inte så aktiv i illervärlden direkt. Men skulle jag säga bra djur så är det väl ca 150stycken som jag halvt umgås med genom endast djuren och har bra kontakt på internet. Sedan kanske 10 stycken jag umgås med dagligen jag mött via djuren.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
# 28 Oj vilket socialt liv du har!
Sara
Jo mycket därför jag inte tål att folk ringer. Jag blir så stressad. Vill folk nå mig är det msn som gäller och där har jag 300 pers varav ca 70 som jag pratar med rätt ofta ifrån sv och dkk och ca 100 som kommer och går med dumma frågor. Många köpare man håller kontakten med sedan nått djur jag sålt för flera år sedan eller nyligen. Många nya fjortisar som hittar min msn och lägger till mig för dumma frågor jag numer brukar ignorera att svara.
Sedan har man ett gäng på 10 typ som man pratar med dagligen och hela tiden om allt men mestadels råttor.
jag snackar väldigt mycket helt enkelt :-P
#30, haha 300 pers på msn, hur orkar du ? 
Ang de som finner din msn, de kan man spärra så blir ingen tillagd förrän du godkänt vederbörande, tycker själv de e mycke praktiskt hehe
# 30 Shit! Förstår att du inte orkar. Jag jobbar inte och skulle ändå inte vilja ha så mkt kontakt med folk.
Sara
#31 jo jag vet. men jag brukar lägga till alla och ta reda på vad de vill, sedan ta bort ev blocka.
#32 fött upp råttor och div andra djur i nästan 10 år. Så det blir många man håller kontakten med. Skulle tippa på att det är minst 2/3 råttägare :-P
#33, Okej. De var bara ett tips ifall du inte visste det hehe.
Skulle behöva rensa upp lite. För många som bara lagt till mig för att ställa dumma frågor de kan fråga lika gärna på ett forum. Eller söka snabbt på google.

Jag har träffat en hel del som blivit mina vänner genom illrarna, tyvärr träffas man dom inte så ofta men när man väl gör det så är det som man alltid kännt varandra:)
Jag hoppas på att träffa 'själsfränder' vid någon träff här i skåne i framtiden..öppen för idén är man ju..

Någon som jag aldrig har träffat men som jag ändå räknar som nära vän och har iller är Cerias här inne. Fast jag och Cerias lärde inte känna varandra genom illrar :D

Jag vill minnas att det faktiskt var du, emoflickan, som väckte mitt intresse för illrar. Vi sågs på husdjurmässan, 2007..tror jag och jag fick hålla en iller för första gången, tror det var Frodo.
ojoj kom du undan utan att bli biten? ;) var det inte gimli du höll då? :)
# 40 Hon blev väl illerbiten.. 
Sara

#40 Jo, det kanske det var! En riktigt lugn liten kille var det. :)
#41 Ja DET blev jag! :)
#42, om det var en lugn iller du höll i så var det garanterat Gimli, Frodo är inte vad man kan beskriva som..hmm..kärvänlig ;) men han är söt!
Han har ett gulligt utseende, men det slutar väl på det… ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#43 Ja, då var det Gimli! :)