Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 715 ggr
sofie
0

Kola

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte forsätta berätta om hur det går för Kola här hemma i den här tråden.

Madde
0

Vad fin Kola är. Jättekul att du vill berätta hur det går för er med henne hemma hos erl. =))

Blir det en valp i vår ändå eller låter ni bli nu när ni har Kola???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AmmiG
0

Hon är tjusig tjejen! Ska bli roligt att höra hur det går för henne.

sofie
0

#1 ja om det går bra med Kola så blir det valp också =)

Madde
0

Ok. då är jag med. =))

Faxlin
0

Tror ni inte det kan bli för mycket för Kola då? Men det är klart, det kanske ni märker. Kan ju ha varit personkemin mellan henne och Emelies tjejer som inte fungerade.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sofie
0

#5 Ja det är nått vi får ta ställning till lite framåt i tiden. Men som vi sett under den här dagen när hon träffat tjejerna så har hon mest vart osäker. Hon har inte gått till attack. Och det tycker vi verkar positivt.

AmmiG
0

Det brukar vara lättare att få en iller att ta emot valp, än att introdusera dom för vuxna illrar.

Men det visar sig hur det går för Kola framöver, det är ju ett tag innan det är aktuellt med valp och när den tiden kommer, är hon nog med i gänget.

sofie
0

Idag har vi vart ute på promenad med Kola och Örjan. Det gick väldigt bra tycker vi. Örjan accepterar henne och hon verkar ha respekt för honom. Lägger upp lite bilder från promenaden

sofie
0

en till

sofie
0

och sen en till

Faxlin
0

Ohh, hon är så fin.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Åsa: Hon tackar så mycke =)

Madde
0

Jättebra kort tycker jag. Kul att örjan accepterar kola.

Faxlin
0

Och som Ammi sa, ni har ju tid att se hur det funkar. Det tar ju ett tag till innan det förhoppningsvis föds valpisar här hemma;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

Tack =)  Ja det känns jätte skönt och Tara accepterar henne verkligen hon vill leka hela tiden. Men kola tycker det är lite otäckt fortfarande. Och Göris har inte heller gjort någe tecken på att inte gilla henne. Hon är framme och nosar lite försiktigt och kollar. Så det känns verkligen jätte skönt.

AmmiG
0

Låter som om det ska ordna sig, bara Kola kommer till ro efter flytten och allt nytt. Jättefin har tjejen blivit med åren.

sofie
0

Ja, hon verkar tycka det är jätte skönt att ha fått en egen bur med egna saker, där hon kan få vara ifred och känna att det är hennes lilla vrå.

AmmiG
0

Jo, det är den tryggheten dom behöver. Hon kommer säkert att bli kompis med dom andra när hon känner sig trygg i sin egen vrå.

Pussa henne från mig. Ska bli underbart att få träffa henne i sommar. Givetvis ska det bli roligt att träffa er och de andra illrisarna oxå. ;-)

Madde
0

Tar ni med Kola till viskafors??? Eller får hon stanna hemma då?

Faxlin
0

Kan väl vara skojigt om hon följer med tycker jag. Fast det är klart, det hänger väl på hur hon finner sig till rätta.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Ammi: Ja, och undertiden har hon sin nalle att gosa med. hihi

Ja det förstår jag. Va det länge sen ni träffa henne? Det ska verkligen bli kul att komma och hälsa på er =)

Madde: Ja vi kommer att ta med henne om allt har gått bra hem hemma. Det är ju ett tag kvar dit. Men hon kommer följa med på utställningen. Skulle ni dit?

Åsa: Ja precis =) Men självklart vill vi att hon ska få fler vänner, så vi får hoppas på att hon kommit till rätta här hemma =)

Madde
0

#21: Det blir ingen utställning i stockholm för våran del. Vi försöker spara lite pengar till chile bland annat. Och nu har vi gått och hittat ett hus som vi vill köpa. =)

Faxlin
0

Ohh, det huset har jag fått tjuvkika på. Skulle såååå gärna vilja ha det. Måste vara mitt fröm hus. Ja, om man bortser från herrgården jag ville köpa för ett par år sedan men inte fick för gubben. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Kan sätta in en länk under ett nytt inlägg så kan alla få se det. =)

Faxlin
0

Jaa, gör det så får alla se vad snyggt det är.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Madde: Okej, men då hoppas vi att hon kan följa med ner till Viskafors så ni får träffa henne där =)

Åhh vad skoj. Vi har också titta runt lite. Även fast det inte är aktuellt förren om ett par år.

sofie
0

En bild på en sovandes Kola

Faxlin
0

Mmmm, man blir trött av att flytta och gå promenader;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

#26: Vore jättekul och få träffa kola. =)

Vi skulle inte ha hus för 2 veckor sen men så såg vi huset på nätet och sen var vi sålda. =)

Faxlin
0

haha, tänk vad saker kan ändra sig när rätt objekt dyker upp.
Jag skulle inte ha någon hane jag heller. Men, ja se så det kan bli. hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

En bild på kola och tara när dom myser hos manfred.

Faxlin
0

Men det såg ju riktigt gemytligt ut mellan töserna ju.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Ja dom låg så i en tjugo minuter iallafall. En väldigt bra början.

Faxlin
0

Visst är det en bra början. Verkar som om det här går bättre än vad jag trodde det skulle göra. Vilket bara är positivt. ;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

Ja verkligen. Hon verkar ju inte ha något i mot dom, utan det är mest att allt är nytt så hon är lite rädd och osäker.

UlrikaD
0

Jag hoppas verkligen att ni tar med henne till Viskafors. Skulle vara jättekul att få träffa henne "på riktigt"!

sofie
0

rikki: Ja det kommer vi nog göra. Kom på att jag måste fråga Anna carin och Emelie först om det går bra att ta med en till =)

Madde
0

Det är säkert inga problem och ta med henne ska du se. Säg bara till att ni har 1 iller till helt enkelt. =)

sofie
0

Jag har skrivit ett mejl till dom. Men jag tror inte heller det ska vara någe problem =)

klarsferrets
0

Inga problem Sofie . Det viktigast är att iller är full vaxinerad och att illern inte är brunstig . så Kola är hjärtligt välkommen hit till Viskafors.

Malena
0

Åh vilken underbart söt tjej!! Hoppas att allt går bra med henne!! Hopppas att vi ses på träffen i Viskafors, Jag ska inte heller åka till utställningen i Stockholm har tyvärr inte råd. men får ju träffa många underbara illermänniskor på träffen åh vad jag längtar!!

elinn
0

Vad roligt för er att det verkar fungera bra med Kola =)

Hur har natten varit då, något bråk??

sofie
0

Klarsferrets: Okej vad bra. Då kommer Kola följa med =)

Madde
0

Åh vad kul att få träffa KOLA. =)

sofie
0

Malena: Det hoppas vi med. Men det verkar ju gå ganska bra här hemma =)  Ja det borde vi ju göra, det är ju inte så långt kvar till träffen. Det ska bli jätte skoj att komma ner oh träffa massa illermänniskor.

Elin: Ja det är jätte skoj. Så vi hoppas att det bara blir bättre och bättre =)  Hon fick sig en stor kaninbur igår som vi har lagt in mat och vatten skål och toa sen fick hon en egen sovkoja. Så hon har sovit där med sin nalle inatt. Har inte hört att nån har varit där och bråkat med henne utanför heller. Har vart jätte lugnt =)

Faxlin
0

Så roligt att läsa att allt går bra för henne. Detta var kanske det bästa som kunde hända för hennes skull.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Ja vi hoppas verkligen att hon ska trivas här och allt ska funka bra. Man har redan blivit fäst vid henne. Hon är så gosig och mysig.

sofie
0

Idag har Kola sovit och sovit. Nyss va hon uppe och speja lite vid bur öppingen. Och sen la hon sig igen. Så dagen har vart väldigt lugn. och dom andra kollar lite när dom går förbi.

-eM-
0

Blir så glad när jag läser att det går bra med Kola. Saknar henne. -Torkar en tår- Hon är så fin. Johanna saknar henne med, vi pratade med varandra idag. Bara Kola prat. Hon är evigt saknad.

sofie
0

-em- om du ska på utställningen så får du ju träffa henne där =)

Jag har skickat mejl till dig.

sofie
0

Nyss traska Kola lite försiktigt ut från buren. Sen gick hon in i sovrummet där alla dom andra låg och hon va och gick väldigt nära dom. Men hon verka inte va rädd och dom andra sov så dom märkte henne inte. Sen in i vardagsrummet igen och hallen. Sen blev det buren igen. Men jag blir så glad för det lilla =)

AmmiG
0

Flört Jätteroligt att läsa! Underbart att hon vågade gå nära dom, det lovar mycket gott framöver. Kanske inte behöver dröja så jättelänge, innan hon kommer in i gänget.

Faxlin
0

Det glädjer mig att det går så bra för er. Så skojigt att läsa om henne och hur hon sakta men säkert kommer in i eran familj.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Vi har fått en liten utbrottstjuv här hemma. Hon öppnade luckan till buren själv. Och nu har hon tassat runt väldigt länge. Hon är och gör hallen osäker just nu =) Skorna är roliga och sen går hon och luckar på dom andras sovställen. Men jag är super glad att hon har börjat gå ut och tassa runt så mycke. Kommer lite bilder snart som jag tagit under henns upptäcksfärd

Madde
0

Vad kul att hon börjar känna sig mer säker hos er. =) Det är ett gott tecken.

Faxlin
0

Ser verkligen fram emot bilderna

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Jag med! och säkert -eM- oxå!

sofie
0

Nu kommer det bilder =)

sofie
0

mer…

Faxlin
0

haha, ja det gäller att undersäka allt. När man kommer nyinflyttad ju. hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

ännu ett

sofie
0

och ett till..

sofie
0

mera…

sofie
0

och det sista…Och på den stolen ligger hon nu och sover

Faxlin
0

Hon är en riktig söting.

Jag vill också ha en pastell tös juuuu.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Glad  det kommer nog bli en liten pastell tös till dig i sommar .

Faxlin
0

mmm, man kan ju bara hoppas;-)
Försöker med alla krafter föra en psykologisk dialog ner till Skåne med Cayenne. Men får inte så mycket svar faktiskt. hihi

Audiatur et altera pars

Nettan
0

Är det bara jag som blir godissugen när jag läser fotonas namn?

Mmm.. en kolastol.. eller en kolaytterdörr…mums.. Räcka ut tungan

-eM-
0

Nettan usch varför sa du så där :) Sitter i skolan med godisabstinens.

elinn
0

Vad härligt att höra att Kola verkar trivas hos er och börjar bli lite mer "framåt" =)

Hoppas att allt ska fortsätta lika bra som hittills…

AmmiG
0

Härligt att hon kan lägga sig i stolen och sova en stund, istället för att gå till buren. Blir jätteglad över hennes framsteg. Flört

sofie
0

Ammi: Hon la sig i Örjans transport bur också igår. Och när det va dags att sova och jag lagt henne i buren gav hon mig små sura blickar. Så varje gång jag gick börbi fick jag en sån. Men då ville hon iallafall vara ute mera =)

Faxlin
0

haha, ingen kan se så sur och förorättad ut som en iller. *fniss*
Ser framför mig hur hon blänger på er. hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

Ja man få lite dåligt samvete när man får såna blickar. Men det va ju för hennes eget bästa, så man får tänka så =)

AmmiG
0

Om hon lägger sig i Örjans bur igen, kan du låta henne ligga kvar. Kanske har hon hittat sin första kompis. Glad

Det kan hända att hon kommit så pass långt, att hon vågar ligga kvar även om Örjan kommer. Vill hon inte stanna, så kan hon gå därifrån eller så flyttar du henne ifall det blir bråk.

sofie
0

Örjan gick dit igår och då började hon pipa så han gick in men kom lika fort ut därifrån. Sen traska han vidare. Och hon låg kvar.

AmmiG
0

Låt honom göra sina visiter, även om hon piper. Till sist slutar hon nog pipa. Lite synd att hon tar hans transport, men jag tror att han kommer att stanna med henne till sist.

Det hade varit skillnad om hon jagat bort honom och varit elak, men det får jag inte intrycket av att hon är.

sofie
0

Ne det är hon verkligen inte. Så det blir nog bra med tiden.

Lägger upp lite bilder som jag tog nyss på sötnosen.

sofie
0

och ett till

AmmiG
0

Hon ser så go ut där hon ligger och vilken mysig leksak hon har.

-eM-
0

Jag glömde ge med Kolas kyckling! Känner mig jätte hemsk. Måste nog skicka han till er för hon verkligen älskar den. Dessutom kommer hon på inkallning om man har den och piper på den.

AmmiG
0

-eM-: Du behöver inte känna dig hemsk! Har du något foto på kycklingen, så vi får se hur den ser ut?

Kommer på inkallning, när man piper. Låter precis som en bekants iller, hon gick lös ute och kom när dom pep med en speciell pipis.

sofie
0

Ammi: Ja vi köpte den till henne på båten när vi va på väg hem.

-eM- Piper den som musen gjorde? Vi har en pingvin som låter så.

-eM-
0

Ammi: Nej tyvärr har jag ingen bild, men kan ju kanske fixa en. Kola har rymt ut genom ett förnster 2 gånger och när Johanna gick ut och pep med kycklingen i paniken så kom Kola lugnt fram och undrade var det var.

sofieManne: Ja lite liknande, testa om hon reagerar på den. Annars älskar hon verkligen sin kyckling och den är så tunn och smal så den ska nog gå att skicka på posten.

Madde
0

Jättekul och se bilderna på kola och höra berättelser om hur hon aklimatiserar sig hemma hos er. =) Det verkar ju än så länge gå otroligt bra.

AmmiG
0

#83 Va kul, hoppas den fungerar på henne och att hon blir lika förtjust i den som i kycklingen. Glad

#84 Det är jättebra när dom har någon favoritleksak som piper. Det är som du skrev bra att ha om dom smiter. Klappa om Malolo och Tadashi. Ammi

-eM-
0

Ammi: *klappar* Skrattande

AmmiG
0

-eM- fortsätt klappa…här är en bild på Kola som valp.

AmmiG
0

Kola närmast, den andra ljusa är Legolas (nasseillers kille), sen några andra syskon.

AmmiG
0

och ett till. En av silvertomtea i förgrunden, sedan Kola och Legolas till höger.

sofie
0

-eM- hon reagerar inte så mycke på den, så om du har möjlighet får du gärna skicka kycklingen till henne.

Ammi vilka söta bilder. Är det okej om jag knycker dom?

AmmiG
0

Visst får du knycka dom, dom finns på CD:n ni får med er, när ni kommer och hälsar på i sommar.

sofie
0

Okej vad bra =)

sofie
0

Åhh, idag är första dagen Kola har velat leka. Hon springer och jagar bollar och studsar. Hon attackerar även kuddar och fotöljer =) Och hon springer runt som en liten toka. hihi

Madde
0

Kul att hon vågar lite mer idag. =) Det verkar gå riktigt bra för er där hemma. Superkul. Ser fram emot att träffa er i viskafors. =)

Faxlin
0

Skojigt att höra att det bara går frammåt för er och Kola.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Ja det är verkligen super skoj att hon vågar mer och mer. Och nu ligger hon och sover i en fotölj =)

AmmiG
0

Låter som om den egna buren och promenaden med Örjan, ökade hennes självförtroende. Jätteroligt att hon funnit så mycket trygghet, att hon lägger sig och sover i en fotölj, isf. sin bur eller en trpt.bur.

-eM-
0

Ammi, när jag tittade ordentligt på Kola så tycker jag att hon skulle kunna vara en pastell tomte, det ser ut så när man tittar på hennes tassar tycker jag. Tror du att det skulle kunna vara möjligt? Hon är ju så ljus så man ser det lite otydligt, och jag har ingen bild på det, men kanske Sofie och Manne kan ta en där det syns? :)

-eM-
0

Titta på bilderna dom lagt in här. Tittade på dom nu och på vissa syns det att hon har vita tassar.

Faxlin
0

Måste vara superskojigt för dig -eM- att det går så bra för Kola hos Sofie och Manfred. Vet ju vad du hade problem innan du tog beslutet och vad du funderade på vad som var bäst för alla tre tjejerna. Tummen upp och en rosenbukett till dig för att du tänkte på töserna först och dig själv sist.
Kram

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Du är för gullig Åsa! Klart jag måste tänka på dom i första hand, dom är ju mina små vildingar och jag tror att Kola har det jätte bra hemma hos Sofie och Manne.

Faxlin
0

#102: Tyvärr -eM- är det inte alla som tänker på djurens bästa först, eller ens överväger att ett beteende kan ha med personligheten mellan olika individer att göra.
Sedan tycker jag det verkar så helt rätt med att hon hamnade hos Sofie och Manfred, ser fram emot att fortsätta läsa om hennes framsteg där. Likaså om dina och Wilmas.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Idag har Kolas bur vart stängd. Hon har börjar vilja vara ute nästan hela tiden. Det har gått bra. Det har inte vart nått stor bråk mellan nån och nu ligger hon och sover i sängen. Hon piper fortfarande då och då. Men det känns som hon gör framsteg hela tiden.

-eM-
0

Vad roligt att höra! Är alla tillsammans nu eller går hon bara med karln :)?

-eM-
0

Ammi: Läs inlägg 99# och 100#

SofieManne, jag ska skicka kycklingen till er, men skickar allt samtidigt..

AmmiG
0

#106 Jo, det ser ut som om hon är tomte. Men om hon är hel eller halvtomte är svårt att se på de bilder som finns i tråden.

Faxlin
0

Super skojigt at höra att det går frammåt för tjejen.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

-eM- och SofieManne: Anna Carin skulle kanske kunna titta på Kola, för hon skulle ju med på träffen. Då kan vi få veta om hon är hel eller halvtomte. Själv kommer jag inte att träffa Kola förrän senare i sommar och det ska bli superduperkul!

sofie
0

-eM- Hon håller sig fortfarande mest för sig själv. Och när  Tara och Göris vill leka så tycker hon det är lite otäckt än. Men hon bryr sig inte så mycke när hon går runt och dom andra är i närheten. Och det tycker vi verkar positivt så hon inte går till attack. Det låter jätte bra, hon har fått en liten tröst igelkott nu som piper och den gillar hon.

Ammi: Ja det skulle hon ju kunna göra. Då får vi reda på vad hon är några veckor =) Det ska bli så kul att komma till Gotland i sommar =)

AmmiG
0

#110 Det är klart positivt att hon är med och traskar runt, fast dom andra också är uppe. Med tiden kommer hon nog att börja leka med Tara och Göris.

Ska bli kul att höra vad AnnaCarin säger. Hon var så extremt ljus pastell som valp, så jag tror inte hon reggades som tomte.

-eM-
0

Jätte bra att hon inte går till attak för det var ju det hon gjorde här hemma. Kanske det var bra för henne att komma till ett helt annat ställe där hon inte kände någon. Kanske hon såg mig som sin egen eftersom hon träffat mig så mycket ensam och att hon såg dom andra som rivaler. Det är en fråga man aldrig kommer at få svar på tyvärr..

Vad roligt att få veta om hon är en pastelltomte eller ej. Jag tror nog att hon är det.. :)

Krama Kola massor från mig..

Faxlin
0

Ja, från det jag sett på kort av henne tror jag också hon är en pastell tomte faktiskt.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

-eM- Med tanke på hur Kola var mot dom andra. Så kan det mycket väl handla om att hon ville ha dig för sig själv och därför försökte jaga iväg Malolo och Tadashi.

Som det ser ut, så verkar allt ha löst sig för alla tre tjejerna. Vilket är din förtjänst, eftersom du satte tjejerna före dina egna önskningar och omplacerade Kola. Rosor och kramar från oss på ön.

sofie
0

-eM- Ja det känns verkligen super skönt. Vi får hoppas på att hon inte börjar med det senare heller. Vi kramar Kola massor från dig.

sofie
0

Madde: Jag skriver här eftersom jag skrivit här på sistone =) Det går bra för Kola. Hon är inte i buren om dagarna då vi har stängt den just för att hon ska börja va mer i närheten av dom andra. Hon är fortfarande pipig om nån kommer för nära henne i bland. Men hon går runt och går inte till attack mot nån av dom. Vilket vi känner är väldigt positivt. Dom leker inte med varann eller nått sånt. Men det kommer att komma det också. Hon gör sina framsteg i lugnt tempo =)

Faxlin
0

#116: Man ska skynda långsamt precis som ni gör. Att hon piper betyder att hon är rädd. Tror hon behöver se att de andra pälsarna inte är farliga. ;-)
Tycker det är superkul att hon kommit till er och att det går så bra som det gör.

Audiatur et altera pars

Madde
0

#116: Det går jättebra att skriva här inne. =) Vad kul det är att höra hur det går för er och kola.

sofie
0

Ja det bästa är om hon får ta allt i sin egen takt. Hon kommer märka med tiden att dom andra inte ska äta upp henne =)

Vad roligt det tycker vi med. Hon är så gosig av sig och sover gärna i sängen hos oss =) Dom andra är inte så kelsjuka av sig.

-eM-
0

sofieManne: Ja hon är verkligen jätte gosig! Jag är så glad att hon hamnade hos er :)

sofie
0

-eM- Det glädjer oss att höra =) Och vi är jätte glada att det blev vi som fick ta hand om henne.

-eM-
0

Hur går det? :D

Faxlin
0

Exakt, håller med -eM- nu vill vi höra Kola skvaller igen.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

och bilder på skönheten är aldrig fel!

Faxlin
0

hehe nej, bilder kan man aldrig se för många av.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Jag tycker det går väldigt bra. Hon vill inte va i buren längre. Men hon får faktiskt sova i den eftersom hon fortfarande är lite rädd. Men hon har verkligen inga problem med att lägga sig på nån av dom andras sov platser. Då är det iofs ingen annan där men ändå. När vi va på promenad sist så vågade hon gå fram till stället där dom andra va. Även fast dom va utsprida så va det ett framsteg. Och nu har hon fått sig en sovtub som Tara vann. Den gillar hon =)

Ska hitta lite bilder som jag lägger upp strax.

Faxlin
0

Ser fram emot dem. Så skojigt att höra att allt utvecklar sig fint för tösen och er.

Audiatur et altera pars

sofie
0

nu kommer lite bilder på sötnosen.

sofie
0

ett till…

Madde
0

#128: Det var en riktigt söt bild. Ser ut som en liten docka nästan.

sofie
0

och det sista

Madde
0

#131: Jättesöt när man ser henne framifrån =) Den andra var oxå fin.

Faxlin
0

Ohh, vilken sötnos.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

SofieManne: Vad roligt att höra att det går bra för henne! Har inte fått tag på Johanna än, men så fort jag fått det ska ni få alla papper!

Jätte fina bilder!

sofie
0

-eM- Okej det låter bra det =)

AmmiG
0

sofieManne: Underbara bilder på tösen! Längtar efter att träffa henne!

-eM-: Hälsa Johanna att vi hoppas på att få träffa henne igen.

FundersamNär vi nu lyckas ta oss till holmen någongång. Har ju lyckats dåligt hittills. Generad

-eM-
0

Ammi: Det ska jag göra och jag kan meddela er att hon är fortfarande aktiv inom illerivet här på ön fast hon inte har någon iller. Så jag tror säkert att hon vill träffa er om ni kommer hit!

AmmiG
0

-eM-: Jätteroligt att hon håller på fortfarande! Ska bli roligt den dagen vi lyckas med att komma iväg till holmen! Skrattande

Madde
0

Hur går det med Kola nu för tiden då? Börjar hon bli modigare??

-eM-
0

Ja hur går det med allt?

sofie
0

Ja förlåt att jag inte uppdaterat. Hon verkar ty sig åt Göris nu. Vilket är väldigt roligt och igår tror jag hon ville leka med Tara men eftersom hon pep samtidigt så kan jag inte helt avgöra. Men det såg ut som det va lek. Och när Tara sprang iväg och Örjan kom så hoppa Kola på honom. Men dom är så vana vid att när hon piper är rädd så dom blir lite förvirrade. hihi. Men jag tycker det går bättre och bättre.

Madde
0

Det låter ju bra att det börjar bli bättre. =)

-eM-
0

Ingen fara Sofie, tror alla förstår dig. Men vad roligt att det går bra och att hon börja infinna sig. Pratade just med Johanah och vi ska försöka fixa ihop paprena nu så fort som möjligt!

-eM-
0

Har du några nya uppdateringar om prinseskolan?

sofie
0

Det går bra. Nu har vi tagit bort buren helt. Och just nu ligger hon i samma koja som Tara. Tara ligger ovanför henne i en hängmatta, men helt klart framsteg =)

Madde
0

Men vad skönt att hon vågar ligga och sova med Tara. =) Snart kommer hon att springa runt som herren på täppan. Räcka ut tungan

AmmiG
0

Va roligt att hon ligger på samma ställe som Tara. Även om det är på "olika våningar", går åt rätt håll och det är ju bra.

Pussa hela gänget från mig! Ammi

sofie
0

Ohohoh vet ni vad. Jag hittat Tara och Kola  sovandes tätt ihop. Men dumma jag råka väcka Kola, då börja hon pipa lite. Men det såg ut som hon krypit upp till Tara =) Det pips lite då och då men dom verkar ligga kvar.

AmmiG
0

Det är lätt hänt att man väcker dom, hon lugnar sig nog snart ska du se. Det var nog bra att ta bort buren, nu när hon hade börjat vara ute mer. Glad

Faxlin
0

Ohh, vad skojigt. Att de sover ihop är ett stort framsteg.
Så skojigt att läsa om hur det går för er.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Jätte roligt att höra! Sakta en säkert verkar hon göra si hemmastadd.

Madde
0

Hur går det med kola??? Snart får man träffa henne och resten av familjen + husse och matte såklart. Det ska bli riktigt kul. =)

sofie
0

Tänkte uppdatera lite om hur det går för Kola.

Jag tycker det går bra. Hon piper inte lika mycke längre. Och hon kan va nära dom andra utan att pipa. Hon sover fortfarande själv, men Tara ligger precis ovanför i en hängmatta. Hon har inte börjat leka med dom andra heller, men det kommer det också. Hon vågar gå runt som hon själv vill. Och hon leker och har sig. När vi har vart ute med dom så har hon nästan inte bryt sig om dom andra alls. Jag tycker hon gjort väldigt många framsteg och mer kommer det bli :)

Just det, jag tycker det verkar som hon fått vinterpäls. Hon har fält väldigt mycke. Men nu har den blivit tjockar tycker jag. Kan hon ha bytt till vinterpäls?

sofie
0

En bild till

sofie
0

Och ett till

AmmiG
0

Vilka framsteg hon gör. Börja leka med dom andra, kommer hon att göra så småning om. Hon ser verkligen fin ut i pälsen, men även om jag tycker den ser väldigt tät ut, så jag har lite svårt att tro att hon skaffat vinterpäls igen. Skulle förr tro att hon har en tät sommarpäls. Hon behöver ju inte fällt klart ännu, kan ju avstannat om vädret ev blivit kyligare igen hos er.

Fina bilder på en fin flicka.

Kola med nallen: Man ser riktigt hur roligt hon har när hon leker.

Faxlin
0

Vilken liten söting ni har fått där. Känns skoj att det går så bra för er.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Åh, jag blir så glad :) Sötisen..

sofie
0

Imorse ville hon leka. Och hon skulle leka länge.  Fick hämta tillbaka alla bollar ett antal gånger. Hon va så gullig. Hon låg under fotöljen så skicka man iväg en boll och hon efter. Ändra så hamna den i illermotorvägen eller underfotöljen. Och hon va redo att hämta nästa när hon stack ut nosen från fotöljen. Så höll vi på.Men det är kul att se henne leka för då vet man iallafall att hon mår bra.

sofie
0

Ikväll stoppa jag Kola och Tara i ett bad. Skulle kolla Taras mystiska svans. Och eftersom Kola tyckte det va kul att bada sist så kunde dom två få simma runt tillsammans. Det gick jätte bra. Dom låg och flöt brevid varann och Kola pep inget alls. Dom la huvudena på varann utan att försöka bitas eller nått. Sen när jag hade badat Tara så stod Kola och "vänta" utanför badrummsdörren. Och när Tara sprang in i motorvägen och åla sig tog Kola andra vägen och när Tara närmade sig så baka Kola bara utan att pipa. Det känns som det är en lite bättre "stämning" mellan dom nu efteråt :)

Faxlin
0

Skojigt att det går frammåt för tjejerna. Var nog det bästa som hänt att hon hamnade hos dig både för henne och Malolo och Tadashi.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Ja, jag är så glad att hon hamnade hos er! Var nog det bästa som kunde hända henne.

Har ni inga nya bilder på sötnos?

Pussa massor från mig..

AmmiG
0

#160 Vilka framsteg jag får läsa om! Gläder mig verkligen att Kola anpassar sig mer och mer för varje dag.

sofie
0

Nyss så skulle Tara vara med och kolla vad jag gjorde. Och sen kommer Kola strax efter. Och går och börjar nosa Tara i rumpan och så stod både och kolla vad jag gjorde, utan att pipa. Helt lugn va Kola. Men sen trodde Tara att dom skulle leka. Så du börja Kola pipa men vad dom gjorde vet jag inte för dom sprang in i vardagsrummet och det sluta pipa. Skulle kolla vart alla va och då hitta jag Kola i hängmattan där Tara brukar ligga. Det är helt klart  bättre stämning mellan dom två :)

AmmiG
0

Glad Roligt, det går sakta men säkert framåt hela tiden.

sofie
0

Vet ni vad??? Hihi. Göris hoppa ner i korgen och la sig för att sova. Efter en stund börja jag fundera på vart Kola va. Hon borde ligga i korgen tänkte jag. Jag kolla ner under hängmattorna och där nere ligger en sovande Göris och en förvånad Kola. Kola pep inte när Göris hoppa ner eller när hon upptäckte henne. Tog kort på dom två =) Jätte skoj att Kola inte pep utan låg kvar där.

-eM-
0

Åh vad roligt! Snart är dom nog bästisar. Det tar sin lilla tid, men det går framåt hela tiden. Och papprena och kycklingen, ni ska få dom. Är bara det att Johanna och jag inte träffats än. Fy på mig! Men vi ska försöka se till att det blir fixat under juni. Och nu är hon reggad på erat namn i Illervänner.

Faxlin
0

Oh, vad kul att hon inte protestrade, och att hon låg kvar. Fint att se kort på tjejerna ihop.
Tycker det är så roligt att du skriver och uppdaterar hur det går hemma hos er.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Kolas personlighet börjar komma fram mer nu tycker jag. Hon har sprungit runt och busat hela kvällen, och hon är överallt. =) Jätte kul att se. Har föröskt hinna få kort på henne men, men det är knappt man hinner. hihi.

Men här kommer några nya kort på tösen.

Faxlin
0

Hon är så söt eran lilla Kola.

Audiatur et altera pars

elinn
0

Håller verkligen med dig Åsa att hon är otroligt söt Kola.

Härligt atthöra att hon gjort sig mer hemmastadd och fått mer självförtroende =)

AmmiG
0

Det är så roligt att få följa Kola, hon har blivit en fin tös. Fick ju förmånen att se henne växa upp som valp, innan hon lämnade mamma Stella.

sofie
0

Nu kommer resten av korten :)

sofie
0

och ett till

MimmieM
0

Kola är nog en av de vackraste illrar som jag sett :) Näst efter Olliebollen då ;)

Carpe Diem

-eM-
0

Ja Kola är jätte fin :)

sofie
0

Tackar.

Kola är taskig mot Bianca, när Bianca vill leka. Kola har lagt sig mitt i illermotorvägen så när Bianca kommer farandes där i så tar det stopp. Och Kola vägrar rubba på sig. Så Bianca visar tänderna men Kola bara ligger där. hihi. Men Kola piper inte eller är dum mot henne. Tror hon bara vill retas lite.

Faxlin
0

haha, hon är en retsticka med andra ord. Skönt att hon inte är rädd eller dum mot henne i alla fall. hihi Ser framför mig hur det tar tvärstopp mitt inne i röret, lagom när hon fått upp en riktig speed dessutom.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Så brukar våra göra, när dom leker i motorvägen. En variant av "Herre på täppan" verkar det som, när man ser dom. Skrattande

sofie
0

Ja det va en rolig syn och se lill tösen försöka med allt för att få Kola att flytta på sig. Och Kola tog upp hela röret så förbi kom hon inte heller. hihi. Det är super skönt att hon tog Bianca så bra. Hon har ju nyss börjat känna sig hemma.

AmmiG
0

Kanske att Kola och Bianca fann varandra, just för att Kola precis börjat känna sig hemma och inte riktigt hunnit in i gänget.

Faxlin
0

Exakt de två nykommlingarna tyr sig till varandra liksom. ;-)
Hur som helst så skojigt att det går så bra.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Nu kommer några bilder på Kola. Kolla in pälsen.

sofie
0

och ett till. Bilderna är lite suddiga.

Faxlin
0

Vad fluffig hon såg ut. Såå söt tjej är hon.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Ser pälsen ut så där hela tiden! Ser rätt roligt ut, som om hon skulle ha flera kragar på sig.

sofie
0

Ja det är därför jag tycker den är så tjock pälsen. Det brukar se ut så nu när pälsen har blivit tjockare. Hon är verkligen en riktig liten pälsboll :)

AmmiG
0

Tänker hon skaffa vinterpäls redan! Förvånad Hon ser väldigt charmig ut i sina "kragar".

sofie
0

Hahaha hon tyckte det va så kallt när hon kom till sverige ;)

Men hon är riktigt charmig i all päls och sina kragar det håller jag med om Ammi. hihi

Faxlin
0

haha, undrar hur hon kommer se ut i vinter. ;-)
Ni kanske får en angora iller med stå päls. ;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

Kola går jätte bra ihop med Bianca. Bianca skulle till veterinären idag så då fick Kola åka med som sällskap. Manfred sa att dom bara hade bråkat lite. Men Bianca vill ju leka hela tiden och det vill inte Kola. Men dom hade sovit tät ihop :)

Madde
0

Det är ju jättebra att det går bra med bianca och kola. =) Kul att dem sover ihop.

sofie
0

Lite uppdatering om Kola. Hon leker väldigt mycke med Bianca det är full rulle på dom två. Väldigt kul att se. Hon har sovit med Örjan några gånger nu. Och idag så hitta jag en hög på tre stycken illrar som innehöll Tara Kola Bianca sen kom Örjan och la sig. Göris är lite sur på Kola för att hon sovit med Örjan tror jag. Det är ju faktiskt hennes brorsa tror jag hon tänker. Men det är inge bråk längre. Tara får fortfarande inte hoppa på henne och leka men det har hon lärt sig nu. Kola är framåt och lekfull och gosig. Ska lägga in lite bilder också.

sofie
0

nu kommer det bilder

sofie
0

och lite mera

sofie
0

och lite till

sofie
0

och mera

sofie
0

en hög till

sofie
0

örjan och kola

sofie
0

tara och kola

sofie
0

och det sista nu

Faxlin
0

Så skojigt att få följa henne här inne. Glad över att få se henne i Småland också. ;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

Lite nya bilder på Kola. Hon har börjat förstå att det är mysigt att ha nån att gosa med :)

-eM-
0

Åh vad sött! Mera bilder meera!

sofie
0

dom två töserna igen.

sofie
0

Kola med sitt gosedjur

sofie
0

Och det sista. När man vill ha lugn och ro tar man sitt gosedjur och kurrar ihop sig och så sover man. hihi

-eM-
0

Oj så mörk hon är.. Och fin :)

sofie
0

Det är nog bilden som luras lite där. Men hon har fortfarande sin "rand" på ryggen. Du kommer tro att vi svälter henne här hemma när du får träffa henne. Hon har gjort sig klar för beatchen NU när sommaren är slut. Hon börja fälla nu i augusti.

sofie
0

Det går fortfarande bra här hemma. Göris brukar vilja retas lite med henne. Och som den lilla prinsessa Kola är så blir hon jätte sur och piper ;) Kola, Bianca och Tara är som dom tre musketörerna. Dom sover väldigt ofta ihop och det leks.

-eM-
0

Okej, vad roligt att höra! Skönt att hon skaffat sig vänner. Det är som här hemma, nog retas Tadashi lite med klenis Malolo ibland, men det går jätte bra för det.
Jag vet hur hon blir. Man tror nästan att hon är sjuk så klen hon blir när hon byter päls.

sofie
0

Ja det är så skoj att se när dom där tre far fram :) Hur går de med Wilma nu? Okej det va bra att veta. Men brukar hon va så sen med fällningen?

sofie
0

Nu har Kola och Tara verkligen blivit vänner. Hela dagen igår gick jätte bra  och idag har dom två sovit ihop. Och för första gången har Tara kunnat leka med henne också utan att Kola piper. Så nu är det full fart på Bianca Kola Tara. Och alla hoppar på alla. Hihi. Det är verkligen jätte skoj att dom tre har fått sånt band till varann.

Faxlin
0

Ohh, vad roligt att höra. Har ju följt tjejerna ett tag nu och sådant här gör en lite extra glad.

Audiatur et altera pars

Madde
0

#213: Vad skönt att de har blivit vänner. Det finns igen skönar känsla än när man ser hur bra de gillar varandra. =)

-eM-
0

Hihi, Kola sötisen. Hon var sååå duktig på träffen också. Gick ju jätte bra att träffa andra illrar.

sofie
0

Ja det är en jätte skön känsla verkligen. Man bara sitter och ler när dom far runt tillsammmans.hihi

Ja på träffar är hon jätte duktig. Hon har nog aldrig gömt sig utan hon brukar springa runt och ha sig :)

sofie
0

*Putt*

Flisa
0

helt underbar..

-eM-
0

Hur går det med kyckingen? Skrattande

sofie
0

#219 Ja visst är hon :)

#220 Jo det går bra, den är omtyckt av alla här hemma. Dom blir som galna av den :)

-eM-
0

Kan tänka mig det :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.