Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 861 ggr
beau89
0

Iller i skåne?

Hej!

Jag har nu letat ett bra tag efter en liten Iller valp i skåne, men ingen tur.

Så jag undrar om någon vet någon, eller någon uppfödare i skåne?

Jag är seriös, och har velat ha en Iller sedan många år tillbaka, men har inte haft möjlighet försen nu!

JossanH
0

Valpsäsongen drar inte riktigt igång än. Valparna brukar vara lev klara framåt sommaren.

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiselottLindell
0

Skicka ett pm till mig så kan jag hänvisa några uppfödare här nere

Mvh
Liselott

Trollmusen
0

Jag och en som kallar sig satmaran här inne (var vet jag inte) har uppfödning här i Skåne. Sen finns även Mellanhedens illeruppfödning i Malmö, men jag tror hon har lagt det på is, iallafall för tillfället,  sen om det finns fler vet jag inte.

Jag själv bor i Helsingborg, men jag ska dock inte ha några valpar i år då jag inte har någon. Kommer ev att köpa en nu i vår, och då kanske ta valpar till nästa vår. Men änså länge är detta bara på planeringsstadiet, och det beror på vad jag hittar som inte är släkt med min hane på nått vis alls.

Satmaran
0

Du är så välkommen att höra av dig till mig.

Visserligen har vi kanske för många intresserade i år, men vi tar gärna emot besök, för att de som har ett genuint intresse ska få en chans att känna och gosa med en iller. Känna på hur ett hem kan lukta med en brunstig hane i huset osv ;) Hit har det kommit folk som bara vill gnugga sitt ansikte i en iller, för att ta reda på om allergin tillåter :)

Ju mer man vet, desto bättre matte/husse kan man bli :)

Skicka ett pm. Vi bor i centrala Malmö.

Lillan