Oliver kräks
Är lite fundersam över en sak här hemma.
Oliver har gjort det till en vana att väcka "mamma" 05:50 varje morgon. Och eftersom jag absolut superälskar de små pälsklingarna så kliver jag upp en stund.
Det som hänt de senaste två mornarna är att Oliver har spytt.
Han blir väldigt glad när jag vaknar och han springer efter mig vart jag än går.
Kan det vara så att han stressäter på morgonen och det är därför som han kräks?
Han är superpigg annars och äter och dricker som han ska, bra avföring och allt sånt.
Jag är inte orolig.
De flesta djur kan ju kräkas om de äter för fort.
Men jag ville bara kolla lite mer er.
Ojdå!
Här har han aldrig kräkts som jag har sett. Varken när han gör det eller när efterlämningarna.
Är det vanlig mat som kommer upp eller bara vätska/skum? Har du gett honom nått annat än torrfoder när han spytt?
Sara

Han har aldrig kräkts så länge jag har haft honom heller, hoppas det inte är något galet med honom.
Carpe Diem

Det är bara mat som kommer upp. Men han kräks bara en gång, och sen är det bra. Liksom.
Jag tror på lite stress bara.
Jag tänker inte börja oroa mig än, för han är ju pigg och kry, med aptit och dricker bra, som sagt. :)
Jag ger de vitalin utblandat med RC Kitten. Så det kan ju vara så att magen inte är van med RC. Men Zeke har inte reagerat.

De har aldrig reagerat vid foderbyte innan, och inte stress heller på de viset men Oliver kanske är stormförtjust över RC och äter tills han storknad. Eller så är han ovan med bitarnas form och helt enkelt sätter i halsen?
Carpe Diem

Ja, så kan det vara. Det kanske bara är tillfälligt de här två mornarna. Han har ju inte kräkts annars när han äter.
Jag tror inte det är nån fara. Men jag håller koll.

Nu andas vi ut!
Oliver är pigg och kry och har inte kräkts något mer.
tummen upp!
Vilken RC är det han äter?
Babykitten 32 kräks mina av, bitarna sätter sig lätt i halsen eftersom dom nästan inte behöver tuggas.
RC kitten 34 rekommenderar jag helt klart.
När han kräks OM han gör det igen så håll koll på om han verkar ansträngd i övrigt. Har han puffig svans? kommer det upp ngt varje gång han hulkar? Det som kommer upp, är det smält torrfoder eller fortfarande hårda små bitar?
Många frågor :)

Jag har RC kitten 34, men det tycker de inte om. Hittar små "samlingar" med sånt lite överallt.
Så det äter bara sitt Vitalin.
Jag ska absolut hålla koll på allt det där..om det händer igen!
Tack :)
Vilka fulingar!
Blanda ut mindre Vitalin i det så de måste äta RCn oxå när de blir hungriga.
Sara

#9 Absolut! Det ska jag göra imorgon tänkte jag. :)

#9 Absolut! Det ska jag göra imorgon tänkte jag. :)