Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 388 ggr
Tina-A
0

Kan dom vara syskon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis kommit hem med det nya tillskottet :) En superfin och supergo hane.

Vi har funderat lite nu och vi funderar på hur stor sannorlikheten vore att dom faktiskt är syskon? Jag vet inte var någon iller kommer från ifrån allra första början dock.. Men båda är födda i maj 2008. Dom är väldigt lika, dock har tjejen mer vinterpäls nu är hanen. Båda verkar ganska lika i temperamentet.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ceciliaolucifer
0

Omplaceringar som florerar har sällan sitt orginalnamn eller födelsedatum tyvärr. Väldigt många illrar föds dessutom i Maj.

Så jag tror ärligt talat att sannolikheten är väldigt liten.

Men grattis till två helt ursöta illrar :)

sonny76
0

hanen är köpt på  ett zoo i sandviken men vart uppfödarn finns det vet  jag tyvärr inte

Tina-A
0

#1 + #2: Okej. Jo, det är ju väldigt svårt när man inte vet varifrån dom kommer… :)

Ceciliaolucifer
0

#3 Men det spelar ingen roll vad jag tror. Det är dina djur och vill du tro att dom kan vara syskon så gör det :) Man vill på ngt sätt alltid få grepp om sina omplaceringar och ha något att gå på.  Jag förstår det helt och hållet!

Tina-A
0

#4: Nej man kan ju aldrig veta! Kanske är dom det … ;-)

Men jag tycker såklart lika mycket om dom oavsett varifrån dom kommer eller om dom är syskon eller inte :D

Loveferrets
0

Visst var dom lika men det är svårt att säga om dom är syskon eller inte, så länge du inte ska avla så är det lugnt, dom är jättesöta Skrattande

Tina-A
0

#6: Tack! Riktiga sötnosar båda två tycker jag (men jag kanske är partisk, hihi). Nope ingen avel här inte, båda är kastrerade Glad

Loveferrets
0

#6, Okej men de var ju bra, dumt att ta några risker. Klart du tycker dom e sötast i hela världen he he,

Ceciliaolucifer
0

#5 Så rätt så! Alla illrar är lika värda oavsett färg, kön och var dom är födda! :)