Träff i Nyköping den 3 Februari
Träff i Nyköping Lördagen den 3:e Februari med start kl 13.00. Alla är välkomna med eller utan iller.
Träffen är hemma hos mig (sofie) och Manne och våra 6 illrar. Adressen är Östra Kvarngatan 9. Och våra telefonnr där vi nås vid frågor är 073-6534982 och 070-4812237.
Det kommer bli lite fika och sen kommer vi beställa mat. Det blir från en pizzeria och en grekisk kolgrill.
http://kartor.eniro.se/query?streetname=%D6stra+Kvarngatan+9&what=map&asearch=1
Karta med våran adress. Bara att skriva in vart ifrån man åker så får man vägbeskrivningen :)
Vi tänkte be alla som komma att skicka ett pm, med hur många ni blir och hur många illrar som följer med. Senaste den 29:e Januari. Men vet ni redan nu så får ni gärna meddela det :) Vi kommer sätta stop vid 25 stycken anmälda. Mer än så får vi inte plats med här hemma :)
**
Va vänliga att kolla era illrar innan träffen så dom inte har skabb. Eftersom det smittar otroligt lätt så hoppas vi att ni lämnar illrarna hemma ifall dom skulle ha det.
**
oh vad roligt!! ska höra med Joel men jag tror inte vi har ngt planerat den dagen , isf kommer vi :))
Hoppas ni kan komma Hannah :)
åh va kul! hade vart kul om man kunde komma….hmmm
Det skulle va jätte kul om du kunde komma sara :)
åååh, jag vill också komma!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Får jag ett jobb snarast så lovar jag att jag kommer! Men i såfall måste ni hålla tummarna.
#5 Och vi vill gärna att du kommer :)
#6 Då håller vi alla tummar och tassar för att du får ett jobb snarast :)

sarae o holtz kanske kan vi åka i hop i gen om hotlz vågar förstårs hihi

jag vågar allt..om vi kör rätt hela tiden denna gång? :P:P fast rondeller kan ju vara jobbiga ibland..haha

jaja nu ska vi inte va sådana hihi det var väll kul att åka runt i en eller ja 2 rondeller

och speciellt när man åker flera varv i SAMMA rondell ;)

ja men då han vi ju se sånt vi inte han den först rundan hihi

Jag kommer !!! Jag har inte tenta förrän den 6 mars. Wohooo! jag ska få åka på illerträff *lallar fånigt*
Jag åker från Enköping, jag har plats för 3 personer i bilen. Eventuellt så är en av platserna upptagen, måste bara kolla det med den personen först.

jahopp ska kolla jobb schemat då =)

ja just det em Domiino emelie det ska du göra upps har glömt att fråga dig hihi som vanligt

#1 hihi, ja, om ni har extra plats i bilen så vet ni vem ni kan fylla ut det med ;P

Kan man möjligtvis locka upp amhs-illertorg på din träff?? Jag vill ha vitalin ! massa vitalin ! ;-)
jag kommer! Ska bli riktigt skoj, senaste träffen ni hade var ni ju tvugna att lägga dagen efter Tengils kastrering *morr*
Ska kolla hur det ser ut. Men har vi inte något planerat så kommer vi. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#13 Vad kul att du kan komma den här gången :)
#16 Vad skoj att du också kommer, få träffa systeryster :)
#18 Vad roligt att du också kommer :)
#19 Vi hoppas att ni inte har nått annat planerat eller att crille ska jobba :)
Du får hojta till ahms-illertorg nettan. =)))

Vi kommer =) Jag är ledig den helgen så det passar perfekt då =)
Hoppas ni kan komma Madde =)
Åhh vad roligt att ni kommer Elin :) Säg till om ni vill ha sovplats :)

Vi vill ha sovplats det kan jag säga redan nu =)
Men vi får se om vi kommer på fredagen eller lördagen… Men det hörs vi om längre fram =)
åh, ska ni dit med elin. ja då ska vi verklgien hoppas att vi kan komma. Då det kommer så otroligt många trevliga människor dit. =)
Jag kanske kan hämta upp lite strumpor och doolyes då. =) hihi
jag kommer!! Jihuuu!!!… hoppas ida anmält oss till dig sofie!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#24 Okej då vet jag det :)
#26 Vad skoj jossan :) Nej det har hon inte men hon ska komma hit i veckan eller nästa så då kan jag få anmälan muntligt :)
Ni som redan vet att ni kommer kan ju skicka ett pm eller skriva det i tråden och hur många illrar ni har med er osv.
okej, ja då förvaranar jag då (så det inte blir fullt i eran lägenhet) att vi två kommer och jag tar ev med mig triton o hon ev 2 illrar.. vet inte säkert än.. men kul ska det bli iaf!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Sofie, boka in mig o Joel oxo plus en eller två illrar. vet inte 100 % än men vill ju inte att det ska bli fullt :)) det verkr som det ska gå =)
Nu har jag fått svar på om vi kan komma eller inte.
Vi är lediga, chrille jobbar inte och jag ska inte bort någon annan stans. =)
Så vi kommer gärna om inget allvarligt händer. men det hoppas vi inte.
Okej då har jag skivit upp er alla :)
#17 Jag trodde i mitt stilla sinne att alla hade fått sitt behov tillgodosett :-)) Jag tänkte på dom träffar som varit :-))
Om jag kan få min chaufför att styra bilen rätt, om jag får lov för Sofie och Manne, om det finns fler som vill att jag kommer, om jag inte jobbar den helgen……………så ska jag ta mig en fundering
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Jag kan tänka mig att köpa 20 kg på en gång, det beror lite på hur långt datum det är på säckarna.
japp skriv upp oss och 4 mullrar sofie. =)
#33 Gud va roligt Nettan :) Ni är så välkomna så. Det skulle va så kul om ni kunde ta er hit. Så vi håller tummarna för att ni kan :)
#35 Okej då gör jag det. Vill ni också sova här då?
Det tror jag vi vill. =))) Frågan är vilken dag vi kommer bara. =)

jag kommer också. Finns det någon som skall åka förbi Linköping som har plats? Annars så skulle det vara gulligt om någon kunde hämta mig vid någon busshållplats i nyköping =)
#37 okej men det får vi se närmare då.
#38 Vad roligt att du vill komma igen :) Om du inte hittar nån att åka med så ordnar vi så du blir upphämtad här i Nyköping :)

jag kommer att åka från Viskafors .
#38 det är lugnt du kan ju åka med mig o ida! nemas problemas!
Sajtvärd på Iller.ifokus
ooh om jag får för anna carin så kankse jag oxå dyker upp….

jap inga problem bara jag får hålla i kartan o köra så går det kanon bra hihi
ska det beställas en runda till i samma rondell kanske hihi
ooh ja gärna! den rondellen var ju såååå din!

ja jag kände att det där var min rondell ju

Jasså, ser att jag tydligen ska dyka upp.. nåväl, 10 mil är ju inte så farligt köra..
…
#42 Vad kul :)
#46 Hihi japp, 10 mil är ju inget alls. Det går ju fort att köra :)
Hoppas någon har sockeplast och hjälm att låna ut till sarae under träffen…
#34 Blir du glad om jag berättar att jag inte jobbar den helgen, att min chaufför har skrivit ut en vägbeskrivning till Sofie och Manne?
Så nu hoppas jag att inte någon misstycker att amhs dyker upp. Isåfall får den/dom säga till.
Är det någon som vill ha något speciellt så skicka ett mail till amhsiller@amhs-illertorg.se. Det är lättare för mig då jag inte loggar in på illerifokus så ofta. Jag vill ju inte missa någon 
Sofie, jag lägger undan en shampoflaska till dig.
Elin, jag tar med mig Furba lådorna till dig, går det bra?
Nettan, ska jag lägga undan två kartonger Vitalin till dig?
#48 ja det hade jag verkligen behövt! Bra tips där falo…nå någon som kan låna ut?

vad kul att du kommer anette oxå jätte kul då ses vi där hihi

Titta.. om jag läste färdigt illernettans inlägg så hade jag sett slutet..*S* Men nu har jag redan mailat dig. Jag kom till mailadressen och då slutade jag fungera totalt.

#41 hihi… tackar så mycket =) Nu blir jag glad. Känns skönare att åka bil än ta den förbanade bussen.
men Jossan vi kan ju höras av lite närmare då det börjar bli dags.
# 52 Blev du så glad över att få träffa oss igen eller är det bara butiken du vill åt 
Det ska bli jättekul att få komma och få träffa både nya och gamla bekantskaper.

Men, men, jag vill också komma ju. Hmm. Suck, kanske ska strunta i yran och komma till er istället ,-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#55 nej du kan inte strunta i iller yran för den väntar vi ju alla på.
så det går inte . får du inte göra bara
Du kanske kan komma ändå det vore trevligt.
#53 ja, det blir bra det!! =)
#56 var det du som ordnade den där hängmattegrejen som sarae hade med till tranås?? eller var det av amhsgrejerna?? i vilket fall, du hinner inte få med dig nån sån till träffen eller?? om inte så hoppas jag iaf att ni tänker på mig när ni beställer hem en sån nästa gång!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#57 det är klarsferrets o skills som har det
det kommer en beställning nu till denna träffen den 27 /1 .
jag pm dig oxå
jag ska köpa en hammok!!! 
så himla kul det ska bli att träffa lite gamla o nya ansikten!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

hammock??
Jag är redan ägare till en sån. =) Har inte packat upp den än då jag inte vet var jag ska placera den. Men så fort jag känner mig manad ska jag göra om lite åt illrarna. =)
#58, finns det möjlighet att fixa en till sådan hammock? Joel sitter här o tjatar och vill att vi ska köpa en oxo :)
#61 vad fin den är :)

#64 jag pm dig i stället

mer bilder finns på min sida under foto
Vad kul att det är så många som vill komma :)
sofie vi hade ju så trevligt sist :)
Vad kul att ni tycker det Hannah :) Ska bli jätte kul att träffa er igen
ja det var verkligen kul sist! ska se om inte jag kan komma…
Jag kommer &sså..=) *GladSåJagJular* hihi Ska bli såå kul att få träffa er ijjen!..=) KramKram! & sarae..klart du MÅSTE komma..;)
#73 ja jag måste nog det ;) hade vart så kul att ses igen!
#16, Jessica! Blue och hennes son ska åka med oss, iofs går det ju säkert in 3 stycken i baksätet om du vill hänga på, finns det hjärterum så finns det stjärterum hehe ;)
jag tar inte med mig några illrar.Inte till Nyköping dvs

#76 men Falo då? Tror du inte att Tengil vill träffa mamma och bröderna igen då?
Jag åker också utan illrar! *hönsmamma* men bli inte förvånade om jag tar med mig transporten ändå- ni som har många illrar lär ju inte märka om en eller två illrar försvinner….
Sajtvärd på Iller.ifokus
putt
#77: Klart han hade velat men Freja har varit magsjuk här i veckan så jag tänkte inte låta dem träffa andra på ett tag. Var nog bara en liten magsjuka men jag fegar lite så andra slipper vara oroliga för någon smitta.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Men jossan, det är en illerträff.. man räknar med att få träffa illrar då… vi vill ju se triton igen 

Sofie, får jag komma? Även om det är sent. Så känner jag att jag vill komma för att hämta Iris så hon slipper vara kvar på ett främmande ställe över natten.
Jag hoppas du har plats för mig.
Audiatur et altera pars
#82 jag vet.. men sån är jag! jag har valt att göra så för att jag ska kunna hålla fast i frodo och sen sno med mig honom hem… eller oj, nu har jag visst sagt för mycket…..
Och förresten får du nöja dig med att träffa mig! Mouhahaha
Sajtvärd på Iller.ifokus

#83 vad roligt då kanske man kan få se dig den dagen hoppas att du kan komma . Så kan jag skälv överlämna tallrekarna till dig som du kan göra i sömnen hihi

#85: Jag kommer att komma. Om Sofi inte har plats så kommer jag åtminstone att dyka upp där för att hämta Iris. Jag vill inte att hon ska sova borta utan komma hem liksom.
Jag vet att jag är lite töntig, men så känner jag i alla fall.
Audiatur et altera pars

#85 "jag vet att jag är lite töntig" -- det är bra att man känner sig själv…muhahahahahahahahaha (Nettan som är på mobb-humör. *vässar klorna och polerar hornen*

#87: Japp och tänk när någon frågar varför skyller jag på dig ;-)
Audiatur et altera pars

jag tar så gärna på mig det. Jag ska nog smitta fler med töntighet på Nyköpingsträffen…*letar offer redan nu*
det är väl lika bra att jag anmäler mig som frivillig redan nu då nettan ;)
#83 Självklart finns det plats för dig :) Skriver upp dig. Kommer du utan några illrar då?
#90 Sara ska jag skriva upp att du också kommer nu?
ja det verkar som om jag kommer! måste ju transportera Iris oxå! ;)
Vi är 19 stycken anmälda nu :)

Oj vad många kul att det blev så många .
Ser fram emot att träffa er i gen

Håller med, det ska verkligen bli kul att få träffa alla igen =)
Hur många var det på förra träffen Sofie?

#19: Ja jag kommer ytan. Eller kanske med ett par för att visa upp dem, Vi får se:-)
Audiatur et altera pars

#16 haha..eller vilka:;)
Vad skoj att vi är så pass många. =))
#96 Vi va 25 stycken då. Och vi har satt stopp där. Finns ju fortfarande platser kvar så det är bara att anmäla sig :)
#97 Okej men hoja till sen om du tar med dig några :)

#100: haha, ja jag gör det. Jag blir bara så frustrerad när jag inte får saker att funka riktigt liksom. ;-)
Audiatur et altera pars
*Putt*
Det kommer bli lite fika här och sen kommer vi beställa mat. Det blir från en pizzeria och en Grekisk kolgrill, så hoppas ni kommer hungriga :)
#103 Jag är ständigt hungrig. Just nu känns det som det enda jag gör dagarna i ända är att ÄTA, gaahh. Så att beställa mat från en kolgrill passar mig ypperligt.
Vi tar inte med oss några illrar. Dom börjar bli lite till åren och jag är lite löjligt rädd om dom. Dom ska ju hänga med på utställningarna under våren
Som det ser ut nu så kommer jag och Anders. Robin bestämmer sig nog i sista stund. Hoppas det går bra.
#104 Hihi vad bra :) Det går bra att Robin bestämmer sig i sista stund.
Åh, snart är det träff. =) Ser jag fram emot
Ja det ska bli jätte kul. Och det är så roligt att det är så många som vill komma :)

Det är så långt till februari… suck 

ähh nu är det ju bara 18 dagar kvar. Snart nedräkning !
Sofie: Jag har ju ett fickmikroskåp, vill du att jag tar med det så kan vi kolla alla illrar innan de släpps ihop?
#109 Ne det ska inte behövas. Jag hoppas att folk verkligen kollar sina illrar och lämnar illrarna hemma om dom har vänner i öronen.
Förra träffen hade vi inge problem med skabb och det hoppas vi inte att det blir den här gången heller

Jag har fått förhinder och kan inte komma.
va tråkigt nettan! jag som hade såna bra kidnappningsplaner…suck…
#111 Det va verkligen tråkigt att höra.

Jag tycker att ni ska flytta närmare Göteborg!!:)
#114 Hihi, men det är ju inte så långt hit. Vi lyckas ju ta oss till Gbg så jag tycker du borde lyckas ta dig hit :)

#114: Men Sara ska väl åka från Göteborg? Eller är jag ute och cyklar som vanligt nu?
Audiatur et altera pars
jo..eller jag åker från viskafors med anna carin…åker förmodligen dit på fredagen redan….om nu iris ska hämtas å så

jäklar, jag måste ju komma. Jag har ju beställt massa vitalin. Hmm.. får nog försöka ändra det andra istället. Vi får se hur länge jag kan stanna säger vi istället. Beror på ifall jag kan ändra om lite.
Så… jag och mina illrar kommer
men va trevligt nettan! *känner hur djävulshornen börjar växa tillbaka* hihihihi så du tar med dig ALLA illrar? *lalala vissel vissle*
#118 Okej vad kul att ni kan komma iallafall :)

Strul-Nettan ;-)

Men man ska hinna med att ta sig till och från jobbet också. Varför kan inte iller-battingarna försörja sig själva tro? Och mig!
118 Ja, Nettan, nu får du se till att komma
Nu när jag kommer och även tar med mat till dig 
#122 Tänk den tanken har jag funderat läääännnge över. Kan inte du höra av dig när du har klurat ut ett svar.
*Putt*
snart är det dags!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja bara lite mer än en vecka :)
ohh ja snart är det dags. först träffen till helgen och så är det dags för eran träff. =))

Jag ser så fram emot träffen.
*putt*

tänkte bara tala om att jag har några pet cargo kvar .
Om någon är intresserad av en så kan jag ta med mig till träffen.
Oh nu är det bara 6 dagar kvar tills träffen är. =) ser verkligen fram emot det =)))
Här hemma ser vi fram emot att träffa alla igen.
Idag är det sista dagen man kan anmäla sig. Men eftersom det finns platser kvar och det kommer in nya medlemar hela tiden så kan ni anmäla er, ja fram tills fredag natt.
Ses på lördag!
*Putt*
Vill även påminna alla om att kolla sina illrar så dom inte har öronskabb. Och har dom det så hoppas jag dom får stanna hemma denna gång.
Nu börjar det närma sig.
Tänkte skriva ut numret ni ska ringa om ni behöver hjälp med vägbeskrivning. Det är 073-6534982

Tänkte höra om någon från gävle kommer till träffen .
och i så fall kan ta med sig en kartong med glas tallrekar till Åsa .

Hur är det tänkt nu. Flera av de som tänkt komma på den här träffen var på träffen i viskafors där det fanns skabb. Vågar vi ta med våra illrar?

Vi har ju bara roxxy att ta med på dom olika träffarna då dom andra är okastrerade så får dom stanna hemma .
Men denna gång får Roxxy stannna hemma då jag inte vet om hon är smittad så därför kan jag inget garantera.
Har inget sett på henne ännu har även kollat dom andra men dom träffade inga under hälgen . Då jag alltid håller dom utan för när vi har träff hoss oss då är dom på balkongen.
det är bara affären som åker med
Våra illrar var på den träffen och jag känner att jag inte kan ta med våra illrar till en träff då de kan ha blivit utsatta för smitta. =(( jag som verkigen såg fram emot det.
Vi har kollat alla våra illrar även dom som inte va med till viskafors, dom hade jätte rena och fina öron.
Jag beställde i alla fall ett sånt där fickmikroskop. =)
Är det nån som va på träffen i viskafors som tagit sina illrar till veterinären för att kolla skabb, eller kollat i microskop?
#142 yup jag har varit hos vet! Veterinären hittade bara några få skabb djur så de kan inte ha gått med det länge enligt vetten
Okej då är det bara att köpa hem frontline då och börja behandla.
Yup..men det är som sagt inte säkert att alla har fått det! har kollat mina tre nu med mikroskop och jag ser bara att 2 av dem har det…och stitch bara i ena örat….mysko….men jag behandlar så klart alla
#145 har också hört om illrar som bara haft på ett öra!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hej allihopa.
Jag tar med mig mitt mikroskop i morn så kan vi ta en kik i illrarnas öron innan ni släpper ihop dom. Kan det vara ok?
Det låter bra Anette, Nettan tar också med sig mikroskop. Om våra har skabb kommer dom att va i sovrummet och in dit kommer det vara stängt. Och dom andra illrarna som va med i viskafors kommer att stanna hemma.
Japp då har jag äntligen fått mitt fickmikroskåp och ja det är konstaterat att Xac har drabbats av skabb (såg bara 1 eller 2 st, men det är en för många), därför känner jag att vi inte kan åka iväg då jag inte vill smitta några andra illrar med det. Vore ju trist om någon av era illrar får skabb. =((( Sen vet jag inte hur väl det smittar via kläder så vi får ta och komma en annan gång. Känns riktigt trist. =(((
Kollade först criss öron och han hade ingenting. Vilket jag tycker är konstigt. Xander har inte heller något som jag kan se. Visst kan de säkert ha ägg. Men ändå.
är tyvärr ingen expert. Ska även kolla benjamins öron när han vaknar.
Hur ska vi göra, ska vi ha frontline i nacken eller vänta till på måndag och ta stronghold och under tiden ha i lite olja i öronen???

Gaaah! NEJ inte Frontline på illrar!!!! Det ska va Stronghold. Dom tål inte alcoholen i Frontline juh.

Skönt att ni tänker på det! Kanske vi vågar ta me våra ändå :) .. #148 jag antar att ni rensar bort alla sovhandukar osv oxå så inga ägg ligger och lurar?
#150: Nej, jag bara kollade läget, vet att det är alkohol i frontline.
#151 Vi har tvättat alla deras sängkläder ikväll så allt är rent. Vi kommer lägga fram några till dom inatt och dom följer även med illrarna in i sovrummet imorgon. Och så skuras golvet av och dom rena filtarna läggs fram :)
#150 Vi använder frontline till våra illrar. Det har vi i nacken på dom. Det är i öronen man inte ska ha det, då det kan bli förfrusningsskador.
#150 precis, i öronen KAN det vara skadligt, men i nacken ska det inte vara någon fara!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#153, perfekt. Vi tar högst troligt med stora pojkarna i flocken.
Vi kommer göra så gott vi kan för att ingen iller ska få skabb imorgon. Illrarna kommer va instänga hela tiden efter att golvet dammsugits och skurats. Sen kommer vi kolla i mikroskop imorgon för att se om dom har skabb. Vi hoppas alla förstår att vi gör så gott vi kan och att vi inte vill smitta ner några illrar.
Självklart gör ni verkligen det bästa ni kan sofie. Jag hoppas att vi ses snart ändå och att jag, chrille och mullrarna kan komma på nästa träff istället. =)

Jag tror givetvis att ni gör det bästa ni kan. Jag bara undra lite.
#159 Vi skrev till alla som ska komma :) Ska bli jätte kul att träffa alla igen. Ses senare idag

Ha det så jätteroligt!! Själv ska jag roa mig med att mata chilla-barn och gå och jobba. Jag var ju också på träffen i Viskafors och jag har inte upptäckt några skabbdjur ännu. Men jag ska ta och låna ett mikroskop och kolla ordentligt.

jap då så åker vi nu till träffen .
allt är packat i bilen så vi syns snart .
alla ni andra som ska köra kör lugnt.
#162 Kör lugnt nu Anna-Carin. Vi vill ha både dig och Emelie i behåll när ni kommer fram :)
Och alla andra får också köra försiktigt.
Hoppas ni får en riktigt trevlig träff.

Ni får ha det så kul nu. Fan vad tråkigt att jag inte kunde komma =(. Men som sagt, jag kräver en ny träff med göris :D

Hoppas verkligen att ni fr trevligt på träffen. Önskar jag vore där dock. ;-)
Audiatur et altera pars