Efterlysning!
För ungefär tre år sedan blev jag under tråkiga omständigheter tvungen att omplacera mina två illrar, Tilda och Hamlet. Tilda var en liten albinotjej, några kanske minns att jag skrev och berättade om olyckan då hennes bakben gick av och hon fick genomgå en operation på Ulltuna i Uppsala. Hamlet var en viltfärgad gasbomb, som gärna släppte ifrån sig "härliga" fisar.
Jag har inte kunnat släppa tanken på de två pälsklingarna och jag kan än idag bli ledsen och sakna de så det gör ont.
Det sista jag fick höra var att de fick ett hem i Jakobsberg och jag undrar nu om någon vet något om de små liven.
Lever de fortfarande? Har dom det bra?
Tilda- albinohona
Hamlet- vilfärgad hane
Jag skulle bli sååå glad om jag fick höra något!
Har du provat kontakta de ägare som tog över dom ? Kanske kan du börja där och leta dig framåt för information. Lycka till
Ojdå, jag vet tyvärr ingenting om Tilda och Hamlet. Tyvärr är det också många som döper om sina omplaceringar av någon anledning.
Jag har själv hängt med en del inom illervärlden under några år men har faktiskt inte hört talas om dom är små alls.
Du kanske kan kontakta omplaceringskoordinaterna i de olika föreningarna för att se om dom har haft några illrar med dom namnen? Du har Sara här inne, och sen har illervänner en också.
Vet du när dom är födda? och ålder idag? vilken uppfödare?

Jag vet ju tyvärr inte vem som tog över de, eller det jag hörde var en ung tjej med illervana i Jakobsberg. Jag valde att inte ha med det att göra, då jag redan var så ledsen över situationen.
Hamlet var 2 år, vilket betyder att han borde vara 5 år i dagens läge.
Tilda var 3 eller 4, vilket betyder att hon alltså är 6-7 år..om hon ens lever.
Vissa är helt enkelt omöjliga att nå, men jag tänkte att jag testar genom att lägga ut en efterlysning.
Kanske nån som vet något.
Hoppet är ju det sista som överger en.
Jag har talat med nuvarande ägare och skickar ett PM till dig med namn och telefonnr.
Sara

Åh tack Sara!

Sara
åh slutade det lyckligt? =)
Hampus (Hamlet) och Tilda har det jättebra i sitt hem och har bott där ända sedan de flyttade från Evelina.
Sara

Det var verkligen roligt att höra =)
Härligt !!

Ska ta kontakt med deras ägare imorgon tänkte jag. Och se hur de har det.
Är så glad idag!

Skönt att se att det finns illrar som får det bra efter alla olyckliga omplaceringar den senaste tiden :)

Lilla Tilda… jag var nära att köpa henne för många många (5 tror jag) år sedan. Kul att höra att hon mår bra!