Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 167 ggr
Velsan
0

Illerträff? Uppsala

Jag funderade på om vi skulle ta å slå slag i saken å ha en liten träff, tänkte att antingen att man ses i stadsparken i Uppsala eller liknande, eller kanske vid särsta badet här i Knivsta där jag bor, så om det skulle vara väldigt kallt skulle man kunna gå ner till mig. Har ni några förslag på ställen att träffas? Nån som kanske bor stort som skulle kunna tänka sig att släppa in lite illerfreaks? Behöver ju inte vara nått märkvärdigt, bara träffas en solig dag och ta en kopp varm choklad tillsammans :) Och att man har träffen rätt snart.

Förslag på när?

MVH// Vanja, Lava Å Kentucky

gwen
0

Nästa helg kanske? 3-4e feb kanske?

En park i Uppsala kan funka… Själva bor vi i lite för liten lgh så det är inte så smidigt… Kul!!!

sofie
0

Tänkte bara säga att vi har en träff i Nyköping 3 Februari. Det är ju inte så jätte långt ner hit för en Uppsala bor. Ni kanske kan samåka och ta er ner hit :) Vi är redan 20 stycken anmälda :)

gwen
0

…nä, det är ju bara 4 timmar t o r… *lite ironisk* Hade vart kul men det är lite för långt. :-D tack för inbjudan ändå!

sofie
0

Hahaha långt. En illerträff som bara ligger två timmar bort är ju jätte nära.

sarae
0

ja det e verkligen nära! längre för oss att åka till nyköping från gbg…men det har vi gjort än då ;)

gwen
0

haha, jo nog har jag inget emot att åka för illrarnas del. Grejen med uppsalaträffen som jag föll för nu är att det faktiskt är här, dvs det behöver inte vara så planerat eller ta så mycket tid. Håller på att bygga villa som är klar om sisådär 4-5 veckor, så jag har lite andra saker som tar upp min tid närmsta och senaste veckorna/månaderna. *suck* Tiden är dyrbar… :-)

Men det vore kul att hinna med en träff i Uppsala hur som helst, det går alltid att pressa in, trots att vi nästa helg ska tokstäda inför visning av nuvarande lgh. *fjuh*

sofie
0

#5 Ja, men imorgon kommer vi till er. Er går va vi nästan i Uppsala, tar 1 och en halv timme för oss till våran veterinär. Tur att vi är vana med långa resor när det gäller illrarna :)

gameover
0

*putt

vad sägs om… nästa vecka på söndag? Skrattande

gwen
0

Är det den 4e du menar då?

Jag kan på dagen isf, kanske kl 14… Vad är ett bra ställe att mötas på?

Stadsparken? Botaniska trädgården på trappen vid orangeriet? Fler förslag?

Evelina.L
0

Får man komma även fast man inte har iller….än…?

gwen
0

#10, självklart, det är ju lite det som alla vi illergalningar förespråkar, att såna som funderar på iller ska komma… Så självklart ska du komma! Ingen hund med bara, hehhehehe…

Evelina.L
0

jag har ju ingen hund, så oroa er inte. haha. När är träffen då?

gameover
0

Japp, den 4:e

Men botaniska lät som en bra ide ;)

Faxlin
0

hmm, kanske kan ta bussen till Uppsala, frågan är väl hur i hela fridens namn jag och pälsanra ska hitta till träffen sedan ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Evelina.L
0

Åh vilken perfekt dag. Jag kommer absolut!
Åsa, det är bara att du sällskapar med mig om du vill. Jag hittar rätt bra i Uppsala. Botaniska låter verkligen som ett bra ställe.

Faxlin
0

#15: Men då får vi prata ihop oss då :-)

Audiatur et altera pars

Evelina.L
0

´Jajjemen, det kan vi definitivt göra. Kommer åka buss till Uppsala i alla fall, för nåt körkort har man ju inte. hehe.

Faxlin
0

#17: Inte jag heller. Men vi får spinna vidare då.
Så kan du få hjälpa mig bära illerburen hihi

Men vi kan prata vidare på msn när den funkar igen. ;-)

Audiatur et altera pars

Evelina.L
0

Ja det gör vi. Ska faktiskt gå och sova nu, är så himmla trött.

Velsan
0

4:e borde funka för mig med :)

Evelina.L
0

Det är ju jättebra. Jag kan även den 3:e om det är så, men då måste jag hinna hem till melodifestivalen(kompisen är med och tävlar).  hihi.

gwen
0

Då kör vi söndagen den 4e kl 14:00 i Botaniska trädgården, på trappen vid orangeriet (trappen som ligger rakt nedanför slottet).

Glad

Evelina.L
0

Spikat och klart! hihi.,

gwen
0

*puttar upp tråden*

Jag (och Evelina?) kommer inte på söndag som ni kanske har koll på. Åker ju till götet på lördag för att hämta hem en omplacering. Så då är det inte så värst lämpligt att utsätta mina illrar för ytterligare nya illrar. men men… Blir det någon annan träff snart så kommer vi säkert på den istället, då det blivit lite tryggare hemma hos oss.

Så kan det gå, men träff har ni säkert ändå`?

Faxlin
0

Jag avvaktar också att åka då jag inte kan ta mig dit med Evelina. ;-)

Men fler träffar blir det säkert.

Audiatur et altera pars

Velsan
0

isf är det bättre att vi skjuter på den, för nu verkar det som inte jag heller kommer kunna :P

Evelina.L
0

Ja, tyvärr kan jag inte heller komma då. :-(
Känner som gwen. Det är nog lite väl elakt mot de små att åka på äventyr när de inte ens "skolat in sig" i sitt nya hem.

gwen
0

Flytta träffen då!!! En annan helg framöver funkar säkert! :-)

Evelina.L
0

Ja, det låter ju som om det vore bäst att flytta den. :-)
Jag skulle kunna ordna så att vi har en träff redan nästa helg (10-11 februari) här i Enköping. Då kan vi vara inomhus nämligen. Så, om man kan ta sig hit så kan vi ju kanske styra upp något då?

gameover
0

nejnejnej, vilken helg som helst utom nästa helg!

förresten så grattis till både Gwen och Evelina.L  ;*

gwen
0

#30, tackar. Jag räknar ner timme för timme och vill bara att denna dag ska ta slut så vi kan åka. Verkar som om illrarna kommer från ett mycket bra hem, pratade med ägaren igår och hon var såååå glad att hennes illrar skulle få bra hem även i framtiden.

lillblondie
0

Buhu!

Det blir alltså ingen träff i botan den 4:e? Supersynd, hade hemskt gärna kommit. Helgen 24-25 då? Samma tid och plats. Någon som är sugen? Passar mig bäst på sön eftersom att det är melodifestival på lö, med allt vad det innebär med förberedelser, chips, läsk och godisinköp, uppladdning med gamla schlagerlåtar från förr, tippa resultat i tidningen mm. (Som ni märker är melodifestivalperioden en av de roligaste tiderna på året för mig, haha)

Evelina.L
0

#32 Vem vill inte se melodifestivalen? Det är ju höjdpunkten på året nästan.