Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 197 ggr
Evelina.L
0

Äntligen!!! *glad*

Underbara känsla.
Känslan av längtan.
För nu är det nära. Det som en gång kändes så långt borta är nu så fruktansvärt nära.
Den 29 Januari, runt 11 tiden på förmiddagen så loggade jag in på iFokus och fick se ett inlägg från Sarae.
"3 illrar söker nya hem"
Jag blev intresserad och mailade Sara. Fick svar rätt snabbt och hon berättade om alla tre.
Mitt intresse växte något enormt för iller-paret i annonsen. En albino tjej och en viltfärgad kille.
Det enda jag tänkte på var de två sötnosarna, jag var helt förälskad.
Jag har inte sett någon bild på nån av de, men jag kände ändå den där "det här känns sååå rätt".
48 timmar kändes som 48 år. Jag väntade och väntade.
Och ÄNTLIGEN!
I förmiddags fick jag ett samtal från Sara.
"Vi har bestämt oss för att låta Tilda och Hampus få flytta hem till dig."
Mitt hjärta stannade.
"Nej, jag drömmer", tänkte jag.
Men det är sant, sååå sant.
Åh vad jag är glad!
Fjärilar i magen i massor har jag, hela tiden.

Så idag åkte jag iväg och köpte hem allt som saknades och imorgon ska jag hem till min
lägenhet(har bott hos min mamma ett litet tag) och ställa allt i ordning, för i helgen ska jag hämta
sötnosarna.
Åh! Jag skulle vilja sova tills att det är dags att åka. Har en känsla av att den här sista tiden kommer att
gå lååååååångsamt.

Men, det är värt väntan.
För snart är jag Evelina Lindberg, illerägare, Tilda och Hampus mamma/matte.

Jag är så glad!!!*skuttar*

ViktorMarina
0

ååh, vad kul! jag vet hur känslan är, man vill bara snabbspola fram till dagen då man får ses :D GRATTIS!

[tiiia]
0

Grattis :D

Nettan
0

Jag säger Grattis även här. 
Tilda och Hampus kommer att få det jättebra hos dig. Du har ju stått ut med Bit-Iors tänder ;-) Med andra ord så har du klarat testet, du är nu en fullvärdig illerägare.. hihi.

gwen
0

hehe, jag känner precis likadant. Kunde likagärna vart jag som skrivit tråden… Förutom att jag ju redan har en iller… Men vi är grymt uppspelta här hemma med.

Ska bli kul kul kul… Lite mer nervigt här iom att man inte vet om min iller kommer gilla den nya Skipper. Jag har däremot sett ett foto, dock när han sover, i en helt tokig ställning. Har du dubbelkollat att du inte hade något foto bifogat ev mail från Sarae? Mitt foto hade fått en konstig filändelse, .dat. Döper man om det till .jpg så gick det att öppna. Höll på att missa det först.

Evelina.L
0

#4 Nä, jag har inte fått några bilder(extrakollade nyss).
Glöm inte att höra av dig när du och sambo pratat ihop er om resan ner. :-)

sarae
0
KerstinL
0

Grattis!! Kan nog säga att känslan är densamma varje gång man väntar på att få hem ett nytt litet underverk!! Underbart. Skrattande

När får du hem dom? Om du/ni är intresserade så ska vi ha en liten träff i sthlm den 11:e feb. Jag förstår om du vill ta det lugnt om du precis fått hem dom då, men om dom inte kommit än så är du välkommen att komma själv!! Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Evelina.L
0

ÅÅhh vad söta de är! Helt underbara. Tack, Sara.

Evelina.L
0

Tack för inbjudan "kerran". Vet dock inte än om jag kan ta mig dit den 11:e februari. Det visar sig lite längre fram. :-)

Faxlin
0

Grattis, är så glad för din skull.
Ja för eran skulle, ni är ju fler som går i väntans tider ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

blue
0

Gu va kul!! Grattis! Jag vet vad du går igenom..sitter där själv just nu..=) KramKram

Evelina.L
0

gwen ska faktiskt också hämta en illerkille från samma ställe. så gratta henne också. :-)

KerstinL
0

Grattis gwen!!! Glad

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Faxlin
0

#12: Gjorde jag ju ;-)

Audiatur et altera pars

Sara
0

Flera av mina omplaceringar har jag hämtat samma dag som jag fick veta om dem, men andra har jag fått vänta på. Jobbigt att vänta men njut av den underbara glädjen du känner!

Sara

Evelina.L
0

Jag njuter för fullo.
Hur är det för dig gwen? Lika mycket…*hoppande* i din mage som i min? hihi

gwen
0

hehe, tackar! :-)

Evelina.L
0

jag kommer dock inte att ha något internet de första veckorna hemma. :(
Har bott hos min mamma ett litet tag och nu måste jag tillbaka till min lya igen..utan internet.
Men, jag får smita till mammsen ibland och uppdatera mig här inne.

Alltså, efter helgen så kommer jag inte vara online lika ofta.
Men vill man ringa mig och kolla läget så får man det. :-)

Faxlin
0

#18: Ohh, jag förstår att du är glad. Men du damen, pma telefonnummret till mig innan du försvinner ;-)

#17: Och så massor av skvaller sedan hur det går. ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaG
0

Vad kul att ni får hem små sötisar :)

Och det skall bli kul att få träffa två av dem i mars :)

Evelina.L
0

Det ska bli kul att få träffa så många andra i Mars för min del.
Jag passar ju in som handen i handsken då. haha.

Theres
0

grattis =) då ser jag fram emot bilder sen då :P

golf.ifokus.se

Trolltott
0

Väldigt mkt grattis. :)

UlrikaD
0

Grattis både till dig och Gwen. Om ni har bilder redan så måste ni väl ändå dela med er, eller…Flört

Faxlin
0

#24: Håller med dig. Inte hålla oss på sträckbänken så här i onödan. ;-)

Audiatur et altera pars

gwen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är den enda bilden jag fått… lite svårt att se hur han ser ut egentlgien, men det ser ut som en rätt liten kille. Söööööt. Ser rätt mörk ut, mycket mörkare än vanlig brun iller. Han ser nästan svart ut. *mmmmm, gilla*

Än så länge har jag dock svårt att komma ihåg namnet hela tiden. han heter visst Skipper, men jag brukar komma ihåg Stiffler (som i American paj-filmerna)! *flabb* Kanske är han mer en Stiffler, det visar sig… Bara han inte är en tåalåde-skipper… Hmmm. Spännande!

gwen
0

Vad tippar ni på att en sån där iller kan tänkas väga, av fotot att döma? Jag tycker han ser ut som en 1-kilos, men som sagt, lite svårt att se… Kanske är han lite större…

TottsiGirl
0

#27 Jag träffade Skipper för ja ca 1år sedan.. Och av det jag kommer ihåg från det relativit korta mötet var att han var ja vad ska man säga normalstor han e ju ingen 2kilos grabb vad jag minns men jag tyckte inte heller att han var liten.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

gwen
0

#28 Aha, har du. *slår på strålkastaren och riktar mot #28. Då blir jag antagligen förvånad över att han säkert är större än vad jag tror.

Hur är han annanrs? Var han snäll? Vad var ditt intryck? Bitig? Busig? För/nackdelar? Har inte hört så mycket juh….

TottsiGirl
0

#29 Han sov när vi var där så han gjorde inte så mycket väsen av sig.. Han var framme och hälsade och då verkade han hru snäll som helst sen tröttnade han på oss och återgick till sin skönhetssömn :) Vi var ju egentligen inte där för att kolla på honom så vi lät honom sova vidare.. :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

gwen
0

#30, ok, alltså en helt vanlig tröööött iller.

TottsiGirl
0

#31 Ja precis :) Nu va vi ju som sagt inte där för att kika på honom men det lilla jag umgicks emd honom verkade han vara en go (dock aningens trött just då) liten iller grabb! Tror ni kommer få de super tesammas håller alla tummarna :)

Evelina.L
0

okej, bilder vill ni ha. Här har ni en bild på Tilda(albinon) och Hampus som kommer till mig.

Evelina.L
0

oj, glömde bilden. hihi. här är den.

Evelina.L
0

nämen nejje, det fungerar inte. :-(
Hur gör jag för att döpa om den?

Evelina.L
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoho, nuså. Här är bilden. *pjuh*

gwen
0

Lägg den på skrivbordet (eller en annan mapp) och klicka i texten 1 gång tills det går att skriva i den. Menar du hur man byter endelse? Står det precis som jag sa .dat? Byt .dat till .jpg och svara Ja på ev fråga om du verkligen vill ändra det.

gwen
0

#36, wow vad söta de va. Albinon ser precis ut som min alba. Lite ungre dock… Nnnn…  Vad sött med hampus rosa nos, lite ovanlig.

Evelina.L
0

Skipper är ju också hur söt som helst. Vi har tur du och jag…hihi.

gwen
0

Jupp

Faxlin
0

Sickra sötnosar. Känns lååångt till helgen va? :-)

Audiatur et altera pars

gwen
0

#41, mycket lååååångt. Alltför långt. *suckar*

Evelina.L
0

Väldigt väldigt låååååångt. *suck*
Tänk om man kunde sova bort tiden eller nåt.

Trolltott
0

Jaja. Nu får ni sluta sucka. :P Ni får ju era illrar till helgen iaf. :) En annan vet inte ifall man får en innan 2008.

Evelina.L
0

#44 Det är värt att vänta på tycker jag. Har velat ha en päls sedan jag var 13 år men först nu är jag mogen och har tid för att ha pälsar. :-)
Du får ju faktiskt hälsa på hemma hos mig också.

Trolltott
0

#45 Absolut. Utan tvekan. Men har man väntat sen 2003, så blir man lite smått frustrerad när man är så "nära mållinjen". Allt som saknas är ett fast hem. Tid, pengar och ett oerhört intresse finns. :)

Jag är väldigt tacksam för att jag får hälsa på hos dig. Gäller nu bara att man vågar. ^^

Robinsnel
0

blir enköping illermetropolen nu eller?

Evelina.L
0

#47  Haha, ja kanske det. Det vet man aldrig.