Rike Tike inköpt i helgen. =)
Japp det här är det senaste.
Det är en skallerorm som vi köpte på träffen hos Klarsferrets nu i helgen från SKILLS affären.
Tog lite kort på den i fredags för och se om våra illrar skulle gilla den. =) Xander föll för den direkt.
Här är en bild på hur den ser ut innan xander har massakerat den =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jo glömde ju berätta det jag hade tänkt, i söndags när vi kom hem från klarsferrets så var jag 100% säker på att jag inte hade glömt rike tike där. Men hittade den inte och ja, tyvärr så är jag rätt glömsk när jag är borta =) hihi.
Så jag ringde och bad anna kolla om den fanns hos de, men igår kväll hörde jag något som lät som en skallerorm.
I morse hade jag turen och hittade den. Så nu vet jag att Xander stal den i söndags kväll när vi kom hem och så har han legat och gömt den för oss. =) Lovar att han leker med den så fort vi lägger oss. hihi.
Men den är verkligen uppskattad. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Nu får du förklara mer för mig Madde. Jag har aldrig sett denna orm irl, så hur funkar den?
Är det bara ett rent gosedjur, eller låter den?
Vad är det för stoppning? Du är inte rädd att illrarna får i sig saker de inte ska ha i sig?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
det är en iller leksak så den ska vara ok…den piper om man trycker på huvudet…under hakan finns en ficka att stoppa godis i. sedan finns det även en skallra i svansen ;) mina har inte haft ihjäl son ännu i alla fall ;)

okej, det låter som om den är poppis i alla fall :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ååh lucifer vill haa :P gah, ni få mig att framstå som sveriges klart dåligaste illermatte :P

#4 Jag brukar knyta fast ett långt snöre i de flesta leksakerna. Då ser man vart snöret går och kan dra fram de gömda leksakerna. Annars skulle jag (eller för den delen illrarna )aldrig hitta leksakerna igen, förrän nästa storstädning.
Dessutom kan man leka "fiska iller" lättare om den sitter i ett snöre. Ska dock inte vara ett gnagvänligt snöre. :-)