Bi- Odor? Antiluktspray.
Hej jag hörde av en vännina att det finns ett medel iallfall i USA som heter Biodor eller nåt som man tillsätter ett medel i vattnet som gör att illern inte längre luktar så starkt vare sig i urin, bajs eller kropp.
Så jag tänkte jag skulle fråga er om det inte finns något liknande i sverige?
Aldrig hört talas om det men det verkar inte vara så nyttigt :S

Hittade lite info här.. iallafall på engelska..
http://www.drsfostersmith.com/product/prod_display.cfm?pcatid=17537
Efter lite googlande skulle jag kasta flaskan åt självaste Hin Håle om jag kom över en sådan :) Om du tittar i innehållsförteckningen är det mest destillerat vatten och en massa aminosyror, inget konstigt med det.
Men det som jag reagerade på var natriumbensoatet (sodium benzoate), som denna cocktail "may or may not contain". Bensoat för mig efter kemilektioner = bensen = cancerframkallande.
Och mycket riktigt kunde det bildas bensenringar under massa konstiga förhållanden (http://sv.wikipedia.org/wiki/Natriumbensoat), och detta konserveringsmedel finns tydligen också i Coca Cola Light, men skall nu dras in pga det kunde ge upphov till diverse sjukdomar, bl a Parkinsons.
Sen får ni ta källorna med en nypa salt :) Natriumbensoat används i massa olika matprodukter för människor som konserveringsmedel, och vi dör inte knall och fall för det. Men det känns onödigt att pracka på illern ngt sådant när den inte behöver det, för en kastrerad iller luktar inte nämnvärt. Det är isånafall bajslådorna och soptunnan som kan få en trevlig odör men det är ju bara att se till att hålla rent, rensa och byta.

oki tack då vet jag.. Hennes man säger nej till Iller pga av lukten och hon hade då hittat det där medlet och hörde om jag hört något om det 'he he'
då är det alltså bara att glömma… TAck 
Hehe, men det är ju bara jag det ;) Det finns mycket ämnen i vår mat i form av konserveringsmedel som inte är alls särskilt bra för oss, men likväl bryr sig de flesta människor inte något om det. Det krävs oftast väldigt stora mängder för att vi ska påverkas på något vis, men jag tycker det är onödigt att käka en massa e-ämnen som man egentligen inte behöver.
Likaså med illern, jag tycker det är onödigt att proppa i den konstiga ämnen för att kunna dra gagn av en sån sak som att sopkorgen kommer lukta lite mindre i fortsättningen.
För jag tycker inte han luktar något nu, min mor tyckte han luktade gammal get när han var brunstig och okastrerad och hon påstår att han luktar nu med, fast väldigt lite. Vissa människor tror jag helt enkelt bara har bestämt sig för sin sak och sen går det inte att ändra på det, oavsett om de luktar eller inte. :) Illrarna alltså!
Kan helt klart bekräfta det om att om man bestämt sig som #5 skriver om. Min far tycker illrarna luktar helvete när han hälsar på, fast hans luktsinne är lika med noll.

Jag blir bara glad när man kommer hem och känner doften av iller. Då vet man att man är hemma och kan slappna av :) en iller ska lukta iller, inget annat, i så fall kan man skaffa sig ett uppstoppat sjur då alla djur luktar på sitt sätt ;)
Håller man bara rent så luktar de ju inget.

Iller luktar det nog alltid, men de obehagliga dofterna kan man slippa om man håller rent ;)

Vilken konstig fråga. Djur luktar liksom. Sen kan man ju tömma lådor oftare och tvätta tyg som illrarna ligger på oftare- problemet löst.

Har 2 kastrerade illrar och dom luktar minimalt! Ger man ett bra foder så luktar inte heller avföringen speciellt mycket förutom när det är helt "nygjort" då :)
Är det någon doft man svagt i bland kan känna om man kommer hem efter att ha varit borta någon timme så är det nog från råttburarna.
Har bekanta som har katt och hund och blöt hund och hundandedräkt är helt vidrigt och en iller kommer aldrig upp i den kalibern av odör och kattlådor hemma hos kattägare är nog bland det vidrigaste jag vet :P
Medarbetare på sajten irishcob

Fakta natriumbensoat.
Medarbetare på sajten irishcob
#12 Ja det kändes ju nyttigt att ge sina pälsklingar 
Nej, skulle aldrig använda något sådant på djur över huvud taget!
Alla djur har sin lukt och kan man inte med lukten så får man skaffa ett annat djur. Man kan inte få allt här i världen.. Gillar man råttor men ogillar dess svans så inte sjutton klipper man av den för att få det "perfekta" djuret ;)
Illrar behöver verkligen inte lukta knappt något alls. Man tvättar deras sovgrejer med en hel del sköljmedel så luktar dom nytvättat :P
Jag som har katt kan hålla med #11 om att kattlådorna är sååååå mycket värre än illerlådorna som knappt luktar något alls om man rensar dom 1ggn per dag och byter sand eller pellets lite då och då.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#14 Manx. En råtta utan svans, så ja vi avlar gärna bort lite "skit" från djur. Helt idiotisk i mina ögon :P
Luktar verkligen illar så äckligt att man måste ha medel mot det? :O

#16 Inte mina=) Alla djur har en lukt, iller påminner väl inte så mycket om något annat. Kanske därför många reagerar på det? Sen luktar väl okastrerade hanar, starkt minst sagt.

#16 som #17 säger så kan ovanan vid lukten sticka lite i näsan, men det är något man absolut vänjer sig vid. När jag besöker min familj påpekar de ofta att jag luktar iller, men absolut inte som något negativt, bara att lukten kan uppfattas stark då man inte är van med. Men tycker att exempelvis hund luktar betydligt värre, och det är ändå en lukt jag inte stör mig på :)
Gnagare, jakthundar och en del människor luktar betydligt mer och vidrigare än illrar. (blöt, fettig Schiller stövar päls luktar nog värst)
¤16 nej inte ständigt men när en iller skunkar eller som HannaM säger är i brunst så kan det lukta skarpt (blir lite värre om man aldrig tvättar deras saker och tömmer lådor). Många människor bestämmer hela sin uppfattning om hur dessa djur luktar på att dom kanske träffat en som blivigt rädd och skunkat eller är hemma hos någon som inte riktigt orkar tömma lådorna oftare. Det är tråkigt. Inga djur förutom homosapiens ska det användas medel på för illaluktande tycker jag ^^
Hund är en lukt jag verkligen inte tål - när det luktar starkt alltså. Min granne är hunduppfödare och hennes hundar luktar inte ett dugg, så det beror ju också på ifall man tvättar dem och deras saker ofta. Det enda som luktar hos henne är att hon barf-ar sina hundar, så det luktar alltid kött ^^
Jag läste någonstans att illrar inte luktar mer än något annat djur om man håller rent. Så det är ju bra. :)
Tvätta illertyger ofta och ställ ut skålar med vaniljsocker, så minskar doften.
Arrangören för Viking Ildern hade lite skålar utställda i lokalen sist jag var där (2008) och det luktade inte speciellt i lokalen, trots att det var många illrar.
//Ammi
Jag känner ingenting längre, men å andra sidan så vänjer man sig också, mina vänner tycker att det luktar iller om mina kläder ibland när vi träffas.
Jag badar inte mina, men däremot använt vaniljsocker i lägenheten ibland :)