Veterinär sök
Nu måste min tjej in för kastrering. Min veterinär här i Västerås som jag tagit vacc etc hos, tar endast in iller hanar ej honor. Ringt runt och så verkar det vara häromkring :-S
Är ju utan körkort så vill gärna ha relativt nära hem till Köping där hon kommer bo tills det är läkt.
Helst av allt slippa åka med tåg till sthlm. Just dit verkar det vara rätt svårt och lite kaos att komma med något tåg hem just nu.
Ska fortsätta ringa runt i dag. Blir sthlm om inget annat alternativ hittas.
Någon som vet nått ställe runt Västerås, Köping, Örebro hållet som tar in tik för kastrering? Givetvis gärna en bra vett ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Strömsholm tar väl in för kastrering skulle jag tro?. Djurkliniken Annalysen i Örebro har kastrerat min ena hona men blev ovarie rester kvar men de sa att de kan växa tillbaka o att felet inte låg på deras kastration.
Jag åkte ifrån Stockholm station till Uppsala med pendel i onsdags och hem igen igår, inga problem alls. Antingen har dom fått bukt med isen eller så har media överdrivit. När jag åkte så gick dom flesta tågen sm vanligt =)
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

skulle du inte para din tik?
Ett alternativ är ju att sätta ett Suprelorin chip, så slipper hon operation. 
#1 nej inte strömsholm i västerås eller köping. De tar endast in hanar ej honor. Ringde dom för nån dag sedan och kollade. Även kollat med de andra jag känner till i västerås. Men de ber mig kolla med strömsholm :-/. Så det verkar bli sthlm.
#3 har fler än en ;-)

#5 okej hade fattat som att du bara hade en hona sorry =)
Här är två mottagningar, någorlunda nära, som kastrerar illerhonor.
Regionsdjursjukhuset, Strömsholm 0220-45800 (dygnet runt)
Din Veterinär Smådjurspraktiken i Enköping, Telefon: 0171-47 77 30 (tel.tid vardagar 08-18)
//Ammi
Mig veterligen så tog dem inte emot honor här i Enköping. Vi var tvungen att antingen åka till Strömsholm eller Mälarens smådjursklinik i Sigtuna.. Vi var in med både min och grannens tjej förra veckan i Sigtuna för kastrering och det gick jättebra, dem har ju en illerexpert där också vilket jag tycker känns tryggare.
#8 Tror det finns fler veterinärmottagningar i Enköping. Jag har iaf kastrerat illerhonor hos Din Veterinär i Enköping.
//Ammi
#Ja jag ska inte säga säkert att det är så men vi var runt och frågade och det var ingen som ville ta emot honor, det var bara hanar som gick bra.

Nu har det i alla fall lugnat ner sig med tågen, så skulle det inte lösa sig med att hitta något nära så går det nu att ta sig till stockholm :)
#10 Jo, dom ligger lite avsides, om jag minns rätt. Lägger in länken till deras hemsida, det kan ju vara fler som letar veterinär i Enköping eller Sala :-)
Två moderna och välutrustade kliniker i Enköping och Sala där vi behandlar alla typer av sällskapsdjur.
Östra Ringgatan 27, 749 35 Enköping. 0171-47 77 30
Fredsgatan 35, 733 31 Sala. 0224-135 51
http://www.dinveterinar.se/
#11 Jo, det har lugnat ner sig, så det ska nog fungera bättre med komunikationerna nu :-)
//Ammi

Synd att du bor så långt upp i Sverige, har en veterinär jag går till när jag ska kastrera mina. Hon har sin klinik i Mörarp ca 1½ mil öster om Helsingborg, hon tar ca 500:- för att kastrera en hane och ca 750:- för att kastrera en tik. Om jag jämför det med t.ex Din Veterinär i HBG som tar 850:- för att kastrera en hane och ca 1200:- för att kastrera en tik. Men det är inte pga priset jag kastrerar hos Vivika, det är mer för att illrarna vaknar jätte fort från sövningen och dom mår hyfsat bra efteråt. Har lämtat 2 illrar för kastrering på Din Vet, vilket jag då har fått göra på morgonen ca 07:30. Sen kan jag inte hämta dom förrän på sena eftermiddagen/kvällen mellan 17 och 18:00. Hos Vivika för jag oftast en tid på kvällen vid 18:30 tiden, operationen på hane tar ca 30-40 min och mellan 40 och 45 min på en tik. Och djuret är oftast fullvaket ca 10 min efter operationen, och ingen av dom har haft obehag eller visat att dom har haft ont. Dom äter och dricker efter ca 30 min och leker som vanligt dagen efter, vilket ingen av dom 2 har gjort som jag kastrerade på Din Vet.

kompisen jobbar på strömsholm, och hon sa det rakt ut att dom inte har så bra illervana där i huvud taget tyvärr….
#12 har ju ringt dom. Men de säger att de inte kan om illrar så bra och endast tar in hanar ej tikar. Ringde förra veckan dit. Så det verkar bli sthlm. Varit i brunst nu snart en vecka så det är inte akut men måste göras. Ska se till så det blir av nu i veckan. Måste ju göras.
#13 hehe, ja det blir ju riktigt långt. priset spelar inge roll. en kompis lägger ut nu så betalar jag henne vid nästa löning
#14 jo precis. har ringt runt till dom men de tar endast in hanar. tar inte in iller alls i västerås för kastrering. bara vacc/chipp och akut fall.
Jag har kastrerat 5 av mina illrar på annalysen i örebro och det har gått bra alla gånger.
Gick även bra för min hona. Så inga symptom på att dem har missat något i alla fall.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#16 vad har de för tel nr? :-).. då borde de ju ta emot mina med. åka tåg hem ifrån sthlm efter operation i detta väder tar verkligen emot :-/. hittar nått närmare eller åt andra hållet så är det mycket bättre.
17 Annalysens nummer är 0196111004
På Annalysen skulle jag för övrigt rekomendera Mia Hammaström tror jag hon heter hon är den jag tyckt varit mest intresserad o orädd för mina illrar av dem där alternativt Anna som äger kliniken hon verkar också rätt bra
perfekt :-).. ringer i morgon.