Husse
Jag tog oxå hem smakprov, och mina illrar tyckte det var jättegott. Jag har inte köpt det eftersom jag inte vet hur bra det är för dom.. skulle oxå bli glad om nån som vet mer om det berättar 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Var kan man få tag på husse-torrfoder=?? Eller ialf smakprov?? Någon hemsida??

www.husse.se :P
golf.ifokus.se
anledningen till att illrar älskar det är förmodligen för att det innehåller alldesles för mycket socker etc. Alla illrar älskar tex Friskies och whiskas fastän det typ är katastrof för deras hälsa….har för mig att det siskuterades om husses foder på nått katt forum…kommer inte ihåg vilket. Har du nått näringsinnehåll på fodret?

ja, jag kan skriva upp det, vänta lite
golf.ifokus.se

Näringsvärde:
Proteiner: 32%
Fett och oljor: 16%
Vatten: 10%
Mineraler (saka): 8%
Kolhydrater: 34%
Berikningsmedel:
Vitamin A: 30000 IU/kg
Vitamin D: 1500 IU/kg
Vitamin E: 100 mg/kg
Magnesium: 0,08%
Koppar: 15 mg/kg
Kalicium: 1,4%
Fosfor: 1,0%
Fibrer: 2,5%
Taurin: 0,01%
Omsättningsbar energi: 4080 Kcal
golf.ifokus.se
inte bra näringsvärden för illrar.

nej, och du har tappat bort din bild :D
golf.ifokus.se

Calle, kan inte du kopiera det jag skrev, sen ändrar du alla siffrorna så det blir bra näringsvärde för illrar så man har något att jämföra med?
golf.ifokus.se
Näringsvärde:
Proteiner: 34-40%
Fett och oljor: 18-25%
Vatten: 10%
Fiber: 1,5-2,5%
ungefär så vill jag ha mina foder. Det betyder inte att jag säger att alla med lägre värden är dåliga men 32% protein och 16% fett tycker jag är för lite.

Varför hittar jag inte näringsvärde på royal canin?
golf.ifokus.se

#11: Jag har puttat upp en artikel där du kan läsa om det. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Om man ger sin iller RC, vilken sort är rekomenderad då? Kitten, indoor, Outdoor osv osv?
golf.ifokus.se

Jag rekomenderar kitten.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Näringsvärdena ska stå på RC-påsen… seek and you shall find…
har för mig "outdoor" har typ: 32% protein o 18% fett… Det var det Woodoo åt under många herrans år.. Men jag skulle rekommendera Kitten eftersom de behöver en högre fetthalt. Fettet är ju deras främsta energikälla.

Hihi, men vi har en stoooor påse och mamma häller över det i burkar och slänger påsen innan jag hinner titta :D
golf.ifokus.se