Royal Canin Kitten
Protein 34%, Fett 20%, Taurin 2,1g/kg
Finns det något som talar emot att använda det fodret till illrarna?
RC använder många till sina illrar och näringsinnehållet är helt Ok. Det enda som har varit uppe för diskussion är att det innehåller syntetiska konserveringsmedel.
Jag blandar fodret till mina illrar, royal canin är med i blandningen..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag blandar också foder till mina och även här ingår royal canin kitten i blandningen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Aha… då är det rätt lugnt ändå. Jag bor så numera att jag verkligen inte orkar fara land och rike runt för att hitta illerfoder om det här duger lika bra…

#4, beställ på nätet så behöver du "bara" fara till närmsta Post-utlämningsställe! Många djuraffärer erbjuder sig även att beställa hem illermat om du ber dem! Speciellt för dig!!!
yup, Totally ferret är t o m billigare att beställa hem än att köpa RC. Totally ferret är ett nytt foder med kanonbra innehåll.
for adult ferrets
5751035 Totally Ferret Active 0,35 44,00
5751175 Totally Ferret Active 1,75 186,00
5751075 Totally Ferret Active 7,50 440,00
+ frakten då..
Det kan du beställa från zoobutiq.se.
RC har lite högt fiberinnehåll, och tillsatsämnet BAH (eller om det va BHA) som har allvarliga bieffekter som ex cancer.. Dock är det väldigt små mängder. jag skulle inte avråda att använda RC, men bra illerfoder är ju bättre…
#6 Ska jag komma ihåg sen när jag behöver mera mat
Har bara riktigt långt till närmsta postutlämningsställe, men det löser sig säkert…