Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 927 ggr
Nettan
0

Husse-sand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis fått hem min kattsand ifrån Husse. Den var ganska storkornig och inte alls så där fin att allt dras omkring på golvet.
Jag hällde omedelbart bort den gamla sanden i 2 andra lådor och hällde ny sand i favoritlådan. OBS den dammade minimalt.
Chilli inspekterade arbetet och fann det godkänt. Hon hoppade direkt ner i lådan och körde nosen igenom sanden. Sedan satte hon sig till rätta och gjorde sitt.
Samtidigt vaknar de andra tre, de kände lukten av något nytt. De inspekterade lådan och nu finns där flera högar.

Jag bifogar en bild på låda, sand och hög så ni ser hur stora kornen är. Tänk vad skönt att köpa hem 40 kg sand, få det hemkört och inburet innanför dörren. Jag betalade inget för hemkörningen. Det här kostade mig 298 kr, som betalades vid dörren. Hoppas det här fortsätter vara bra, så jag slipper det där eländiga släpandet på sand.

Soffi
0

40 kg sand?!

Pinscher2
0

Vi har kört me deras hundmat och den är bra, så nu ska vi oxå börja me deras kattsand!

sarae
0

åh håll oss uppdaterad om sanden nettan! sitter själv och funderar på om man skall skaffa sån!

ferretgirl
0

Vad har dom för tele nr, och vet du om det finns att köpa här nere i Skåne?? För det ser bra ut.

sarae
0

här har du deras hemsida..man kan beställa därifrån! http://www.husse.se/SE/

Theres
0

jag beställde gratis smakprov på kattmat :D

golf.ifokus.se

sarae
0

mmm har oxå gjort det med aldrig fått något ;(

Theres
0

vad dåligt :P

golf.ifokus.se

Pinscher2
0

sarae: Det är bara på de igen ba!

-eM-
0

Uj, Nettan vilken snuskig bild. Jag vill se sand inte bajskorvar!

ferretgirl
0

Tack för adressen

TottsiGirl
0

Hmm kanske hade varit nått.. just nu har vi pussy compact fungerar jättebra emn de e så attans små korn i den och dom släpas ju med runt i lägenheten överallt tills det låter som om man har grusgolv inne…:S

Hmm kanske detta kan vara bättre då… Hör gärna en recension när du använt det ett litet tag eller om det är någon annan som redan använder husses…

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

JossanH
0

alltså det är ju inte alls dyrt och att släpa hem kattsand kommer jag ju ihåg att det var en pina! Speciellt när man var tvngen att ta säckarna på cykeln eftersom man inte hade körkort =)

men nu kör vi med pellets istället!! Men, husse-sanden verkar ju onekligen ett smart val för de som använder sand!

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

vi har oxå använt husses sand men eftersom hon som hadde det sluta med att sälja den så gick vi över till pellets och det har fungerat ganska bra förutom att Angel tror att det är en sov plats hihi men han lär väll sig oxå en gång ska vi hoppas .

Annars tyckte jag mycket om husses sand inet dam eller lukt framför allt inget bärande utan den komm hem till min dörr jätte skönt .

Madde
0

Här hemma är det pellets sen så får jag snart mina nya bajslådor då kommer det bli ännu bättre. =)) Ser fram emot träffen den 27/1 hos klarsferrets då vi äntligen får hem de. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

klarsferrets
0

mm vi väntar oxå med spänning om hur dom ska reagera när det kommer hem nya toa låder

-eM-
0

Vad är det för toalådor? :)

klarsferrets
0

dom är gjodra för att ha pellets i Amhs säljer dom .

Dom kommer förhoppnings vis hem till våran träff den 27/1

Dom är kanon bra . Anette har beskrivit dom under nyköpings träffen den 3/2

Robinsnel
0

Nettan, är den klumpbildande? Berätta nu, är den bra?

sarae
0

ja och hur luktar den?  Hur mycket grus har du underfötterna exakt nu?

Nettan
0

Sanden klumpar jättebra. Jag tog upp en klump med kiss och slog på den med spaden, den föll inte sönder.

Jag känner ingen lukt alls ifrån den. Men jag fick den ju igår. Men nu är lådan full och jag känner ingen lukt.

Grus under fötterna är också svårt att svara på. Direkt när nya sanden lades i lådan så var ju alla tvungna att leka grävskopa. Då flög naturligtvis sand ur lådan. Nu när de har invigt lådan med att bajsa brukar ju grävningen sluta. Jag får hålla lite koll i några dagar och sedan säga hur mycket sand/korn som kommer ut.

sarae
0

kan du räkna kornen åt oss? hihihi

Nettan
0

Nu har sanden varit på utvärdering ett tag. Jag är så otroligt nöjd med sanden.
Jag tycker att sanden känns lätt när jag kör spaden igenom sanden för att sila. Hårda bra klumpar, kisset blir lite gulfärgade klumpar och märks lätt. Illrarna är mycket bättre på lådan. Har hänt 4 olyckor sedan jag bytte. Dessa var på grund av att jag glömt göra rent lådan innan jag åkte till skolan.

Jag har Husse-sanden fortfarande i bara en låda. Snåljåpen Nettan tänkte köra slut på den andra sanden och inte kasta den. Men illrarna ratar dessa två lådorna och går till Husse-lådan. Gissa om den blir full fort??
Jag brukar ha sällskap när jag gör rent i lådan, när jag är färdig så hoppar de upp och gör sina behov i en ren fin låda. Då är det bara att vänta och ta det också. Mina snorkiga illrar vill gå på rena toalettar ;-)

Som svar på Sarae´s fråga: Det har inte kommit ut många korn ur lådan. Inte värre än att jag dammsuger upp dem 1 gång i veckan. Ja jag vet, jag är superlat. Jag HATAR att dammsuga. Måste göra det i morgon då Evelina.L kommer på besök..*suckar över städningen, inte besöket*

Faxlin
0

Vad roligt att höra att du utvärderar sanden Nettan.

Hur är det med lukten?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Theres
0

När era illrar bajsar, låter ni då bajset ligga synligt i lådan, eller tar ni bort det? Eller häller ni sand över och rensar när det är fler högar? Alltid när Melwin har bajsat så skopar jag över lite sand över bajset så man slipper se det, sen kan han bajsa på samma ställe igen. Nån gång har han sett mig skopa över sand, då har han tagit noset och försökt gräva över sand över bajset själv =)
Det luktar ju inte lika mycket när det är täckt nämligen.
Tänkte bara hur ni gör?

golf.ifokus.se

gwen
0

Jag slänger över en skopa sand så att den blir heltäckt, sen skopar jag iväg den till en av de icke använda bajshörnen i lådan. Sen tömmer jag när den börjar bli full… har nu bara 1 iller så det blir väl varannan/vartredje dag.

Min iller gillar rensade lådor, men vill helst att nån enstaka bajs ska finnas, för snuskhummer som hon är så blir hon extra nödig om hon först sniffar på en gammal bajja. *urk* Gör hon inte det så får hon klämma ett tag… hehehhe, konstigt djur.

sarae
0

här rensar jag lådorna en gång om dagen…gör jag inte det så ligger det en hel drös med kovar på golvet dagen där på…

Tack Nettan! Det låter ju faktikst kanon! ska kolla upp om de fraktar till gbg…

Theres
0

Hmmm, är det 20 liter eller 20 kg per burk? :P Det står olika på deras hemsida och på reklambladen man fick i brevlådan.
Eller en liter sand kanske väger 1 kg, så det är samma?

golf.ifokus.se

Nettan
0

Det är samma sak faktiskt. 20 liter = 20 kg.
Lukten är minimal tycker jag. Bäst är nog att fråga t.ex Evelina som varit här senaste tiden och hälsat på.

Theres
0

Hihi, okej, ja, man vet ju inte :P 20 liter bommul väger ju inte precis 20 kg :D

golf.ifokus.se

domiino
0

jag avgudar husses! synd bara på att våran "kontakt" slutade. för det var helt klart bäst. illrarna gillade det, det var billigt luktade inte och dessutom så andvände vi lite utav sanden i en askkopp så luktade inte det så mycket rök på balkongen. =) Dessutom så var det alltid trevligt när hon kom för då fick man ju lite sällskap med. och eftersom vi alltid måste tänka på allt oalla här hemma fick stackarn inte gå förräns hon satt i sig minst två mackor o en mugg the, så fick man lite besök med=P

gwen
0

#31, haha, snacka om att hijacka stackars säljaren… *flin* undrar om hon får 2 mackor och te hos varje kund… kan bli långa kvällar det. Och runt om magen! :-)

domiino
0

#32 hahaha det har vi iofs inte tänkt på.. kanske var därför hon slutade :S hon blev tvångsmatad =P

gwen
0

#33, jupp, kanske det… *lol*

domiino
0

#34 o vi som bara försökte vara trevliga lol