OT Ni som har 3
Hejsan!!!
Ni som har 3, kolla in Oprah just nu, der är om en kvinna som har fått ansiktet avslitet av en chimpans.
Christel
Jisses… Jag såg bara de sista tio minutrarna, hur gick olyckan till?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Första länken är ett nyhetsinslag samt klipp från samtalet med 911
http://www.youtube.com/watch?v=sXVQuW6T5-Q
Andra länken visar de ett klipp från Oprah's show där hon tar av sig masken. INGET FÖR KÄNSLIGA PERSONER
Verkligen tragiskt. Det är väl ett typexempel på att djur är djur och borde få vara det. En domesticerad chimpans med behov att klättra och leka med andra chimpanser låter inte okej.
Undrar vad som utlöste attacken? Om nu chimpansen aldrig hade attackerat tidigare så måste det ju innebära att någonting hände - inte nödvändigtvis att Charla gjorde någonting men det "slår inte slint" i ett djurs huvud på det sättet, det måste ha varit någonting utifrån som gjorde att apan gick till attack.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Hennes väninna hade en chimpans hane som hon hade fött upp sedan han var relativt nyfödd (hade fött upp honom med flaska). När detta hände så hade han lyckats med att rymma från sin bur, så hon ringde då henne för att få hjälp med att få in honom igen i sin bur. Men så snart som kvinnan satte sin fot innaför dörren gick han till atack och slet av henne hela ansiktet och bet av nästan alla hennes fingrar och hennes vänsterhand vid handleden.
Hur och varför han gick till atack vet jag inte, då jag själv inte satt och såg hela intervjuven men henne.
Jag såg ett program häromdagen om en tjej som hade fått sitt ansikte avbitet av en iller när hon vad bebis…
#6 Ja det var helt galet!
#7, vilket program såg du de ? Går de i repris ?

Jag såg ett inslag om det på msn.se förut där hon de berättade om vad somhade hänt och visade lite bilder. Den kan finnas kvar, är dock inte så långt som Oprah, men är som ett nyhetsinslag. Msn.se har ju lite såna. Riktigt obehagligt :S