Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 151 ggr
Anneliearvidsson
0

Pipleksaker

Hej!

Jag och min sambo har en kastrerad illerhane på ca 7 mån.

Varje gång någon utav leker med honom med en piplesak som han har så börjar han göra ett kuttrande ljud och jaga efter mig.

Han verkar inte vara arg, men jag är lite fundersam över varför han beter sig så?

Mvh Anne-Lie

skrellet
0

han är jätteglad och upphetsad. dom kuttrar när dom är riktigt busiga Skrattande

KerstinL
0

Dom kan nog "poppa" av olika anledningar, men mina gör det när dom är glada och uppspelta och vill leka! Får dom inget gensvar så brukar dom "hoppa på" varandra… Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sarae
0

han poppar som man brukar kalla det..han är uppspelt och leksugen ;)

Sara
0

När han jagar dig så jaga tillbaka och sedan låt han jaga dig igen och så vidare. En av älsklingslekarna här hemma!

Sara

gwen
0

#0 Ja det är säkert ett tecken på hur lycklig han är. Men en liten historia som hände mig när jag bara hade 1 iller. Hon var ungefär i din illers ålder, under 1 år när vi laddade hem en fil från nätet med poppande illrar. Vi spelade upp den för illern min och hon blev alldeles tokig och försökte prata med datorn.

Efter denna uppevelse försökte hon även prata med andra pipande saker, eller om man själv härmade en iller. Då förståd vi att hon kanske var rätt ensam och saknade andra illrar. Så vi skaffade en till valp, dvs det skiljer 1 år mellan dem. Och sedan var de båda mycket lyckliga!

Man vet aldrig, kanske är det en liknande grej han gör, han assosierar pipljudet med en annan iller och försöker prata med den. Låter poppet som poppande eller mer kluckande och lite pratande, dvs som om hon säger olika saker? Poppar hon bara entonigt kanske det bara är glädjesnack, annars kanske det är illersnack med påhittad iller. Min tolkning iaf, ytterst ovetenskaplig dock! :-) Något att tänka på… han vill ha en kompis!

Faxlin
0

Låter som en glad liten päls. Som liksom leker och har skojigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kitty
0

vad glad för att din "poppar"

milton blir vansinnig om jag piper med en pileksak, vilket betyder att jag ahr snott ur hans förråd..

han går till "attack"  och försvarar sin pipleksak för kung och fosterland ;)

gwen
0

#7, hehe, gör han?! Coolt, en attackiller.

Faxlin
0

#7: Klart han blir arg om du stjäl hans saker ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars