Kastrering
Lille Timon kastreras imorgonbitti, och nu fick jag en sån här tvångstanke, är det bara maten man ställer undan eller är det vattnet också?
Nej vattnet ska man låta vara. När skulle du in med Timon???
Jag har när vi kastrerat våra illrar tagit bort maten när jag gått och lagt mig, det vill säga runt 12 -1 på natten och då var vi inne hos vetrinären kl 8 på morgonen.
Har du fler frågor så är det bara och ställa.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tackar, Jo, det var så jag hade för mig, låter lite väl elakt att ta bort vattnet också :)
Han åker in på knipsning kl 8 imorgon. Så ska alldeles strax ta undan maten, har sett till att han ätit ordentligt nu innan , droppade i en droppe vetegroddsolja vilket satte fart på aptiten :)
ja det är ju bra att han har ätit innan så ni du har sett det. =))
det räcker att ta bort maten 3-4 timmar innan! Maten passerar genom illerns tarmsystem mkt fortare än t.ex katt och hund!
Ja då gäller det och ställa klockan om man ska ta bort den så kort tid innan. =)))
Njo så har jag alltid gjort, har det var vid 8-9 vi ska vara inne så har jag gått upp vid 4-5 och tagit bort maten. tycker absolutinte man ska ta bort maten tidigare

#5-6, håller med, jag brukar ta bort maten ungefär 4h innan. Sen tar det ju alltid ett bra tag hos veterinären innan de börjar operera, även om man ska vara där kl 9.

Nu är han iaf hemkommen och allting har gått bra :)
va skönt att höra! Imorgon e det rickies tur!

haha, jasså, är det dags för den grabben, stackars små killar :)
Insåg, att jag måste ta lille Tuck till vetrinären för knipsning snart, men det får bli i slutet av månaden om det finns tid.

Vad bra att det gått bra för honom. Så är han tillbaka ett par kulor lättare. ;-)
Och så Rikki i morgon, här ryker kulorna på långa band verkar det som.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag ska väl inte kastreras.
Det är ju Rickie ju!

#12, hahaha :D

#12: haha, men så petig du är.
Kan du inte ställa upp på en kastrering du med då, när jag nu har skrivit som jag gjorde. 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars