Rickies Kastrering
Ja, idag har Rickie blivit Kastrerad, chippad och vaccinerad..ett riktigt veterinär maraton. Men allt har gått bra…jätte trevlig personal! Och det kostade bara ca 1200 kr…hade räknat med mycket mer!
Men nu undrar jag eftersom jag aldrig kastrerat en hane innan…hur ska de se ut efteråt? Här ser det mest ut som om de har skurit hav halva kulorna. Det ser ut som att de sitter kvar lite gran. Inga stygn eller sånt har han heller….hur har era killar sett ut?

Var jag kommer ihåg så låter det som det såg ut likadant. Det ska inte vara nån stygn enligt min vet. när Moon kastrerades då dom läker av sig själva.
Hehe stackars lille rickie vilken dag! Men nu hoppas vi att de dröjer länge innan han behöver träffa dom igen, nu e ju allt redan klart! :) Vilken veterinär var du hos sara?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ja det var inte mycket. Precis lagom ju.
Vi var på smådjurs kliniken ute i majorna…supertrevliga måste jag säga! När jag sa att han kan bitas så ryggade dem inte tillbaka som de gjort på blå stjärnan utan kontaterad att det var sånt som hörde till jobbet!

#4 ja precis så skall det vara. Att man kan rycka på axlarna och vara beredda.

#0 Det är inte huden du ser då? Huden ska ju vara kvar men halva testiklarna ska defenitivt inte vara kvar..Låter bra att dom inte sytt. Glad för din skull att du lyckades gå till bra veterinärer. Du fick ingen tratt va? Som jag har förstått här inne får man visst inte det till illrar men jag minns jag fick en till Zednic när han kastrerades och den satt förvånadsvärt bra. Hoppas nu det läker snabbt och fint.

#7 Mm det ser ut som skinn..
#7 tack thessan! ja ungefär så ser det ut!

oh :) gick det bra? brodern hälsar ;)
jadå det gick jätte bra..han vart lite groggy..tvingade sig själv att hålla sig vaken men man råg hur ögonen gick i kors ;) Han har ätit druckit och bajsat och nu sover han…
Precis som en riktig karl !!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

javisst är det väl så! Och stinker skit gör han oxå! Är detta det närmaste jag kommer ett riktigt förhållande eller?
Vad skönt att allt gick bra för rikki. =)
Våra illrar fick faktiskt stygn när de kastrerades. Det tog en månad innan de ramlade bort.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#13 Det bara visar att du inte missar så mycket… 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu