BUR Midwest Ferret Playpen
Här är den svarta buren som många vill ha. Är det någon som har något hett tips på hur vi ska få några stycken till Sverige så skriv det gärna här. Och hur många är det som vill ha den?
http://www.midwesthomes4pets.com/ProductPages/FerretPlaypen.asp
Vi vill ha den om det är ett vettigt pris.

Vad bra!
(Försökte just skriva till dig på msn Sofie)
Åh jasså, vi kom nyss in från promenaden i snön och va in en super snabbis på msn bara.

Jag är också intresserad, men det beror på priset som sagt :)

Jag med, beroende på pris och när man får den =)
golf.ifokus.se
Har hittat en liknande bur…har mailat för att kolla om den verkligen är ihopfällbar samt vad frakten verkligen kostar. Kom fram till att buren + frakt skulle gå på 1800 kr, men detta måste jag verifiera som sagt.

Har ni era illrar i bur?
Nej, en iller är ju som sagt inget bur djur. Så bur har vi enbart till utställningar och mässor, då man inte gärna kan ha ett 100 tal illrar springandes lösa, särskilt inte om det finns andra djur i lokalen. Vissa har bur hemma som står öppen med filtar å hängmattor i. Ett krypin som illern själv får bestämma om de vill sova i eller inte. Att ha iller i bur är faktiskt olagligt…om den inte e minst 5 kvm….

5 kvm, hur gör zoo butikerna då? Fast vid närmare eftertanke var det ett tag sedan jag såg en iller på en zoo butik. Var nog till och med innan jag började fundera på iller själv. Men man såg dem när man köpte hundfoder.
ja..de få zoo butiker som har iller har dem oftast hemma istället för i butiken..men de finns dem som även har dem i butiken…men som tur är så finns det bara ett fåtal sånna kvar

Vet du någon zoo affär som säljer illrar nu? Så man kan alltså köpa iller på tre sätt. Genom uppfödare, genom zoo affär och genom farmare. Eller har jag fattat fel nu?
man kan även få en omplacerings iller. Men om jag får säga vad jag tycker så tycker jag att man bara skall skaffa iller från en seriös uppfödare eller en omplacering som man vet lite om (personlighet osv).

Det har väl varit såpass mycket protester att det inte säljs illrar i zoo-affärer i Sverige längre. Hoppas jag. I Danmark är det desto vanligare. Som Sara tidigare påpekade; en iller är INTE ett burdjur och i zoo-affär är det där de får sitta. I bur. Och det är verkligen inte snällt. Så om det mot förmodan skulle dyka upp någon zoo-affär som säljer illrar så hoppas jag att man inte stödjer denna handel. Detta är min åsikt iallafall.
Dessutom, köper du från en seriös uppfödare så vet du att den har blivit hanterad av människor sedan den varit valp, blivit uppfödd som en i familjen och är en bra bit på väg till att bli en bitfri, toa-tränad och harmonisk ny familjemedlem. Till dig kanske….

*putt*
Har fått svar angående buren i nummer 6. Den är ihopfällbar…men tyvärr kan de inte frakta den utanför Usa eftersom den är för stor…synd för den verkade både bra och billig!

Jävla USA säger jag bara. Kan dom verkligen inte sälja sina illersaker någon annan stans?!