Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 2586 ggr
ilestungarcon
2010-02-24 02:23
0

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver hjälp att få tag på den första personen som hade min iller Carnivor men då hete Göran.
Ska bli iller uppfödare men innan jag använder honom till avle måste jag veta mer om hans historik.

Ägaren som hade honom då han hete Göran heter AnnicaTlilla här på fokus. Såg att hon var inloggad ett bra tag sen så skulle behöva få tag på antingen hennes nr eller mail för att kunna vidar arbeta hans historik och få han godkänd som avels hanne.

Mvh Alberto

Loveferrets
2010-02-24 03:03
0

Kan du inte fråga Zabina i billesholm ? Hon har kanske hennes nummer kvar, tyvärr minns jag inte vad hon Annica har som nick här men ska se om jag kan finna de.

Loveferrets
2010-02-24 03:16
0

Här är Annicas profil

Annica

mandariiin
2010-02-24 03:19
0

Men det står i #0 att han vet vad Annica heter här på iFokus. Tungan ute

så först hade hon honom, sen hamnade Carnivor hos Zabbio.

visste inte ens att zabbio hade gjort sej av med pälsbollen. hoppas att han får stanna hos dej resten av sitt liv nu.

mandariiin
2010-02-24 03:20
0

ett tips är att aktivera din sajt så man kan skicka Pm till dej. om någon nu har ett telefon nr så kanske den inte vill skriva ut det här öppet på forumet….

Loveferrets
2010-02-24 03:26
0

Jag länkade till Annicas profil så ts kunde kontakta henne där.

De som vill kontakta ts kan skriva in nicknamn manuellt o där kan dom ange nummer o meil. Ville mest påpeka att det går att skicka pm ändå även om ts sajt inte är aktiv.

mandariiin
2010-02-24 03:32
0

Hämtat från #0

Ägaren som hade honom då han hete Göran heter AnnicaTlilla här på fokus.

Alberto vet att Annica heter så på sajten. och sajten är aktiverad. men Annica själv är inte aktiv. har inte vart inloggad sen september -09.

tror det är dax för dej att sova snart Eva. haha Tungan ute och dax för mej…. jag tror vi alla missförstår varandra helt just nu. haha

Loveferrets
2010-02-24 03:37
0

#6, ojdå har hon inte, hahaha, ja jag e nog trött, Skrattande

Kyss på dig Mandarin. hahahaha

Loveferrets
2010-02-24 03:39
0

#6, ojdå har hon inte, hahaha, ja jag e nog trött, Skrattande

Kyss på dig Mandarin. hahahaha

Ceciliaolucifer
2010-02-24 03:42
0

Snälla trådskapare. Skriv inte HJÄLP i rubriken när du inte behöver HJÄLP som i akut ohälsa eller liknande. Om alla skriver hjälp så tappar ordet sin verkar tillslut och ingen bryr sig att gå in och läsa i trådarna.

UlrikaD
2010-02-24 17:54
0

När Annica startade tråden om att Göran/Carnivor skulle säljas stod det att hon köpt honom av en uppfödare i skåne och att han var full med loppor när han kom hem.

Zabbio som köpte Göran och döpte honom till Carnivor fick kanske mer information av säljaren. Hon är ju inloggad fortfarande iallafall.

ilestungarcon
2010-02-24 23:05
0

Vill tacka alla som har försökt att få fram så mycket ni kunnat =)
Har även kontakt med Zabina eftersom hon ville se hur han mår mm.
Jag vet att Hjälp kanske inte va de bästa ordvalet men kom inte på nåt bättre kl 1 på natten.

Okej tack för infon UlrikaD men även om han har haft en liten taskig bakgrund är jag fast besluten på att avla på den lille plutten.

UlrikaD
2010-02-24 23:12
0

#11 Trodde du sökte information för att veta om han var lämplig som avelshane. Eller jag kanske missförstod.

Taskig bakgrund kan i vissa fall (garderar mig med att säga i vissa fall) tyvärr också grunda sig i en uppfödare som inte haft någon koll på vilka föräldrar han/hon avlat på också.

Behöver naturligtvis inte vara så, men det är ju en varningssignal om uppfödaren inte vet att de valpar de säljer har loppor.

HannaM
2010-02-24 23:20
0

Nu vill jag inte vara elak eller så men är du säker på att det är bra att vara så fast besluten att avla på honom oavsett vad du får eller inte får reda på? Inte för att skrämma upp dig men det händer att det går fel när man väljer att göra så. Nyligen dog en åtta månader gammal iller från en kull där man inte hade information om båda föräldrarnas hälsa bakåt.

Kommer du använda honom även om det inte går att spåra föräldrar och sjukdomshistorik?

Loveferrets
2010-02-24 23:40
0

#11, Ber om ursäkt att jag misstolka din ts men jag skyller på att jag var fruktansvärt trött, hoppas Zabina kan ge dig den info du söker.

mandariiin
2010-02-25 00:32
0

Men kommer Carnivor från en farmare?

ilestungarcon
2010-02-25 01:39
0

När jag skrev taskig bakgrund mena jag att han hade loppr och fått byta hem.
Givetvis vet jag att historiken är jätte viktig och att jag ger inte upp fören jag har fått tag i uppfödaren och fått mer kunnande om hans förfäder.
Jag har ingen aning om vart han kommer ifrån men han verkar vara en pigg liten grabb än så länge =)

mandariiin
2010-02-25 01:48
0

Annika svensson 070-6777259 bor i tomelilla (skåne)

HannaM
2010-02-25 01:53
0

Jo det är ju inte så ovanligt med pigga illrar när dom inte ens är ett år=p Men det låter väl bra att du ska ta reda på mer.

ilestungarcon
2010-02-25 02:20
0

Prova att skicka ett sms förut men har inte fått nåt svar tillbaka =/
Jo de e ju sant de du säger men hoppas han lever länge och de lär jag nog få veta vad de e för uppfödare hoppas jag på iaf =)