illevalpar säljs!!
Söker du efter en eller fler illervalpar så titta hit!
**
Jag känner en kvinna som ska sälja sina illervalpar i april månad.
Priset på en illervalp är 1900:- styck valparna finns i skåne
Uppfödaren kan tänkas sig att åka en bit emot bensinpeng.
**
Ni som är intresserade kan mejla till
Livet_Med_Iller_@hotmail.com 
#1 Japp jag ska köpa en valp ifrån henne!
Bästa tipsen är att kontakta mig på mailen så viderbefodrar jag det till henne!

Det var mer ett tips från mig ifall hon vill få fler intresserade.
Har sett föräldrarna på bild och dom illrarna är väldigt vackra så jag tror det kommer bli vackra valpar oxå!
En ide är kanske att lägga in lite bilder på föräldrarna.

Vackra föräldrar kan bli vackra valpar men inte alltid att det räcker tyvärr. Nu säger jag ju inte att det är fel på dessa illrar men reklam med att det är valpar och pris ger tyvärr inte så mycket =(
som sakt ni som är intresserade får maila eller pma mig så får ni uppfödarens nr som ni kan ringa och snacka och ställa mer frågor till! :)

#7 finns det någon hemsida?
#8 Nej tyvär då hon ej hinner med det.
Jag söker valp, men detta får mig knappast intresserad.
I en annons vill jag se så mycket mer, jag mejlar inte någon som inte ens kan ge mer fakta en pris.
Jag vill veta det som ullrika tog upp i inlägg#1.
Om hon har tid att svara på mejl kan hon väl mejla dig med fakta så du kan lägga upp det här.
Hälsningar Malin
Jag har 3 illrar så jag är nöjd men som #10 säger är det väldans svårt att nappa på denna "annons", detta låter väldigt oseriöst för att vara ärlig.
1 - uppfödaren låter någon annan ha hennes kontakter med potensiella valpköpare, en person som bara sätt föräldrarna på bild.
2 - ingen beskrivning om stamtavla eller background story what so ever förutom just det att föräldrarna är snygga! ..hellre än iller som ser ut som en gremling med god hälsa än en vacker iller med sjukdomar på löpande band.
3 - Inga uppgifter om vem som är uppfödare, inga priser, inget om vacc, chip, vetbesikt osv, bara en mejl till någon som ej vet.
Okej förlåt, råkade skriva för fort, det finns en prisuppgift. Bortsett från det så står jag för förgående inlägg.
#2, Om du vill köpa valp får du ringa henne och visa intresse.
Den som är intresserade kan ringa till Gabriella på 0705-776868. Bor i klippan i skåne (Krika)
Valparna kommer att vara vacccinerade och veterinärbesiktade, ang stamtavla vet jag tyvärr inget om, dom föddes den 14 februari.
Föräldrarna är viltfärgade.

#13: Lite viktigt att lägga till att valparna ändå måste vaccineras om av nya ägaren då de säljs före 10 veckors ålder. Så att folk inte missar den biten tänkte jag :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hon skrev till mig att hon inte tänker varken vaccinera eller chippa illervalparna och man får ingen stamtavla heller.

#14 Säljs de innan 10v? Jag ser ingenting om det nånstans, men jag är lite halvblind idag.
Personligen så förstår jag inte riktigt varför man vill att någon annan ska göra "reklam" för ens valpar. Det kan ju bli lite fel.
Och är inte Gabriella samma som missMiley som var på forumet förut? Då kan hon väl skriva själv ifall hon vill sälja till iFokus folk.

Nu ska man ju kanske inte diskutera en uppfödares priser när uppfödaren inte är här, men det har hon ju valt själv.
Då får man ta 1900kr och plussa på vaccinering och chippning själv. Bara så att man vet att valpen blir dyrare än 1900kr.
Kommer valparna att veterinärbesiktas?
#17 Hmmm Man får ju samma som hos en farmare fast där kostar illern 1000 kr.. Ingen vaccinering, ingen stamtavla… inget?
Hälsningar Malin
# 19 Nu vet inte jag hur illrarna personen i tråden avlar på bor men hos en farmare antas föräldrarna bo i ganska så små burar. Ger hellre nån tusing/tusingar mer för att föräldrarna ska ha ett gott liv de med.
Sara
#20 Ja det är ju upp till var och en såklart. Jag bara jämförde
Hälsningar Malin
#16 Hon fråga mig ifall jag kunde hjälpa till och sälja hennes valpar och jag svara ja att jag kunde hjälpa till.
#14, Tack men det vet hon
#15, Jo, det ska dom, hon har bett dig ringa om du verkligen är intresserad, bättre att ringa och prata med henne än att bombadera med sms.
#18, Det skrev jag i inlägg 13
#19, Läs inlägg 13
#20, Nej dom bor inte i små burar.
Gabriella vet vad hon gör så ni behöver inte oroa er för det och tro mig, hon hanterar dom väl och har det jättebra.

Nu blev jag förvirrad. Om Gabriella har bett Strawberry09 att hjälpa henne att sälja hennes valpar, varför har hon då fel information?
Det här är lite min poäng när jag tycker att man som uppfödare själv tar och gör "reklam" för sina valpar om man vill det.
Går man genom någon annan så blir det ju lätt missuppfattningar. Vilket ju tydligen skett här.
Strawberry09 skriver ju också att hon ska köpa valp härifrån. Loveferrets säger att om hon är seriöst intresserad så ska hon ringa henne.
Det hjälper ju absolut ingen om det blir rörigt av allting.
#24, Bella har bett Strawberry flera ggr att ringa henne men det gör hon inte, möjligt hon har telefonfobi men är man verkligen intresserad får man visa det.
Förstår att det blir rörigt men om ni ringer Bella så får ni veta all information, svårare än så är det ju inte. Det kan finnas orsaker att hon ej har tillgång till internet och därför ber andra om hjälp.

#25 Det jag menar är väl att det är märkligt att man ber någon om hjälp som inte tingat valp, och som man aldrig har pratat med. Hur ska man veta att den personen gör ett "bra jobb" så att säga?
#26, Dom började mejla där Bella ville hon skulle ringa, därav började Strawberry messa istället, bella sa även där till henne att ringa men istället bombaderar hon henne med mess, därför så skrev jag till Strawberry att hon skulle ringa om hon nu var intresserad av en valp, någon valp är inte "tingad" ifrån Strawberry
Jag känner Bella väl, därför kan jag oxå säga att hon gör ett bra jobb. Jag har dock inte tingat någon valp.
#27 F*n va taskigt och skriva en massa grejer om mig nu då.. Bättre om du skriver om dig själv ifall du är intresserad av hennes illrar.
#27 Du kan hälsa till henne Gabriella att jag inte är intresserad av någon valp längre p.g.r andra saker som har kommit i mellan så är du schyst! för jag har tagit bort hennes nr..

#23: Ja hon kanske vet, men de som läser här inne och är intresserad av att köpa en vaccinerad och färdig valp kanske missar att de inte är färdig vaccinerade ännu om det inte står med i tråden.
Audiatur et altera pars
#28, Anledningen till att jag la mig i är pågrund av att Jag ville ge mer info om valparna och dels bad jag dig ringa Bella om du vill ha en valp, det jag har skrivit är precis så det är sagt. Som du ser så blir det bättre att ringa upp än att skicka massa frågor via mess. Det handlar inte om mig och jag ska inte köpa nån valp.
#29, det är bättre du infomerar henne det själv men visst det kan jag göra, inga problem.
#30, Nej än är dom ju inte vaccinerade då dom bara är en vecka gamla, men den dagen de ska levereras kommer dom att vara det.
#32 Ok bra.. eftersom jag inte har hennes nr längre.

#33: Jag fattade det som att de kommer säljas när de är 8 veckor. Och att de då komemr vara vaccinerade. Kan ha fattat fel i det pm jag fått.
Audiatur et altera pars
#35, Det beror lite på valparna om dom säljs vid 8 eller 10 veckors ålder. Dom kommer i vilket fall som vara vaccinerade, sen är det upp till köparen om dom vill fortsätta med det.

#36 Antagligen vet hon väl redan detta men jag säger det i vilket fall som helst. Hoppas det inte tas på fel sätt. Bäst att gardera sig så man inte är elak, otrevlig och en bitch liksom.
Om de ska levereras innan 10v är det inte bra att vaccinera dem innan i och med att de ändå måste vaccineras igen efter 10v ålder. Det blir alltså en dubbel dos med vaccin i en mycket liten valpkropp. Inte nyttigt alls. Flyttar de däremot vid 10v och blir vaccinerade då så behöver de ju inte vaccineras igen förräns vid 1 års ålder.
#37, Tack Ulrika, jag kan vidarebefodra det till Gabriella om hon nu inte vet detta. Jag tar det inte alls på fel sätt, tycker det är bra att det informeras.

#38 Blir lite orolig efter senaste dagarnas turbulens bara.
#39, Jag förstår de 

oj, vilken rörig tråd. Loveferrets, om du hjälper bella med detta, kan inte du skapa en ny tråd med all info rätt? så kan väl denna låsas?
#41, Jo det kan jag göra, det tänkte jag ej på haha tack. Ska prata med Bella imorron ändå så kan starta en efter det.
Kan inte uppfödarna själva gå in och göra reklam för sig om dom vill sälja illervalpar här?
Det känns så barnsligt att på något sätt be eventuella valpköpare att annonsera åt en.
#43, hon har inte tillgång til internet därför bad hon om hjälp. Jag tycker inte det är fel att hjälpa varann om man bara har rätt information.
#44 Hehe, jag trodde inte att någon var internetlös i Sverige 2010 ;)
Jag letar efter en liten valp, dock har vi inte bestämt när. Men jag mailar dig, så jag kan titta på föräldrarna och få veta lite mer om valparna.
Hej sålänge!
#44 Ta reda på så mycket du kan, även kontaktinformation, och PM'a infon till nån av medarbetarna så det kommer med i Uppfödartråden 
Ska jag låsa tråden?
Madde // Medarbetare
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#46, Gör du så,
#47 ska bli
#48, Ja det kan du göra, jag startar en ny.
Då låser jag tråden
Madde // Medarbetare
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.