Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 611 ggr
Likeabug
0

Friskies?

En iller som inte tyckte om royal canin, dom gick över till friskies istället.

Som godis för hon majs och gurka?!

Någon mer än jag som tycker detta låter helt fel?:S

Hayley
0

nope. friskis är inte ens bra för katt, än mindre för iller och majs är absolut inte bra. *rätta mig gjärna om jag har fel*

gillar hon inte RC (Royal Canin) så finns det bla orijen, bilanx och framför allt vitalin.

Gurka kan mina få ibland, pyttelite dock. men dom ska inte ha gurka imängder.

Likeabug
0

Tack! känner jag mig inte heldum iaf. Jag blev chockad när jag fick höra det:S

Hayley
0

förstår det faktist. men föreslå vitalin, finns på hungry ferrets bla. helt enkelt mycket bättre foder för pälsen =) så helt dum är du inte :P

Likeabug
0

Haha! Känns bra att veta;) Jag förbereder mig ju för att ta hem henne, och har nu bara en liten påse Iams hemma. Det får duga tills jag får hem något bättre:P

JossanH
0

Friskies kan ge inre skador och ger inte alls det som en iller behöver. Så bra att hon får komma till dig och gå över till något bättre! Det händer faktiskt att djur föredrar skräptorrfoder framför ett bra torrfoder pga att tillverkarna tillsätter en mängd socker eller andra smakämnen som lockar djuren att äta det. Visst innehåller ju allt torrfoder en viss del "skräp" men det finns ju de som ändå uppfyller näringsbehovet hos illern, vilket friskies inte gör.
gurka kan man ge som godis, det innehåller i stort sett bara vatten ändå och brukar vara uppskattat.

Sajtvärd på Iller.ifokus

TottsiGirl
0

Dålig kost är verkligen att be om att få en sjuk iller, kanske inte omgående men i framtiden. Om du ska ta hem en iller nu snart så kan du ju alltid se till att beställa hem en påse foder innan illern kommer hem så kan illern få bra foder hos dig från start :) Så är du förberedd och redo när den lilla kommer :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Likeabug
0

Det är på G med bättre foder :D

Som sagt, har Iams hemma. Är detta något som någon kan rekomendera, eller kritisera? :P

Musiken
0

Den enda kattmaten en iller bor/kan ata ar Orijen och RC Kitten. Annars galler illermat sa som James Wellbeloved Ferret Complete och Vitalin.

JossanH
0

#7 Du kan ge Iams kitten. Men har hört att en del haft problem med att bitarna har en så dålig form. Jag skulle helst bara använda det och blanda med ihop med ett bättre foder :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Likeabug
0

#9 tack för hjälpen:)

Bogey
0

#10 Foderlänkar till bra foder:

Vitalin: Länk 1Länk2

Totally Ferret Kolla under Iller näst längst ner i menyn

Orijen

Jamens Wellbeloved Ferret Complete

OBSERVERA! Där det gått att länka direkt till fodret så har jag länkat till 2kg påsar men det finns ofta större förpackningar att köpa om man hellre vill ha det.

Loveferrets
0

Vilken tur att illern kommer därifrån så han/hon kan få ordentlig mat, Beställ redan nu så du har maten hemma, blanda de gärna ihopa så det inte blir en chock för illerns mage.