Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 571 ggr
amandaduvet
2010-02-21 15:49
0

hjälp..?

jag har två hanar som heter Kanin och Stampe, dom är syskon, och dom bor i samma bur och dom har gått väldigt bra ihop, ända fram tills nu.

Stampe har börjat para sig med den Kanin, hela tiden verkligen. Dom bråkar inte eller någont sånt, men kanin springer ifrån honom hela tiden och gömmer sig osv.

Vi har då gett dom varsin bur, men då slutade stampe att äta. Jag sökte då på google om sånt, och fick fram att det kan vara så att stampe kännde sig ensam och antaligen behöver vara med någon annan kanin.  Jag sökte även om det där med att han parar sig med kanin och fick då fram att han antaligen hadde över engerig.

så jag gjorde en massa leksaker till dom, och min syster går ut nästan varje dag med honom iaf en timma, han håller inte på lika mycket nu som förut, men han håller fortfarande på att parar sig med kanin.

Vi ska kasterar honom till våren, eftersom att dom är ute kaniner så mår dom nog inte så bra av att vara i djur sjukhuset så länge. eftersom att det är så pass kallt ute.

kanin  har gått ner i vikt, och jag är inte säker på om han äter eller inte, han verkar iaf inte trivas med stampe längre..

någon som vet hur jag ska göra för att det ska bli så bra för dom båda två som möjligt?

Aviendha
2010-02-21 15:53
0

Förslagsvis så frågar du på kaniner.ifokus, detta är ett illerforum :P

illernettan
2010-02-21 15:54
0

En något korkad fråga ifrån mig, rör det illrar eller kaniner?

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

amandaduvet
2010-02-21 15:59
0

haha oj, det handlar om kaniner..

blev nyss medlem fattar typ inte sidan.Tungan ute

illernettan
2010-02-21 16:02
0

#3 Hoppas du inte tar illa upp. Jag blev bara så konfunderad Glad. Det är inte lätt när man är ny.

Hoppas du hittar kaninsidan så att du får hjälp med dina frågor.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Aviendha
2010-02-21 16:10
0

kanin.ifokus.se är adressen. iFokus har flera sajter "under" sig som fungerar på liknande sätt, bara att de har olika inriktningar :) Är det någon speciell kaninras du har så kanske det tom finns en sajt för dem. Kolla i rullistan till höger så ser du alla sajter som ingår i iFokus nätverk :)

amandaduvet
2010-02-21 16:10
0

nej då, det gjorde jag inte.

jag tror att jag hittade den nu iaf, haha. Tungan ute

Banankaka320
2010-02-21 20:11
0

HAHA Tänkte "Konstiga namn på illrar.. men gulligt" xD

Sara
2010-02-21 20:21
0

# 7 tänkte samma tanke. Skrattande

Sara

Faxlin
2010-02-23 01:38
0

Vad skönt att du fick hjälp att hitta rätt sida i alla fall :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars